Олександр Сабанюк, керівник Secnet EECA: Функціонал frp®acs – “віртуальні робочі зони” – здатний поліпшити показники трудової дисципліни в торгових точках рітейлера до 14-20%

Олександр Сабанюк, керівник Secnet EECA: Функціонал frp®acs – “віртуальні робочі зони” – здатний поліпшити показники трудової дисципліни в торгових точках рітейлера до 14-20%

25.03.2021 08:25
  1137
rau

Генеральний директор Secnet EECA Олександр Сабанюк про практичні кейси використання платформи frp® в мережевому рітейлі.

Читати російською

ПАРТНЕРСЬКИЙ МАТЕРІАЛ

Експлуатація FR (facial recognition) платформи frp®acs дозволяє збільшити виручку в торгових точках мережі рітейлера за рахунок:

  • автоматичного контролю присутності персоналу в змінах і зонах обслуговування
  • розумної доставки на смартфони відвідувачів промо-флаєрів з QR кодом в момент відвідування ними торгівельних точок рітейлера
  • запобігання “шоп-ліфтингу”, в тому числі, на КСО (каси самообслуговування)

Керівник компанії Secnet EECA розповів про те, як використання ШІ (штучного інтелекту) допомагає збільшувати виручку рітейлерам шляхом: автомоніторингу трудової дисципліни персоналу, запобігання “шоп-ліфтингу”, нового погляду на систему лояльності у прив’язці до біометрії покупців.

Компанія Secnet EECA – регіональний IT-VAD дистрибьютор, провідний бізнес в країнах СНД, зі штаб-квартирою в Києві.

Компанія Secnet EECA спеціалізується на проектній дистрибуції B2B-рішень, що включає в себе: поставки професійного устаткування і програмних рішень для побудови IТ-інфраструктури корпоративних підприємств/мережевих рітейлерів/банківських установ/МФО через мережу авторизованих партнерів в країнах СНД.

В основі описаних в статті рішень лежить FR (facial recognition) платформа frp®,  яка використовує флагманські алгоритми (NIST) розпізнавання облич від провідних R&D лабораторій світу.

Галузеві рішення, на базі модулів, які підключаються до платформи frp®, являють собою цілісну екосистему корпоративного класу у розрізі: керованості, масштабованості та відмовостійкості в режимі “24 x 7 x 365”

В інтерв’ю RAU генеральний директор Secnet EECA Олександр Сабанюк розповів про практичні кейси використання  платформи frp® в мережевому рітейлі.

– Розкажіть, як за допомогою frp®acs проводиться облік фактичного робочого часу персоналу та чому це так важливо для мережевого рітейлу?

– Для рітейлу, як і для будь-якої сфери обслуговування, яка застосовує модель відвантаження співробітник-клієнт, трудова дисципліна – злободенне питання.

Якщо дуже спрощувати: відсутність співробітника торгової точки на робочому місці, наприклад, в рибному відділі протягом 15 хвилин веде до зменшення кількості відповідних артикулів у чеках покупців, що підійшли до прилавку/POS в момент відсутності там персоналу.

При найгіршому сценарії відсутність можливості автоматичного контролю за дисципліною персоналу торгової точки з боку менеджменту і, як наслідок, систематичне повторення описаних вище прецедентів несе ризики міграції лояльних покупців до конкурентів.

В контексті трудової дисципліни, frp®acs дозволяє вирішувати керуючому торгової точки/мережі, як мінімум, два завдання:

  • достовірна фіксація робочих змін співробітниками по обличчю;
  • підрахунок фактичного часу, проведеного персоналом у закріпленій за ним робочій зоні. Наприклад: прилавки кулінарного/м’ясного/кондитерського … відділів.

Обидві згадані завдання важливі, так як в першому випадку HQ або керуючий торгової точки отримують потужний інструмент аналітики та контролю трудової дисципліни в частині “підроблення присутності”, наприклад, “кейс” передачі “прогульником” третім особам ID-карти з метою фальсифікації реєстрації на зміну в період своєї фактичної відсутності.

У другому “кейсі” керуючий отримує важливі операційні інструменти:

а) для оперативного реагування на проблему (отримуючи повідомлення про відсутність у робочій зоні умовного “Василя Батьковича”)

б) аналітику за період у розрізі кожного співробітника/робочої зони торговельної точки, для проведення, за підсумками періоду, адміністративно-дисциплінарних заходів.

