Тренди та майбутнє швидкої доставки в e-commerce

Тренди та майбутнє швидкої доставки в e-commerce

2 дні(в) тому
  337
Оксана Дудка

Ще кілька років тому очікувати товар з онлайн-магазину протягом 3-5 днів було цілком нормально. Зараз клієнти розраховують отримати покупку в той же день, або навіть протягом години. Це змінює конкурентне поле для e-commerce: ключовими стають не лише ціна чи вибір товарів, а й оперативність доставки.

Якщо бізнес не пропонує швидку логістику, він може втратити клієнтів. Олександр Павлов, Business Development and Sales Lead в Uklon Delivery, в колонці аналізує, що спричинило такі зміни і як адаптуватися бізнесам до нових реалій.

Чому швидка доставка стала обов’язковою частиною e-commerce

Споживачі більше не готові довго чекати свої замовлення. За даними PwC, 88% покупців можуть відмовитися від бренду через повільну доставку, а 41% згодні заплатити більше, якщо товар прибуде якнайшвидше (джерело).

Світові гіганти, такі як Amazon, задають високі стандарти швидкості, впроваджуючи доставку в день замовлення. В Україні не зважаючи на те, що внаслідок повномасштабного вторгнення, у 2022 році обсяг кур’єрської швидкої доставки знизився на 17,4% порівняно з 2021 роком, цей тренд також набирає популярності. Наприклад, Нова Пошта вже як стандарт доставляє посилки на наступний день, а подекуди і день в день. Glovo ж надає сервіс експрес-доставки здебільшого на ринку HoReCa. А Uklon Delivery доставляє товари протягом години для таких партнерів, як MasterZoo, Liki24, Фокстрот, Сільпо та ін. Ми спостерігаємо тенденцію, що дедалі більше бізнесів віддають логістику своїх товарів на аутсорс, адже це допомагає їм пришвидшувати доставку, забезпечуючи клієнтам якісний сервіс без зайвого очікування.

Як змінюються очікування покупців

Клієнти звикли до миттєвого доступу до послуг, тому довге очікування негативно впливає на рішення про покупку. Дослідження McKinsey показує, що 60% споживачів оберуть магазин, який може доставити товар у той же день, навіть якщо це коштуватиме дорожче (джерело).

Водночас швидкість важлива не тільки для мешканців великих міст. У Європі 40% споживачів із міст чисельністю менше ніж 100 тисяч також очікують оперативну логістику. В Україні, за даними Deloitte, понад 60% респондентів зазначають, що швидкість доставки має високий вплив на їх лояльність до бренду. Тому бізнесам важливо не просто забезпечувати швидку і якісну доставку, але й широке географічне покриття.

Як працює Quick Commerce і хто в ньому лідер

Q-commerce (Quick Commerce) — це модель, що передбачає доставку за 10-30 хвилин. Лідери, такі як Getir (Туреччина), Gorillas (до 2024 року був присутній на ринках ЄС, США)  та Wolt Market (країни Європи, Близького Сходу, Азії), використовують:

  • Dark stores – склади у вигідних локаціях.
  • Автоматизацію процесів – алгоритми прогнозування та оптимізацію маршрутів.
  • Обмежений асортимент – доставку лише найпопулярніших товарів.

Ця модель дозволяє скоротити час очікування до лічених хвилин. Наприклад, компанія Getir пропонує доставку до 20 хвилин, з середнім часом доставки — 9 (джерело). А в Україні вже реально доставити міні-холодильник за 8 хвилин.

І хоча у нас цей формат ще на стадії розвитку, вже є гравці, які пропонують рішення в цьому напрямку. Це, наприклад, логістичні рішення для рітейлерів, які забезпечують гнучкість між ціною і швидкістю. Це й АРІ інтеграція з будь-якою системою обліку бізнесу, і вибір між мото- і автокурʼєром та багато іншого. Це дозволяє демонструвати середню швидкість доставки у 32 хвилини.

Чи має майбутнє 15-хвилинна доставка

Супершвидка доставка виглядає привабливо, але чи реально її зробити масовою? Деякі стартапи вже зіштовхнулись з труднощами. Наприклад, у 2023 році компанія JOKR закрила частину своїх операцій у США через високі операційні витрати (джерело).

Однак компанії, які комбінують швидкість з економічною ефективністю, залишаються конкурентоспроможними. Тому швидка доставка однозначно має майбутнє, і взагалі сенс, якщо знайти цей баланс. Наприклад, це може бути комбіноване використання власної курʼєрської служби і зовнішнього оператора. Або ж функціонал, який допомагає знижувати вартість в перерахунку на одну посилку: мультидоставка (на кілька адрес), бандлування (перевезення різних посилок по одному маршруту), розділення вартості доставки між компанією та покупцем тощо.

Висновок: що чекає на ринок доставки

Швидка доставка більше не є додатковим бонусом – вона перетворилася на основний стандарт обслуговування. Бізнесам потрібно адаптувати логістику до нових реалій, тестувати Q-commerce та пропонувати зручні варіанти доставки своїм покупцям: будь-то власна курʼєрська служба, поштові оператори або сервіси швидкої доставки. Головне – знайти баланс.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

AI у ритейлі – страхи й помилки на шляху до ефективності: чому бізнесу варто переглянути своє ставлення до штучного інтелекту

AI у ритейлі – страхи й помилки на шляху до ефективності: чому бізнесу варто переглянути своє ставлення до штучного інтелекту

Попри стрімкий розвиток технологій, штучний інтелект у ритейлі досі сприймається неоднозначно. Частина компаній...
time icon  
  232
Усі новини ринку