Топ-10 найбагатших рітейлерів світу за версією Forbes

Топ-10 найбагатших рітейлерів світу за версією Forbes

15.03.2018 08:03
rau

Американський журнал Forbes опублікував свій щорічний рейтинг найбагатших людей планети. Серед них є і представники сфери рітейлу.

Рахувати гроші в чужій кишені – популярне серед журналістів і читачів розвага, і в общем-то цілком можна пробачити слабкість. Тому щороку, коли Forbes публікує свій звіт про доларових мільярдерів Землі, новина швидко розлітається по інформаційним агентствам і ЗМІ і приваблює чимало уваги. У кожній сфері є свої фаворити і завсідники рейтингу, не виняток і ритейл.

Цього року рейтинг Forbes вперше в історії очолила людина, пов’язаний зі сферою роздрібної торгівлі – засновник Amazon Джефф Безос. Звичайно, його компанія досить далека від традиційного ритейлу, але онлайн-торгівля в останні роки впевнено тіснить «цегляні магазини».

RAU проаналізувала верхню частину списку найбагатших людей світу, і вибрала з них рітейлерів. Серед них – власники Amazon, Walmart, Alibaba Group, Aldi, H & M і інші.

1. Джефф Безос

Статок: $ 112 млрд

Місце в рейтингу Forbes: 1

Ключовий актив: Amazon

Стан генерального директора і засновника Amazon.com Джеффа Безоса перевищив $ 100 млрд. Йому належить 16% гіганта електронної комерції Amazon, який він заснував в гаражі в Сіетлі в 1994 році. Безос закінчив Прінстон і працював в хедж-фонді, перш ніж почав продавати книги в інтернеті. Його друга пристрасть – космічні подорожі. Його аерокосмічна компанія Blue Origin розробляє ракети, які, за задумом Безоса, будуть перевозити пасажирів. Безос купив The Washington Post у 2013 році за $ 250 млн.

2. Бернард Арно і родина

Статок: $72 млрд

Місце в рейтингу Forbes: 4

Ключовий актив: LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton

Бернард Арно – голова і головний виконавчий директор LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton. Один з найбільших виробників в світі моди, Бернард Арно управляє імперією з 70 брендів, включаючи Louis Vuitton і Sephora, а 2000-ма магазинів по всьому світу.

3. Амансіо Ортега

Статок: $70 млрд

Місце в рейтингу Forbes: 6

Ключовий актив: Inditex

Амансіо Ортега – один з найбагатших людей в Європі і найбагатший рітейлер в світі. Піонер Fast Fashion, разом з колишньою дружиною Розалією Мірою він заснував корпорацію Inditex в 1975 році. Йому належить близько 60% Inditex, який управляє 8-ю брендами, включаючи Massimo Dutti і Pull & Bear, і 7500 магазинами по всьому світу. Ortega зазвичай заробляє більше $ 400 млн дивідендів на рік. Він вклав свої гроші в першу чергу в нерухомість в Мадриді, Барселоні, Лондоні, Чикаго, Майамі і Нью-Йорку.

4. Трійця з Walmart – Аліса, Джим и Роб Уолтони

Джим Уолтон

Статок: $46,4 млрд

Місце в рейтингу Forbes: 14

Ключовий актив: Walmart

Джим Уолтон – молодший син засновника Walmart Сема Уолтона. Управляє сімейним Arvest Bank, з активами понад $ 16 млрд. Керував Walmart більше десяти років, перш ніж поступитися місцем своєму синові, Стюарту, в червні 2016 року. Сукупно Джим і інші спадкоємці Сема Уолтона володіють трохи менше ніж половиною акцій Walmart.

 С. Робсон Уолтон

Статок: $46,2 млрд

Місце в рейтингу Forbes: 15

Ключовий актив: Walmart

Роб Уолтон – старший син засновника Walmart Сема Уолтона. Він керував роздрібним бізнесом протягом 23 років, перебуваючи на посаді голови правління після смерті батька в 1992 році. Пішов на пенсію в червні 2015 року та був замінений Грегом Пеннер. Він та інші спадкоємці Сема Уолтона колективно володіють майже половиною акцій Walmart.

 Аліса Уолтон

Статок: $46,2 млрд

Місце в рейтингу Forbes: 15

Ключовий актив: Walmart

Аліса Уолтон – єдина дочка засновника Walmart Сема Уолтона. Вона зосередилася на кураторстві мистецтва, замість того щоб працювати в Walmart, як її брати, Роб і Джим. У 2011 році вона відкрила Музей американського мистецтва в своєму рідному місті Бентонвілль, штат Арканзас. Її особиста колекція творів мистецтва оцінюється в сотні мільйонів доларів.

5. Джек Ма

Статок: $39 млрд

Місце в рейтингу Forbes: 20

Ключовий актив: Alibaba Group

Засновник і виконавчий голова Alibaba Group. Колишній викладач англійської мови, Джек Ма очолив Alibaba Group, одна з найбільших в світі підприємств електронної комерції. Виручка Alibaba за 12 місяців, що закінчилися в березні 2017 року, зросла на 56% до $ 23 млрд. Його IPO в 2014 році в Нью-Йорку встановило рекорд в якості найбільшого в світі публічної пропозиції акцій на $ 25 млрд. Інвестиції Ма за межами Alibaba включають частки в китайських компаніях індустрії розваг Huayi Brothers і Beijing Enlight Media.

6. Біт Хістер і Карл Альбрех-молодший

Статок: $29,8 млрд

Місце в рейтингу Forbes: 27

Ключовий актив: Aldi

Спадкоємці мережевого рітейлера Aldi, Біт Хейстер і Карл Альбрехт-молодший – діти Карла Альбрехта-старшого, який помер в липні 2014 року в віці 94 років. Після Другої Світової війни Карл і його брат Тео взялися за управління продуктовим магазином своєї сім’ї в Ессені в Німеччині. Масштабуючи мережу в Німеччині, вони побудували мережу супермаркетів Aldi, грунтуючись на стратегії низьку ціну, аналогічної Walmart. У 1961 році брати розділили власність: Карл взяв в управління магазини на півдні Німеччини, а також права на марку Aldi в США, Австралії і США. Тео отримав магазини в північній Німеччині та іншим країнам Європи.

7. Дітер Шварц

Статок: $20,9 млрд

Місце в рейтингу Forbes: 46

Ключовий актив: Schwarz Group, мережі Lidl і Kaufland

Schwarz Group Дітера Шварца з доходом, що перевищує $ 100 млрд, складається з мереж магазинів Lidl і Kaufland. Шварц успадкував компанію від свого батька Йозефа, який став партнером в Suedfruechte Grosshandel Lidl & Co., що займається оптовою торгівлею фруктами, в 1930 році. Дітер відкрив перший магазин Lidl в 1973 році, став генеральним директором в 1977 році, коли помер Йосип, і зробив Lidl другим за величиною дискаунтерром Німеччини,залишивши позаду Aldi. Schwarz Group належить фонду, технічно компанії з обмеженою відповідальністю, але Дітер зберігає повний контроль і є реальним власником.

8. Тео Альбрехт-молодший і родина

Статок: $20,7 млрд

Місце в рейтингу Forbes: 48

Ключовий актив: Aldi

Тео Альбрехт-молодший і спадкоємці його брата Бертольда успадкували один з найбільших роздрібних бізнесів в світі. У магазині продовольчих товарів в Ессені, що відкрився в 1913 році, їх батько, Тео-старший і його брат Карл-старший почали будувати свою імперію після Другої світової війни. Масштабуючи мережу в Німеччині, вони управляли мережею супермаркетів Aldi і робили ставку на стратегію низької ціни, аналогічної Walmart. У 1961 році брати розділили власність: Карл забрав магазини на півдні Німеччини, а також права на марку Aldi в США, Австралії і США. Тео отримав магазини в північній Німеччині та іншим країнам Європи. У 1971 році він купив мережу продовольчих магазинів для гурманів “Торговець Джо”.

9. Тадасі Янай і родина

Статок: $19,5 млрд

Місце в рейтингу Forbes: 55

Ключовий актив: Uniqlo

Янай побудував і управляє імперією роздрібної торгівлі в Токіо – Fast Retailing – володіє відомою мережею магазинів повсякденного одягу Uniqlo. Він і його сім’я володіють 44% акцій. Fast Retailing також володіє двома іншими мережами: J Brand і Theory. Янай робить ставку на зростання Uniqlo в Азії, особливо в Китаї та Таїланді. Янай відклав відкриття тисячі магазинів Uniqlo в США. Він хоче, щоб його компанія стала найбільшим роздрібним торговцем в світі, а це означає, що їй доведеться перевершити H&M і Inditex.

10. Стефан Перссон

Сотаток: $16,8 млрд

Місце в рейтингу Forbes: 73

Ключовий актив: H&M, Hennes&Mauritz.

Найбагатша людина в Швеції -і все завдяки всесвітній роздрібної мережі Hennes & Mauritz. Перссон володіє 29% акцій H & M і є головою компанії. H & M був заснований батьком Перссона Ерлінг в 1947 році. Син Карл-Йохан, також мільярдер, є генеральним директором компанії. Два інших дитини Перссон, Шарлотта Седерстрем і Том Перссон, його сестра Лотті Тем, також мільярдери.

Читайте також –

ТОП-10 найдорожчих рітейл-брендів світу 2018 (інфографіка)


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Цифровий make-over: як Brocard вибудували персоналізований діалог із мільйонами клієнтів за допомогою інформаційних технологій від Microsoft

Цифровий make-over: як Brocard вибудували персоналізований діалог із мільйонами клієнтів за допомогою інформаційних технологій від Microsoft

«Ще нещодавно здавалося, що під час повномасштабної війни бізнесу вдасться думати лише про виживання. Однак українські...
time icon