Тимофій Іванченко, Техногард: Ми надаємо ритейлерам комплексні рішення для захисту від крадіїв

Тимофій Іванченко, Техногард: Ми надаємо ритейлерам комплексні рішення для захисту від крадіїв

10.06.2024 09:00
  1701
Дарія Осіїк

Генеральний директор компанії Техногард в інтерв’ю для RAU розповів про рівень крадіжок в ритейлі та технологічні рішення, які допомогають мінімізувати прояви шопліфтингу у торгових точках.

12-13 червня у Києві відбудеться VII міжнародна спеціалізована виставка ритейлу України – RAU Expo 2024. Одним із експонентів заходу цього року стала компанія Техногард, яка також є партнером Асоціації ритейлерів України.

Компанія Техногард успішно працює на вітчизняному та зарубіжних ринках систем технічної безпеки понад 20 років і є партнером провідних світових брендів. Спеціалізація компанії: протикрадіжні системи; тепловізійні рішення; інтелектуальне відеоспостереження; системи контролю та управління доступом; системи торгової аналітики; системи обліку, інвентаризації та аналізу для ритейлу на базі RFID-технології. 

Генеральний директор компанії Техногард Тимофій Іванченко в інтерв’ю для RAU розповів про сучасні протикрадіжні рішення, їх різновиди та переваги.

– Чи є поширеною проблема крадіжок в ритейлі? Яких втрат через це зазнають ритейлери?  

– Крадіжки в ритейлі –  це постійний головний біль для менеджменту підприємств роздрібної торгівлі. У результаті крадіжок світова роздрібна торгівля втрачає близько 1,5% свого річного товарообігу. Загалом щорічні втрати мереж суттєво перевищують $100 млрд.

В Україні ця тема піднімається вкрай рідко, оскільки самі ж ритейлери неохоче про це говорять, щоб не провокувати. Однак, за оцінками експертів, за рік з магазинів крадуть близько 2-3% товару, а це досить великі збитки.

– Які заходи та інструменти допомагають зменшити кiлькiсть випадків?

– Звичайно, найдієвішим інструментом є впровадження технологій з галузі безпеки, які зараз дуже стрімко розвиваються. Відеоспостереження, антикрадіжні системи, встановлення спеціальних протикрадіжних міток на товарах – усе це працює на зменшення крадіжок. Також є більш цікаві технічні рішення, про які крадіям не варто знати.

Загалом використання протикрадіжних систем використовується як додатковий фактор до фізичної охорони і працює на мінімізацію людського фактора та значно підвищує рівень захисту від крадіїв. Окрім того, застосування протикрадіжних систем дозволяє фіксувати усі факти шопліфтингу, що дозволяє потім використовувати цю інформацію як доказову базу. І як бонус протикрадіжні системи дозволяють оптимізувати витрати на фізичну охорону та певним чином  полегшують роботу персоналу магазину, який може зосередитись на виконанні своїх прямих обов’язків.

– Якi рiзновиди протикрадiжних систем зараз iснують та якi представленi у вас?

– Є чорити основних різновиди антикрадіжних систем:

  • Електромагнітна систама (частота 600 Гц – доволі низька частота, яка знаходиться у слуховому діапазоні). Це стара, майже забута технологія, що майже не використовується у сучасному бізнесі. Її недоліки – великі габарити та погана чутливість, що дозволяє захистити максимум 70-сантиметровий прохід. Раніше ця система використовувалася в аптеках і книгарнях, але її виробництво припинили, оскільки виявилось, що вона може негативно впливати на роботу кардиостимуляторів.
  • Акусто-магнітна система захисту (частота 58кГц, діапазон ультазвуку). Вона дозволяє захистити прохід шириною до 2,5 метрів за допомогою всього двох антени. А оскільки антени працюють в обидві сторони, то загалом площа захисту становить близько чотирьох метрів. Перевагами цієї системи є висока імовірність детекції датчиків (до 96%) та їхня висока варіативність, що дозволяє підібрати потрібний варіант майже для будь-якого товару. Ця система також дозволяє інтегрувати металодетектор, RFID та лічильник відвідувачів без додаткових змін у її зовнішньому вигляді. Але ця система не може використовуватись, якщо живлення забезпечується генераторами чи інверторами без живлячих фільтрів.
  • Радіочастотна система (частота 8.2-9.2 мГц, діапазон радіо). Забезпечує захист проходів у торгових точках шириною до 1,4 метра. Ця система має бюджетну ціну, але в той же час має низький рівень детекції (до 70%), є завадостійкою, має провідну синхронізацію та певні вимоги до живлячих дротів. 

Проте деяким виробникам вдалось об’єднати радіочистотні та акусто-магнітні технологіє в одній системі. Наприклад, чеська компанія Amersec випускає модель, яку можна укомплектувати як радіочастотною, так і акусто-магнітною технологіями в одному корпусі та з єдиним програмним забезпеченням, яке використовується для налаштування системи. Така протикрадіжна система має досить бюджетну ціну і запезпечує високий рівень захисту. Саме таку систему наша компанія представить на цьогорічному заході Expo 2024.

  • RFID радіочастотна ідентифікація. Це удосконалена радіочастотна технологія з сучасним обладнанням та програмним забезпеченням. Покриття, яке вона забезпечує, залежить від антен і може становити від двох до восьми метрів. Це найсучасніша технологія, яка має мікрочіп із серійним номером та декількома байтами енергонезалежної пам’яті для внесення інформації у самому датчику. 

Ця протикрадіжна система є досить гнучкою і може використовуватись для багатьох завдань одночасно. Зокрема, завдяки ідентифікації датчика системою її можна застосовувати не лише для безпеки магазину, але й для інвентаризації, аналізу переміщення товару тощо. Ця система потребує створення окремого ПЗ під потреби конкретної компанії, що потребує додаткових інвестицій, часу, мережевого обладнання, серверів та робочих станцій. Але саме RFID радіочастотна ідентифікація забезпечує найвищий рівень захисту та повний аналіз процесів.

Ми працюємо з усіма сучасними протикрадіжними системами і підбираємо рішення для кожного клієнта відповідного до його запиту та бюджету.

– А які iнвестицiї потрiбнi для встановлення таких систем?

– Кожен ритейлер повинен обирати для себе рішення відповідно до своїх потреб, формату мережі та бюджету. Рішення з реалізації протикрадіжних систем може бути як дуже бюджетним (наприклад, іноді достатньо встановити імітацію відеоспостереження, щоб забезпечити “психологічний вплив” на потенційних крадіїв), так і досить дорогим, що знаходиться у сегменті преміум і матиме майже необмежений функціонал. 

– Якi удосконалення вiдбулися в антикрадiжних системах за ocтаннi роки?

– Кардинальних змін не відбулось. Популярними лишаються радіочастотні та акусто-магнітні  технології. Наразі виробники зосереджені на удосконаленні своїх рішень. А саме:

  • Покращення енергоефективності задля скорочення кількості спожитої електроенергії. Наприклад, компанія Amersec додала в електроніку пристрою графік автоматичного ввімкнення систем на час роботи магазину для скорочення споживання електроенергії в неробочі години;
  • Опційне оснащення системи функцією метало-/магніто-детектора, яке може захистити від фольгованих торб та магнітів знімачів;
  • Онлайн-моніторинг пристроїв через мережу інтернет, що дає можливість віддаленого керування системою;
  • Інтеграція безпосередньо у протикрадіжну систему лічильників відвідувачів;
  • Ведення звітності кількості спрацювань задля аналізу кількості імовірних крадіжок;
  • Інтеграція з системою відеоспостереження.

Окремо хочеться згадати про технологію RFID, яка часто надається без готового програмного забезпечення, але має широкі можливості, хоча і потребує додаткових зусиль як зі сторони інтегратора, так і зі сторони клієнта.

– Хто з ритейлерiв є вашими клiентами?

– Ми працюємо на українському ринку вже понад 20 років і за цей час напрацювали досить велику кількість клієнтів. Зокрема, нашими партнерами є такі компанії як Алло, Comfy, Eldorado, Київстар, група компаній Iditex (мережі Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius та інші), група компаній МТІ (Intertop, Pandora, Kiko Milano та інші), ЦУМ Київ, LC Waikiki, DeFacto, Philip Morris Україна, Miraton, Gepur, Mango, Brocard, Dolce&Gabbana, Vivasan та багато інших. 

Але серед наших клієнтів є компанії й з інших бізнес сегментів, зокрема, логістичні комплекси (Денка Лоджистік), офісні центри (Кубік центр), транспортна інфраструктура (Аеросвіт), громадські та державні установи (Юнісеф, ООН, Запорізька АЕС, Європейський університет, завод Евраз) та банки (Дойче банк, Прокредит Банк).

– Чи є у вас конкуренти? Чим ви від них відрізняєтесь?

Зичайно, як і на кожному ринку техніки та послуг у нас є конкуренти. Проте цей ринок дуже вузький і специфічний, тому на ньому кожна компанія займає свою нішу. Тож, важливо не те, хто є нашими конкурентами, а те чим ми від них відрізняємось. Насамперед, ми надаємо коплексні рішення, не обмежуючись тільки антикражними системами. Ми інтегруємо різні локальні рішення комплексно. Це відеонагляд, системи озвучування та оповіщення, системи підрахунку відвідувачів з аналітикою, системи контролю доступу тощо.

– Розкажіть про цікаві кейси, як протикрадіжні систем покращували ситуацію в мережі з шопліфтингом?

Цікавий кейс – встановлення антикрадіжних систем прихованого типу. Деякі бренди відповідно до концепції дизайну не можуть використовувати стандартні рішення неприхованого типу, тому для цих клієнтів система монтується ще на стадії конструювання магазину без втручання у оформлення торгової точки, але нагадує забудькуватим клієнтам заплатити за товар.

Основним плюсом такої системи є зменшення шахрайства в цілому. По-перше, система – це підвищений ризик для злодія. А у сукупності з відеоспостереженням вона дає можливість надати докази вчинення злочину правоохоронним органам, що відлякує потенційних шахраїв.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку