Директор ТЦ Дастор Надія Воронич: Хочемо подолати стереотип про покупців прикордонних міст

Директор ТЦ Дастор Надія Воронич: Хочемо подолати стереотип про покупців прикордонних міст

10.04.2018 08:15
  1852
Микола Маранчак

Директор ТЦ Дастор про стан справ з рітейлом в Ужгороді та про те, чому жителі прикордонних міст воліють робити покупки за кордоном.

Розташований в самому центрі Ужгорода – на розі вулиць Собранецька та Закарпатська – Дастор вже 12 років залишається єдиним сучасним місцем торгівлі самого західного обласного центру України. Про те, як змінився ужгородський покупець з 2006 року, власне виробництво, результати роботи за минулий рік, цілі та плани на розвиток, RAU розповіла директор ТЦ Дастор Надія Воронич.

– Як змінився Ужгород за останні роки?

– Відчувається потреба населення в розмаїтті пропозицій. Однак поки ситуація залишає бажати кращого. Торгові комплекси в місті представлені ТЦ Дастор, єдиному у своєму роді. Є кілька невеликих торгових комплексів районного значення, готуються до відкриття нові об’єкти, але дат запуску все ще немає.

– Наскільки широко представлений в Ужгороді український рітейл?

– Рітейл в Ужгороді представлений, в основному, категоріями побутова техніка (Comfy, Ельдорадо, Фокстрот), товари для дому та ремонту (Епіцентр, Нова лінія), дрогері (Watsons, EVA, Prostor), ювелірними магазинами (Золотий і Срібний Вік, СЮФ , Діадема й інші). Але більшість брендів працює переважно в стріт-рітейлі. Категорія fashion практично відсутня як така. Магазини одягу представлені приватними підприємцями. У нашому місті все ще тільки в Дастор можна знайти A.Tan, L’Carvari, Intertop, Idexe, Anabel Arto, AJOUR.

– Наскільки змінився портрет ужгородського покупця за ці роки? Наскільки він платоспроможний? Що йому цікаво?

– Існує стереотип, що жителі прикордонних міст купують одяг та взуття виключно по той бік кордону. Насправді люди так поступають через відсутність гідних пропозицій у себе в місті. Посудіть самі – цінова політика у рітейлерів не особливо відрізняється в різних країнах. А ужгородцю для того, щоб купити хорошу модний одяг і взуття потрібно витратити час, гроші на дорогу до Словаччини, інші накладні витрати – і все для того, щоб зробити покупки, які жителі інших міст можуть зробити в місцевих торгових комплексах. При цьому платоспроможність населення Ужгорода досить висока, безсумнівно позначається динамічний економічний розвиток міста і регіону. Тому, можу відзначити, що дуже відчутною стала потреба в брендових магазинах, універмагах одягу.

– Наскільки цю потребу вдається заповнити ТЦ Дастор?

– Дастор розташований поблизу історичного центру міста і в десяти хвилинах їзди від кордону зі Словаччиною. Тому багато жителів Ужгорода воліють відвідувати саме його. Але і наших орендарів буває недостатньо, щоб покрити всі потреби жителів міста і сусідніх районів. При 8300 кв. м торгової площі, ще залишається 1,9% вакантних площ, які ми готові заповнити брендами, яких тут не вистачає.

– Як збираєтеся їх залучити?

– Щодня ТЦ Дастор приймає 12 000 – 15 000 покупців. Зовсім поруч із комплексом побудований новий елітний мікрорайон, жителі якого регулярно купують продукти в супермаркеті Дастор. Також в маркеті та магазинах роблять покупки пасажири туристичних автобусів, які регулярно зупиняються біля торгового центру перед перетином кордону. Достатній аргумент для зацікавленого в потоках покупців рітейлу? ..

– У вас власне виробництво продуктів. Що воно собою являє? Чому вирішили самі розвивати цей напрям?

