Вікторія Луценко, Ашан Україна: Європейські та українська команди Ашан працюють разом, щоб покрити потреби України

Вікторія Луценко, Ашан Україна: Європейські та українська команди Ашан працюють разом, щоб покрити потреби України

26.04.2022 09:00
  4101
Дарія Осіїк

СЕО Ашан Україна Вікторія Луценко про те, як Ашан України працює під час війни, як вирішує наявні проблеми з товаропостачанням, і про те, яких втрат зазнала мережа через війну.

Про діяльність мережі під час війни

Ми продовжуємо виконувати місію із забезпечення населення товарами. У надзвичайно важких умовах неповним складом команд ми щодня відчиняємо двері для наших українських клієнтів.

Війна зробила нас ще сильнішими. Більшість із нас взяла на себе додаткові місії, більше відповідальності, ми знаходимо нестандартні рішення для найскладніших питань.

Найважливіше для мене – це люди. Їхня фізична та фінансова безпека. З другого дня війни ми у щоденному контакті з кожним співробітником. Таблиця з цими даними для мене зараз – найважливіша, бо це – життя людей.

В мережі вимушено не працює третина співробітників. Це, звісно, накладає свій відбиток на нашу роботу. Але ми вирішили фінансово підтримати усіх, і навіть ту третину наших співробітників, які не працюють. Більше того, ті, хто фізично працюють у зоні ведення бойових дій, отримують зарплату у збільшеному обсязі. Також ми додатково винагороджуємо наших супергероїв.

Якщо ми говоримо про робочий час, то в Києві магазини в середньому  працюють по 8-9 годин, західні регіони, як-то Львів чи Чернівці можуть і по дванадцять. В перші тижні війни на наших полицях було лише 20% від наших потреб. Зараз ми збільшили цю цифру до 75%. Можливо, нині в наших магазинах і відсутній той асортимент, який клієнти звикли бачити в Ашан до війни. Але всі головні потреби українців ми покриваємо. За час війни ми втричі збільшили кількість постачальників. Через військові дії від моделі постачання товарів до магазинів через логістичні центри довелося частково відмовитися. Нині ми орієнтовані на локальні виробництва, які постачають свої товари безпосередньо до наших магазинів, обходячи стадію логістичних центрів. Також частину товару ми перевели на логістичний хаб у Львові, продовжують працювати й розподільчі центри у Київській області, але в менших об’ємах.

Про вимушене закриття магазинів

Із 42 магазинів мережі у нас певний час були закриті лише три великі магазини. Найважчий для нас регіон – це Харків. З першого дня війни не працює Ашан на Героїв Праці. Цей район під постійними обстрілами. Зокрема, частково постраждав і наш магазин. Через постійний ризик для працівників та клієнтів довелося тимчасово закрити і другий наш харківський маркет – на Тарасівський. Але як тільки в районі стане більш безпечно, будемо відкривати його хоча б на кілька годин, як це було протягом перших тижнів війни.

Практично з перших днів війни не працює наш київський гіпермаркет на Берковецькій (Ашан Біличі). Там відсутнє електропостачання через пошкодження підстанції в районі Бучі внаслідок бомбардувань. Крім того, неподалік йшли бойові дії. Нині енергетики працюють над відновленням електропостачання. Плануємо запустити Ашан Біличі вже цього місяця. 

Певний час – також через бойові дії поблизу, не працював київський супермаркет на Правди. Нині він відновив свою роботу. Всі інші магазини працюють. Звісно, може змінюватися режим роботи, але ми щодня намагаємося відкриватися для наших клієнтів.

Про втрати компанії 

З початку війни наш щоденний товарообіг впав удвічі. Це пов’язано зі зменшенням робочого дня, закриттям деяких магазинів, зменшенням кількості клієнтів через міграцію, відсутня велика кількість товарів, відбувається приріст інфляції споживчих цін, купівельна спроможність українців також зменшується. 

Якщо проаналізувати наші цифри за цей рік, то у січні ми прогресували в товарообігу на 8%, прибуток від операційної діяльності збільшився на 25%. У лютому ми розраховували отримати такий же прогрес у результатах, але констатували 10% регресу в товарообігу та 50 млн збитків від операційної діяльності. У березні регрес в товарообігу склав 50%, а збитки від операційноі діяльності становили 150 млн грн. Так, це не ті результати, які ми хотіли побачити. Адже наприкінці минулого року Ашан Україна вийшов у плюс. Ми очікували ще більших прибутків у 2022 році. Але зараз ми радіємо вже тому, що нам вдається відкриватися, щодня працювати для наших клієнтів.

Багато українців зараз повертаються у щойно звільнені міста, відновлюють роботу компанії, знову запускаються виробництва. Головне, аби на наших землях був мир, а із цифрами ми впораємося та уже зараз готуємось до великого ренесансу компанії.

Про проблеми з наявністю товарів

Зараз не працює багато постачальників. Зруйновані автошляхи, зламались логістичні маршрути. У певні регіони важко доставляти товари. Якісь продукти просто неможливо замовити в Україні. Через війну багато підприємств призупинили виробництво. У дефіциті опинилися певні товари широкого вжитку, як-то консерви чи крупи.

Про налагодження імпорту товарів

У перші тижні війни комапанія терміново підписала контракти з трьома країнами присутності Ашан для імпорту товарів, яких на даний момент неможливо закупити в Україні. Це Польща, Румунія та Угорщина. Європейські та українська команди Ашан працюють разом, ведуть перемовини із європейськими постачальниками, аби ті виготовили продукцію збільшеними об‘ємами, щоб покрити потреби України. 

В Ашан Україна уже з’явилися імпортні товари швидкого приготування, рис, макарони, вівсяні пластівці, гігієнічні засоби, товари для тварин, дріжджі з Польщі, Угорщини та Румунії. На полицях магазинів є паштети та м‘ясні консерви з Чехії.

Очікуємо на поставку м’ясних та рибних консервів з інших країн Європи. Потреба у цих товарах зараз одна із найбільших. Вона не покрита ані для населення, ані для військових. Нині компанія оформляє необхідну документацію і найближчим часом завезе велику партію консерв із ЄС. 

Про гуманітарні та благодійні проекти 

На даний момент ми готуємо два великі гуманітарні міжнародні проекти: для співробітників і для всіх українців, які потребують допомоги. Згодом ми розкажемо подробиці по кожному з них. Але разом з тим із перших днів війни не припиняється гуманітарна допомога Ашан. Ми підтримуємо захисників, лікарні, українців, які були змушені тікати від війни, возимо продукти в райони, що були щойно звільнені від бойових дій. Зокрема, з початку війни наші співробітники приготували більше 58 тисяч гарячих обідів та передали 262 тонни товарів на загальну суму більше ніж 35 мільйонів гривень. 

Читайте також – 

 Олена Вдовиченко, Metro Cash&Carry Ukraine: Співробітники, які працюють зараз у торгових центрах Metro, отримують подвійну заробітну плату


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку