Тарас Панасенко, мережа Аврора: Зараз активно готуємося до виходу на ринок однієї із країн Східної Європи

Тарас Панасенко, мережа Аврора: Зараз активно готуємося до виходу на ринок однієї із країн Східної Європи

04.11.2022 09:00
  2856
Микола Маранчак

Генеральний директор мережі мультимаркетів Аврора про втрати від дій російських терористів, роботу в перші дні повномасштабного вторгнення, відкриття нових магазинів, формування асортименту, зміну ланцюжків поставок, плани на розвиток і багато іншого.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Торгова мережа Аврора – лідер в сегменті магазинів формату dollar store в Україні. Мережа компанії, заснованої в Полтаві в 2011 році Левом Жиденко, Тарасом Панасенком і Лесею Клименко, зараз налічує понад 700 фірмових магазинів. Головний офіс компанії знаходиться в Полтаві, а загальний штат співробітників рітейлера перевищує 6000 осіб. Як компанія зустріла початок відкритого вторгнення росії в Україну, з якими труднощами стикалася, як їх долала, і що має в планах на майбутнє в інтерв’ю RAU розказав генеральний директор компанії Тарас Панасенко.

– Що відбувалося у вашій компанії у перші дні? Чи працювали над розробкою плану заходів у разі потенційного вторгнення?

– Орієнтовно за місяць до початку повномасштабного вторгнення ми створили «штаб безпеки» на рівні топ-менеджерів, на якому пропрацьовували можливі сценарії подій та наші дії. Це додавало спокою. Із основного: ми значно активізували добудову складу та офісу у Вінниці, створили сценарії по роботі із командою та почали робити «здибанки» у зумі з усіма співробітниками компанії де пояснювали те, що ми аналізували і розуміли самі.

24 лютого, того шокуючого ранку, від наших планів залишилось мабуть відсотків 20. Ми перейшли в режим аналізу і реактивного реагування. Що вразило? Що більшість співробітників 24 лютого вийшли на роботу.

Також приємною несподіванкою стало те, що залишилися інтернет та зв’язок. Ми побоювалися, що їх не стане. Найвищої оцінки заслуговує наша команда. Жоден топ-менеджер «не випав». Зберігалася повна керованість. Ми мінімум два рази на день проводили зустрічі штабу, на яких оцінювали ситуацію та координували подальші дії.

Важче всього було з логістикою. Ми відмінили комплектування та доставку товару у магазини на декілька діб. Відновлювати логістику було дуже важко.

І, звичайно, – увага людям. Хто хотів евакуюватися з регіонів бойових дій або регіонів окупації – для них команда HR працювала у режимі штабу 24/7. У нас в офісі тимчасово жили наші люди, які евакуйовувалися, цьому сприяло чудово облаштоване бомбосховище.

З першого дня війни ми сказали собі, що маємо і будемо працювати для мільйонів сімей наших клієнтів, підтримуючи їх необхідними товарами та не підвищуючи ціни. Другою важливою метою було забезпечити роботу нашим співробітникам. Залишити сім’ї співробітників без доходу ми не мали права.

– Яких змін зазнав бізнес за понад сім місяці війни? Що прийшлося кардинально змінити або вибудовувати з нуля?

– Зараз можна сказати, що команда Аврори, з болем у серці, але повноцінно адаптувалася до нової реальності. І взагалі, ми стали супер-адаптивними. Ми краще навчилися співвідносити страх та ризики з статистикою. Пропускати потік інформації через критичне мислення, таким чином роблячи більш адекватні висновки.

За сім місяців найбільших змін зазнали процеси логістики. У квітні ми запустили новий розподільчий центр, який перед війною був на завершальній стадії будівництва. Ланцюг поставок з Китаю потрібно було повністю перебудовувати, і команда це зробила вже у квітні.

Для того, щоб співробітники були в одному інформаційному полі, нам вдалося у магазинах впровадити систему LMS. ЇЇ в першу чергу ми використовуємо для системного і своєчасного навчання співробітників.

– Чи всі магазини вдалося вберегти в умовах обстрілів чи якісь об’єкти втрачено?

– На жаль, частина магазинів була зруйнована або сильно пошкоджена. Магазини, які розташовані на окупованих територіях, були зачинені. Віримо в ЗСУ та в те, що це тимчасово.

Наприклад, Балаклію ми вже відновили. На черзі Ізюм.

– Скільки загалом магазинів вже повернулося до роботи? Що змінилося в їх праці?

– На початок повномасштабного вторгнення російських окупантів працювало 24 магазини Аврори в Донецькій області. Далі частина з них була зруйнована, іншу частину довелося закрити. Залишився один працюючий магазин у місті Білозерське.

Станом на сьогодні в мережі працює понад 700 власних магазинів (у довоєнний період – понад 830), деякі магазини (що перебувають на тимчасово окупованих територіях), ми з об’єктивних причин поки не використовуємо, проте протягом 8 місяців війни мережа відкрила близько 50 нових магазинів, як у відносно «безпечних» областях держави, так і у регіонах, які межують з місцями проведення бойових дій.

Відкриття магазинів у таких регіонах ґрунтується в першу чергу не на економічній доцільності, а на наших соціальних зобов’язаннях по забезпеченню громадян товарами першої необхідності та базовими продуктами.

Нещодавно ми відкрилися в місті Родинське, Донецької області. Я дуже радий, що так багато людей відвідало наш магазин на відкриття. І ця історія точно не про гроші, бо любий ризик-аналітик скаже “дуже ще рано” і “занадто ризиковий крок”. Це відкриття про те в що ми в Аврора віримо, і для чого ми існуємо.

– Наскільки змінився рівень продажів в сегменті через війну? На які категорії попит впав, на які – виріс?

– Мережа магазинів Аврора працює у форматі Dollar store, від початку війни ми поставили за правило тримати низькі ціни та максимально підтримувати наше населення актуальним та потрібним товаром.

В перший період після початку повномасштабного вторгнення державою було вимушено впроваджено обмеження на імпорт товарів («критичний імпорт»), не всі товари нашої мережу потрапляли в цей перелік і відповідно тимчасово зникли з наших магазинів (зараз ситуація виправилась).

Із відміною обмежень критичного імпорту та поверненням людей із-за кордону ми бачимо поступову стабілізацію в продажах, але останні події з енергозабезпеченням сильно впливають як на покупців так і на рітейл в цілому. Відповідно, ми бачимо величезний попит на товари першої необхідності: пауербанки, свічки, ліхтарі, батарейки та товари для зігрівання (носки, термоодяг, обігрівачі). Ми намагаємось завжди пропонувати актуальні позиції в наших магазинах, тому оновлення товару на торгових точках відбувається майже кожні два дні.

Враховуючи, що асортимент кожного нашого магазину складає до 7000 SKU, ми приділяємо постійну увагу, щоб наші покупці не стикались з «дефіцитом» затребуваних позицій та отримували необхідне та обов’язково щось для «душі»

– Чи є у вас проблеми з постачанням товарів і які саме? Яким чином домовляєтесь з постачальниками?

– Як вже зазначали, в лютому-березні були певні труднощі із імпортними операціями (з якими стикнулись всі компанії), проте зараз нами напрацьовано більш стійкі альтернативні варіанти доставки товарів.

Щодо внутрішньоукраїнських постачальників – треба сказати окреме «дякуємо» нашим партнерам, які не дивлячись на об’єктивні труднощі та небезпеки, загальну тривожність, дотримались своїх зобов’язань по договорах, не відмовились від постачання. Наша ж компанія зі свого боку в повному обсязі та вчасно розраховувалась та розраховується із нашими постачальниками.

Звісно, ми врахували досвід критичних ситуацій і вибудовуємо мережу постачальників так, щоб на кожну товарну позицію було кілька альтернативних постачальників, і в разі об’єктивних проблем у одного з них, інший міг компенсувати нестачу позиції.

Для покращення взаємодії та пошуку нових постачальників та виробників спростили та оптимізували наші процеси:

  • зменшили плече підписання договору до одного дня;
  • розширили доставку товарів від європейських виробників та постачальників;
  • створили окремий комітет по пошуку дефіцитних товарів;
  • спростили критерії та умови для початку роботи;
  • зараз активно реалізовуємо проект по розвитку локальних постачальників.

Та переважно всі зазначені механізми відпрацьовувались нами і до повномасштабного вторгнення, а 24 лютого послугувало бустером реалізувати ці напрацювання у стислі терміни.

– Чи обчислювали вже фінансові збитки мережі внаслідок війни?

– Юристи та фінансисти цим займаються, фіксують збитки, які долучаються у кримінальне провадження проти окупантів. Та в цілому, ми не концентруємося на фінансових збитках (на нашу думку це не конструктивно), а вибудовуємо стратегію розвитку і «бізнес контрнаступу» із врахуванням існуючих реалій.

– Чи плануєте ще відкриття до кінця поточного року?

– Деякі категорії товарів Аврори фактично стали «товарами першої необхідності» особливо на деокупованих територіях та для внутрішньо переміщених осіб. Тому так, ми намагаємося нарощувати оберти по відкриттях. До кінця року ще відкриємо близько 30 магазинів.

Бізнес – це хребет економіки держави, а відповідно і хребет економіки ЗСУ. Вважаю, що навіть під час бойових дій треба шукати варіанти розвитку, а не чекати чогось. Ми маємо стратегічний намір продовжувати розвиток мережі і в 2022-му, і в майбутньому.

Тому ми відновили пошук нових приміщень по всій Україні, кожен може особисто запропонувати нам локацію за даним посиланням https://corporate.avrora.ua/for-partners/ та стати нашим партнером.

– Які стратегічні цілі зараз стоять перед Аврора?

– Враховуючи ситуацію на ринку, складно щось прогнозувати, але разом з партнерами Horizon Capital ставимо на меті бути ближче до наших клієнтів, підтримувати населення низькими цінами, широким асортиментом, опрацьовувати нові товарні позиції та відкривати магазини не тільки по всій Україні. Зараз активно готуємося до виходу на ринок в одній із країн Східної Європи.

Читайте також –

Історія Аврора: як рітейлер побудував найбільшу українську мережу магазинів формату “dollar store”


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку