Сердар Ерсой, DeFacto: Наша мета – відкрити 25 магазинів в Україні до кінця 2022 року

Сердар Ерсой, DeFacto: Наша мета – відкрити 25 магазинів в Україні до кінця 2022 року

05.02.2021 08:30
  2105
Костянтин Симоненко

Директор з розвитку турецького рітейлера DeFacto про плани торгової мережі в Україні, ставки на онлайн-продажі, інноваціях в ритейлі і в обслуговуванні покупців, ситуації з карантином і багато іншого.

Цей матеріал доступний російською мовою

Read in English

На український ринок компанія DеFacto, що спеціалізується на виробництві і торгівлі чоловічого, жіночого та дитячого одягу, вийшла в 2018 році. Зараз в країні працює вже п’ять магазинів рітейлера – три в Києві і по одному в Одесі та Дніпрі. Крім Туреччини, торгові об’єкти бренду також представлені в країнах колишнього СНД, Балкан, Близького Сходу і Північної Африки.

Сердар Ерсой працює в DeFacto з моменту заснування бренду і відкриття першого магазину в Стамбулі в 2005 році. В інтерв’ю RAU для він розповів про те, як змінилася поведінка споживачів, як рітейлери можуть використовувати сучасні технології, як повинні трансформуватися торгові центри і як DeFacto планує розвиватися в Україні.

– У 2020 році ви планували відкрити ще три магазини в Україні (два в Києві та один у місті Дніпро). Чи довелося міняти свої плани?

– Пандемія торкнулася практично всіх галузей як в країні, так і в світі. Сфера торгівлі готовим одягом (prêt-à-porter) – одна з тих, де це відчувається найсильніше. У DeFacto, завдяки нашій надійній фінансовій структурі та стійкості, а також нашій відточеній здатності управляти ризиками та можливості швидко приймати рішення, ми змогли швидко відреагувати.

Через зміни в звичках споживачів, а також глобальних заходів, прийнятих під час пандемії, ми змістили акцент з інвестицій у фізичні магазини на електронну комерцію. Онлайн-торгівля вже давно стала для нас основною сферою інвестицій.

Україна – один з наших найважливіших ринків і надалі ми продовжимо інвестування. У 2020 році ми відкрили магазин площею 900 кв. м у київському ТРЦ Retroville і один магазин в ТРК МОСТ-сіті в Дніпрі. Оскільки торговий центр Blockbuster не може досягти свого обсягу торгівлі через пандемію, ми відкриємо тут наш магазин 15 березня 2021 року.

Як і всі світові компанії, ми переглянули свої плани через те, що ТЦ були закриті на довгий час. Так, в 2020 році ми планували відкрити п’ять магазинів по всій Україні, але через пандемію змогли відкрити тільки два.

– Скільки магазинів і де саме може бути відкрито в 2021 році? Коли ви зможете вийти на запланований показник в 25 торгових точок в Україні?

– У цьому році ми плануємо відкрити як мінімум шість магазинів в торгових центрах Києва, Одеси, Харкова та Львова. Таким чином, до кінця 2021 року в нас буде 11 торгових точок. Якщо глобальний процес пандемії сповільниться, і торгівля повернеться в нормальне русло, наша мета – досягти показника в 25 магазинів до кінця 2022 року.

– Раніше ви говорили, що активно інвестуєте в розвиток електронної комерції, в тому числі в Україні. Що вдалося зробити за рік і які ваші плани розвитку на найближчі роки (не тільки в Україні)?

– У DeFacto ми вже багато років фокусуємося на цифровізації, наші вкладення в створення DeFacto Technology через 3-4 роки після заснування допомогли прийняти правильні заходи, особливо в період пандемії. Завдяки цьому ми збільшили наші доходи від онлайн-продажів у всіх країнах, де ми присутні.

Пандемія змінює звички споживачів. Але ще до її початку ми розробили стратегічний план по збільшенню частки онлайн-торгівлі в загальному обороті компанії і почали внутрішнє організаційне планування.