– Тому що знаємо, що можемо зробити якісний продукт і готові нести повну відповідальність перед споживачем за якість і ціноутворення. У невеликому місті хороша репутація особливо важлива. І ось уже дванадцять років ми готуємо їжу для багатонаціонального населення Ужгорода та численних гостей міста. Унікальність нашого виробництва полягає в автентичності багатьох рецептур – українських, словацьких, угорських, польських. Такий підхід неймовірно популярний серед наших споживачів. Крім того, у нас ніколи не буває несвіжих продуктів – з нашим оборотом вони просто не встигають псуватися.

– Як багато робите продукції в місяць?

– Якщо брати в цілому, то 795 позицій в місяць, в тому числі цех напівфабрикатів у нас виробляє 20 позицій, пекарня – 191 позицію, колбасно-сосисковий цех і м’ясні напівфабрикати – 52 позиції. Також 265 позицій покриває кулінарія і 267 позицій – кондитерський цех. Всього на виробництві та в роздробі зайняті понад 200 осіб.

– Яких результатів досягли в 2017-му?

– Відносно супермаркету – оновлюємо обладнання, впроваджуємо нові технології, розширюємо асортимент, удосконалюємо якість. Для залучення відвідувачів у ТЦ з перспективою конверсії в бутиковую зону – проводимо різноманітні івенти, майстер-класи, розіграші цінних призів. Як результат – зростання відвідуваності 10%, зростання товарообігу, позитивні відгуки орендарів.

– Які цілі стоять перед ТЦ в цьому році?

– Серед цілей в глобальному розумінні – подолати стереотипи про купівельні тренди в прикордонних містах. Хочемо здійснити прорив в регіональному рітейлі, хочемо запросити в ТЦ Дастор брендових fashion-рітейлерів.

– Які плани на розвиток на цей рік?

– Плануємо збільшити зону паркінгу ще на 180 місць. Вона складе 460 паркомісць. Зростає відвідуваність комплексу, збільшується туристичний потік – ми хочемо надавати комфортні умови відвідувачам і працювати над збільшенням трафіку.

– Яка кількість магазинів зараз представлена в ТЦ? Хто якірні орендарі? Як часто відбувається ротація?

– В даний момент – 32 магазини на першому поверсі та 42 магазина на другому поверсі. Серед якірних орендарів: Brocard, Intertop, L’Carvari, BergHOFF. Багато магазинів працюють з моменту відкриття комплексу. Ротація відбувається нечасто.

– Розкажіть про фуд-корт і «Дитячий простір Морква». Яку функцію вони виконують?

– Фуд-корт комплексу представлений кафе Дасторія, яке пропонує традиційну українську та європейську кухню. Дуже популярна у наших відвідувачів піцерія Чилі-піца. «Дитячий простір Морква» працює у форматі дитячої кімнати, в якій, також, часто проводяться ранки, тематичні свята, розвиваючі майстер-класи. Всі ці проекти успішні і затребувані нашою аудиторією і грають важливу роль в залученні постійних відвідувачів торгового центру.

– Чи зростає відвідуваність Дастора, наскільки активно? Які кроки для цього робляться?

– За 2017 рік приріст відвідуваності склав 10% по відношенню до попереднього року і становить в середньому 450 000 чоловік на місяць. Проводяться рекламні кампанії, спільні акції з орендарями, розважальні заходи.

– На що зараз спрямована маркетингова стратегія Дастор?

– Наше основне завдання – зростання відвідуваності, зростання товарообігу. Ми активно комунікуюємо з аудиторією. Регулярно оновлюється інформація на сайті, велику увагу приділяємо соціальним мережам. Використовуємо зовнішню рекламу.

– Впливає інтертейнмент на лояльність покупця?

– Ми проводимо безліч розвиваючих і творчих майстер-класів для дітей, а також заходи, приурочені до свят. Модні покази, ярмарки, художні виставки. Ми надаємо можливість дозвілля для сімейної та молодіжної аудиторій – безперечно це грає нам в плюс.

Читайте також –

Далекий Захід: реалії та перспективи рітейлу Ужгороду та Закарпатської області


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку