
20 мільйонів гривень на розвиток ветеранського бізнесу: Аврора та Дія.Бізнес запускають освітньо-грантову програму «Траєкторія 2»


Генеральний директор компанії Техногард в інтерв’ю для RAU розповів про рівень крадіжок в ритейлі та технологічні рішення, які допомогають мінімізувати прояви шопліфтингу у торгових точках.
12-13 червня у Києві відбудеться VII міжнародна спеціалізована виставка ритейлу України – RAU Expo 2024. Одним із експонентів заходу цього року стала компанія Техногард, яка також є партнером Асоціації ритейлерів України.
Компанія Техногард успішно працює на вітчизняному та зарубіжних ринках систем технічної безпеки понад 20 років і є партнером провідних світових брендів. Спеціалізація компанії: протикрадіжні системи; тепловізійні рішення; інтелектуальне відеоспостереження; системи контролю та управління доступом; системи торгової аналітики; системи обліку, інвентаризації та аналізу для ритейлу на базі RFID-технології.
Генеральний директор компанії Техногард Тимофій Іванченко в інтерв’ю для RAU розповів про сучасні протикрадіжні рішення, їх різновиди та переваги.
– Чи є поширеною проблема крадіжок в ритейлі? Яких втрат через це зазнають ритейлери?
– Крадіжки в ритейлі – це постійний головний біль для менеджменту підприємств роздрібної торгівлі. У результаті крадіжок світова роздрібна торгівля втрачає близько 1,5% свого річного товарообігу. Загалом щорічні втрати мереж суттєво перевищують $100 млрд.
В Україні ця тема піднімається вкрай рідко, оскільки самі ж ритейлери неохоче про це говорять, щоб не провокувати. Однак, за оцінками експертів, за рік з магазинів крадуть близько 2-3% товару, а це досить великі збитки.
– Які заходи та інструменти допомагають зменшити кiлькiсть випадків?
– Звичайно, найдієвішим інструментом є впровадження технологій з галузі безпеки, які зараз дуже стрімко розвиваються. Відеоспостереження, антикрадіжні системи, встановлення спеціальних протикрадіжних міток на товарах – усе це працює на зменшення крадіжок. Також є більш цікаві технічні рішення, про які крадіям не варто знати.
Загалом використання протикрадіжних систем використовується як додатковий фактор до фізичної охорони і працює на мінімізацію людського фактора та значно підвищує рівень захисту від крадіїв. Окрім того, застосування протикрадіжних систем дозволяє фіксувати усі факти шопліфтингу, що дозволяє потім використовувати цю інформацію як доказову базу. І як бонус протикрадіжні системи дозволяють оптимізувати витрати на фізичну охорону та певним чином полегшують роботу персоналу магазину, який може зосередитись на виконанні своїх прямих обов’язків.
– Якi рiзновиди протикрадiжних систем зараз iснують та якi представленi у вас?
– Є чорити основних різновиди антикрадіжних систем:
Проте деяким виробникам вдалось об’єднати радіочистотні та акусто-магнітні технологіє в одній системі. Наприклад, чеська компанія Amersec випускає модель, яку можна укомплектувати як радіочастотною, так і акусто-магнітною технологіями в одному корпусі та з єдиним програмним забезпеченням, яке використовується для налаштування системи. Така протикрадіжна система має досить бюджетну ціну і запезпечує високий рівень захисту. Саме таку систему наша компанія представить на цьогорічному заході Expo 2024.
Ця протикрадіжна система є досить гнучкою і може використовуватись для багатьох завдань одночасно. Зокрема, завдяки ідентифікації датчика системою її можна застосовувати не лише для безпеки магазину, але й для інвентаризації, аналізу переміщення товару тощо. Ця система потребує створення окремого ПЗ під потреби конкретної компанії, що потребує додаткових інвестицій, часу, мережевого обладнання, серверів та робочих станцій. Але саме RFID радіочастотна ідентифікація забезпечує найвищий рівень захисту та повний аналіз процесів.
Ми працюємо з усіма сучасними протикрадіжними системами і підбираємо рішення для кожного клієнта відповідного до його запиту та бюджету.
– А які iнвестицiї потрiбнi для встановлення таких систем?
– Кожен ритейлер повинен обирати для себе рішення відповідно до своїх потреб, формату мережі та бюджету. Рішення з реалізації протикрадіжних систем може бути як дуже бюджетним (наприклад, іноді достатньо встановити імітацію відеоспостереження, щоб забезпечити “психологічний вплив” на потенційних крадіїв), так і досить дорогим, що знаходиться у сегменті преміум і матиме майже необмежений функціонал.
– Якi удосконалення вiдбулися в антикрадiжних системах за ocтаннi роки?
– Кардинальних змін не відбулось. Популярними лишаються радіочастотні та акусто-магнітні технології. Наразі виробники зосереджені на удосконаленні своїх рішень. А саме:
Окремо хочеться згадати про технологію RFID, яка часто надається без готового програмного забезпечення, але має широкі можливості, хоча і потребує додаткових зусиль як зі сторони інтегратора, так і зі сторони клієнта.
– Хто з ритейлерiв є вашими клiентами?
– Ми працюємо на українському ринку вже понад 20 років і за цей час напрацювали досить велику кількість клієнтів. Зокрема, нашими партнерами є такі компанії як Алло, Comfy, Eldorado, Київстар, група компаній Iditex (мережі Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius та інші), група компаній МТІ (Intertop, Pandora, Kiko Milano та інші), ЦУМ Київ, LC Waikiki, DeFacto, Philip Morris Україна, Miraton, Gepur, Mango, Brocard, Dolce&Gabbana, Vivasan та багато інших.
Але серед наших клієнтів є компанії й з інших бізнес сегментів, зокрема, логістичні комплекси (Денка Лоджистік), офісні центри (Кубік центр), транспортна інфраструктура (Аеросвіт), громадські та державні установи (Юнісеф, ООН, Запорізька АЕС, Європейський університет, завод Евраз) та банки (Дойче банк, Прокредит Банк).
– Чи є у вас конкуренти? Чим ви від них відрізняєтесь?
– Зичайно, як і на кожному ринку техніки та послуг у нас є конкуренти. Проте цей ринок дуже вузький і специфічний, тому на ньому кожна компанія займає свою нішу. Тож, важливо не те, хто є нашими конкурентами, а те чим ми від них відрізняємось. Насамперед, ми надаємо коплексні рішення, не обмежуючись тільки антикражними системами. Ми інтегруємо різні локальні рішення комплексно. Це відеонагляд, системи озвучування та оповіщення, системи підрахунку відвідувачів з аналітикою, системи контролю доступу тощо.
– Розкажіть про цікаві кейси, як протикрадіжні систем покращували ситуацію в мережі з шопліфтингом?
– Цікавий кейс – встановлення антикрадіжних систем прихованого типу. Деякі бренди відповідно до концепції дизайну не можуть використовувати стандартні рішення неприхованого типу, тому для цих клієнтів система монтується ще на стадії конструювання магазину без втручання у оформлення торгової точки, але нагадує забудькуватим клієнтам заплатити за товар.
Основним плюсом такої системи є зменшення шахрайства в цілому. По-перше, система – це підвищений ризик для злодія. А у сукупності з відеоспостереженням вона дає можливість надати докази вчинення злочину правоохоронним органам, що відлякує потенційних шахраїв.