Згідно зі стратегією, до 2025 року 50% товарообігу має припадати на онлайн-продажі. В результаті змін, викликаних пандемією, ми прогнозуємо, що ця мета буде досягнута до 2023 року.

Але роблячи ставку на цифровізацію, ми повинні мати сильні позиції в Україні у всіх каналах взаємодії зі споживачем: онлайн, офлайн і омніканальності, надаючи українським споживачам безшовний досвід покупки завдяки інтеграції різних каналів.

Тому продовжуємо інвестувати в Україну як в онлайн, так і в офлайн. Так, наш розподільний центр місткістю 550 000 SKU почне роботу в Києві в квітні. Тоді ж відкриємо і наш інтернет-магазин. До речі, ще один важливий проект – ми інтегруємо стоки всіх українських офлайн-магазинів з нашим сайтом. Таким чином, клієнти зможуть бачити запаси всіх товарів в наших магазинах.

– Наскільки розвиток українського e-commerce відрізняється від Туреччини та інших країн?

– Турецький ринок виділяється швидкою адаптацією до онлайн-покупок в постпандемічний період. За даними міністерства торгівлі Турецької Республіки, обсяг електронної торгівлі за рік виріс на 64%.

DeFacto також значно наростив онлайн-торгівлю під час пандемії. Кожен день ми додаємо якісь нові функції і точки досвіду, щоб дати клієнтам найкращий досвід і максимальну зручність. Найближчим часом запустимо і в Україні всю технологічну інфраструктуру, розроблену нами в Туреччині. Україна має значний потенціал і як компанія DeFacto, ми представимо на цьому ринку безліч нових технологій, щоб створити конкурентну перевагу. Ось кілька цифр, які показують важливість цієї сфери:

  • В Україні люди частіше, ніж будь-коли, зверталися до онлайн-покупок в період карантину. Кількість покупок основних товарів через інтернет збільшилася на 43%.
  • Близько 7 мільйонів українців – активні інтернет-користувачі. При цьому 41% серед тих, хто щось купує онлайн, вибирають текстильні вироби. Ця ситуація змушує нас поспішати з інвестиціями в розвиток онлайн-торгівлі в Україні.

– Чи будете ви і далі продовжувати співпрацю з Kasta в реалізації своїх товарів в Україні або будете будувати свій власний канал продажів?

– Ми вийшли на український ринок в 2018 році і, побачивши велику зацікавленість споживачів продукцією DeFacto, почали співпрацю з провідним українським інтернет-магазином Kasta, щоб наша якісна продукція стала доступна українським модникам. Kasta – надійний діловий партнер, з яким у нас гарні відносини. Відповідно, крім наших інвестицій в DeFacto, ми продовжимо співпрацю з Kasta. Крім того, в 2021 році ми продовжимо роботу з онлайн-платформами Intertop, Rozetka та lamoda.

– Як пандемія і пов’язані з нею економічні труднощі вплинули на ваш бізнес?

– Готовий одяг і текстиль виявилися в числі галузей, які найбільше постраждали від пандемії Covid-19, і зазнали значних змін – від способів ведення бізнесу до очікувань і купівельних вподобань. Що, безумовно, вплинуло на наші плани.

У DeFacto ми зберігали стабільні показники зростання, досягнувши середньорічного зростання в 35% протягом останніх трьох років. Такого ж зростання очікували і в 2020 році і навіть досягли аналогічних показників в першому кварталі. Однак пандемія все змінила. Коли в Туреччині був зареєстрований перший випадок захворювання, ми закрили наші магазини майже на два місяці.

Однак після відкриття магазинів у травні по мірі нормалізації ситуації, і з настанням «нової нормальності» в червні, знову стали фіксувати колишні обороти. Перед пандемією ми запустили ощадливий організаційний план, який зробив би нас набагато більш гнучкими.

Також в 2019 році запустили нашу концепцію Smart Store. Недавні події змусили прискорити впровадження фіджіталізаціі (від англ. Phygital, з’єднання слів physical і digital) в якості нашої нової стратегії зростання. Тому в листопаді 2020 року представили клієнтам наш Phygital Smart Store. Його головна перевага – можливість вибору способу отримання вподобаного продукту, який може бути доставлений або в магазин, або додому.

Запустили новий бренд DeFactoFiT, запатентований п’ять років тому. Він включає в себе спортивний, домашній одяг і нижню білизну всіх стилів.

Під час пандемії ми отримали позитивний ефект від інвестицій, орієнтованих на споживача. Тому і далі будемо вкладати в розвиток клієнтського досвіду.

Торгові центри не змогли зреагувати так швидко. У майбутньому клієнти не будуть думати про вибір каналів збуту, а торгові центри стануть повністю інтегрованою частиною процесу закупівель і оцифровуються. Ми вважаємо, що це буде система, яка одночасно надає логістичні послуги і підтримує модуль торгового центру. Одночасно виконуючи функції омніканальності для всіх брендів з гібридною структурою моделі. Тільки ті, хто швидше за інших перейде на дану модель роботи, збережуть свої сильні позиції на ринку.

– Ви раніше говорили про об’єднання у віртуальному просторі всіх ваших магазинів на рівні складу. Зокрема, відкрити в Україні склади нового покоління, які будуть повністю синхронізовані з усіма магазинами, e-commerce компанії і маркетплейсами. Як далеко вдалося просунутися в цьому напрямку? Що вже зроблено і що ще належить зробити?

– Рітейл не залишився осторонь від технічного прогресу, і ми також діджіталізуємося. Вперше в галузі в Туреччині ми запустили проект Digital Smart Warehouse. Ми побудували повністю автоматизований розумний склад в Черкезкёй (тур. Çerkezköy); щорічно ми переміщаємо близько 250 мільйонів одиниць зберігання. При цьому використовуємо програмне забезпечення, розроблене нашими інженерами, на нашому складі, яким повністю керують роботи.

 

 

Незабаром ми відкриємо концептуальні магазини, де не буде товарів, а тільки зони з екранами, на яких можна буде вибрати розміри одягу і відразу побачити, як він буде сидіти.

Ми розглядаємо цю практику не просто як пробну версію, а як довгостроковий бізнес-план. Як я вже казав, ми інвестуємо в цю ідею, щоб запустити її в наших магазинах по всьому світу. Ми прагнемо стати лідерами цифрової трансформації fashion-рітейлу як в Туреччині, так і в усьому світі.

– Які інновації ви вже впровадили в своїх магазинах, а які плануєте впроваджувати в майбутньому? Що від цього можна очікувати в Україні?

– Як я згадував раніше, до пандемії ми вже приступили до організаційного планування, у якому розглядали всі ринки як мікс фізичних і цифрових магазинів. Ми швидко розробляємо і запускаємо абсолютно нові додатки за допомогою рішень, розроблених нашими інженерами з досліджень і розробок, які працюють в DeFacto Technology. Маємо намір продовжити нашу роботу і зробити наш бренд одним з найпопулярніших в світі phygital-брендів. У магазині, який забезпечить швидке і бездоганне оформлення замовлень з урахуванням цих технологічних переваг, ми познайомимо наших клієнтів у всіх країнах, де ми працюємо, з новими функціями покупки, такими як оплата в магазині (без відвідування каси), оформлення онлайн замовлення товару, якого бракує в магазині, резервування та збір товарів, варіанти швидкої доставки, послуги click and buy (купівля в один клік).

Читайте також –

Турецький рітейлер DeFacto відкрив п’ятий магазин в Україні – в дніпровському ТРЦ МОСТ-Сіті (+фото)


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Василь Даниляк, СЕО ОККО: Ми йдемо в проєкти з окупністю до шести років в напрямки, дотичні до нашої основної сфери діяльності

Василь Даниляк, СЕО ОККО: Ми йдемо в проєкти з окупністю до шести років в напрямки, дотичні до нашої основної сфери діяльності

СЕО групи компаній ОККО Василь Даниляк та голова Асоціації ритейлерів України Андрій Жук в ході чергового випуску...
time icon  
  93
Усі новини ринку