– Але ж перше завдання з відкриттям і закриттям зміни рітейл зазвичай вирішує за допомогою звичайної карткової системи, яка показує час, коли людина приходить і йде з роботи.

– Умовно узагальнена “карткова система” вирішує завдання фіксації робочої зміни персоналу лише частково. Свою картку “прогульник” може передати товаришеві по зміні (елемент кругової поруки), щоб той зафіксував зміну “прогульника”.

Класична система ідентифікації родом з далекого середньовіччя. Де-факто, ідентифікується не як така персона, а якийсь “посередник”, який його представляє: карта доступу, паспорт, додаток на смартфоні тощо.

Свого часу був “хайп” на термінали з відбитком пальця, але не прижилося: повільно, негігієнічно (контактність) і не дуже стабільно (забруднення).

У випадку з frp®acs, система ідентифікує безпосередньо співробітника, що кардинально ускладнює “фальсифікацію присутності”.

– А як працює акредитація в frp®acs?

– Акредитація співробітника на зміні може здійснюватися за допомогою 4-х опцій:

  1. Установка звичайної IP-камери в точці “акредитації” – будь-яка локація в торговій точці, часто поєднана з турнікетом або електро-замком при вході та/або виході:

Інтерком IP CAM (rtsp)

2. Установка бюджетного смартфону/планшету (frp®acs for IOS / Android в режимі Intercom) в точці “акредитації” – будь-яка локація в торговій точці, часто поєднана з турнікетом або електро-замком при вході та/або виході:

Інтерком frp®acs mobile

3. Через КСО, оснащену web-cam, на яку встановлюється спеціальний screen-saver frp®iDetector:

Інтерком frp®iDetector web self checkout POS

4. За допомогою смартфону керуючого, на який встановлюється frp®acs for IOS/Android:

Ручна реєстрація з особистого смартфону керуючого

Важливі уточнення: варіанти: 1-й и 2-й безконтактні, що дуже актуально в епоху covid-19.

Замовникам, які надають перевагу формату intercom (опція №2), рішення frp®acs особливо зручне, оскільки для згаданих цілей придатний до використання будь-який смартфон/планшет бюджетної категорії, що вкрай важливо при оперативній заміні, у разі виходу з ладу в географічно розподілених торгових точок рітейлера.

Для тих же замовників, які люблять промисловий форм-фактор, ми пропонуємо варіант №1.

Подібна архітектура вирішує проблему черг персоналу на “фіксацію зміни”. Будь-який співробітник, який потрапив в ракурс камери-реєстратора, отримує на особистий смартфон в месенджер або в frp®acs for IOS/Android індивідуальну квитанцію-підтвердження за фактом успішної реєстрації.

У згаданому випадку ніякий термінал в точці обліку взагалі не потрібен.

– Для цього кожен співробітник повинен бути зареєстрований в системі? 

– Так. Є 4 варіанти реєстрації:

  1. Керуючий, після отримання з HQ табельного номеру, нового співробітника, фотографує його за допомогою мобільного додатка frp®acs for IOS/Android, зберігаючи в картці його табельний  номер:

2. Співробітник за допомогою власного смартфону самостійно реєструється через форму за веб-посиланням QR на кабінеті керуючого:

3. Співробітник самостійно реєструється через форму на КСО в торговій точці:

4. Керуючий, після отримання з HQ табельного номера нового співробітника, фотографує його за допомогою web-cam frp®acs webdashboard та зберігає картку разом з доданим в неї табельним номером:

– А чи можна обійти систему, якщо, наприклад, показати камері фото або відео на смартфоні або планшеті обличчя співробітника?

– Перераховані вами способи підробки не спрацюють. Спеціальний алгоритм відразу визначить, що це не жива людина, сфотографує і запише факт підробки + табельний номер співробітника в журнал порушень HQ/торгової точки. Тобто, навіть якщо людина думає, що обійшла систему, насправді, це не так.

По відношенню до “експериментатора” може бути проведене розслідування і вжиті дисциплінарні заходи аж до звільнення.

Згаданий підхід на порядок ефективніший блокувань, що дозволяють “хакерам” з числа персоналу магазину здійснювати спроби fr-spoofing системи.

– Як це працює?

– За допомогою спеціальних алгоритмів система фіксує статичні координати особи, які проблематично змінити бородою, капелюхом, макіяжем та які не змінюються з віком. Медичні маски також слабко впливають на похибку ідентифікації при розпізнаванні.

Платформа аналізує зображення з камери і визначає: жива людина перед сенсором (камерою), або це просто фото/відео/2D-3D маска для підбору потрібного зразка. Тобто матриця еталонних знімків особи задає певний вектор, з яким потім порівнюються всі подальші акредитації. Чим ближче цифра до еталонного показника, тим вище ймовірність, що перед камерою саме та людина, яка зареєстрована в системі під відповідним профілем.

За фактом успішної “акредитації” співробітника на зміну за допомогою IP-камери/інтеркому/КСО, йому на смартфон приходить квитанція-підтвердження, яка містить дату, час, локацію і фото в момент акредитації. Це зроблено для того щоб співробітник отримав підтвердження власної успішної реєстрації, особливо в разі системи без зовнішнього дисплея – IP-камери.

frp®acs дуже точно визначає всі спроби злому або підміни особистості, та фіксує всі ці порушення в реєстраційний журнал HQ. Наприклад, рішення frp®liveness може досить надійно відбраковувати не тільки фото або відео, але й об’ємні 3D-маски, які ідеально повторюють рельєф обличчя еталона. Комбіновані ж рішення frp®liveness, які одночасно використовують підборку різних алгоритмів детекції liveness, дозволяють блокувати професійні спроби злому банківських систем.

– Часто намагаються обійти систему?

– Буває. Деякі співробітники, з цікавості, намагаються “засунути пальці в розетку”.

Система методично фіксує всю статистику і, пізніше, в кінці місяця, керуючий і HQ матимуть повну картину про “моральне обличчя” кожного співробітника і його спільників. Далі керівництво приймає рішення про те, які заходи застосовувати до шахрая.

Важливе зауваження: frp®acs має централізовану архітектуру. На практиці це означає наступне: а) вся інформація доступна в реальному режимі часу; б) в локальних торгових точках маніпулювати чи видаляти інформацію неможливо.

Точно так само працює облік фактичного робочого часу – є статистика за певний період, яка показує фактичні години роботи співробітника.

По суті, frp®acs надає менеджменту гнучкий аналітичний інструмент для неупередженого аналізу фактичного часу перебування співробітника в закріпленій за ним робочій зоні, а ось що з цими даними робити – це вже вирішувати керуючим.

– А як саме frp®acs розраховує фактичний час перебування співробітника в закріпленій за ним робочій зоні?

– Нова версія frp®acs підтримує таке поняття як “ВРЗ”- віртуальні робочі зони торгової точки, які представляють собою або локацію в магазині: касова зона, прилавки відділів; або АРМ на ПК з фіксацією через веб-камеру – наприклад, пульт спостереження СБ чи дистанційна робота персоналу.

Також віртуальна робоча зона може бути комбінованою і включати нескінченну кількість локацій.

У згаданому випадку відсутність співробітника фіксується, якщо той не був виявлений сканерами протягом певного часу ні в одній із закріплених за ним локацій.

 

ВРЗ налаштовуються, виходячи з виробничої доцільності керуючим кожної торгової точки. В системі створюється обліковий запис, де вказується, наприклад: ID торгової точки, ID робочої зони, а також ID працівника та ID зміни.

Камера, встановлена ​​в ВРЗ, постійно сканує обличчя персоналу. Якщо протягом заданого інтервалу, наприклад 10 хвилин, камера не фіксує присутності співробітника, можуть включатися два сценарії: перший – в електронному табелі фіксується фактичний, до секунди, період відсутності “прогульника” на робочому місці; другий: на смартфон керуючого приходить тривожне сповіщення з анкетою співробітника та ID зони його відсутності.

Подібна система контролю особливо важлива для персоналу, до якого прив’язаний процес відвантаження товарів і послуг.

Згаданий контроль вкрай цікавий для віддалених від центру філій, співробітники яких в робочий час, через віддаленість менеджменту, можуть зловживати порушенням дисципліни. Вранці прийшов, відзначився, пішов назад додому копати картоплю на городі, увечері прийшов, відзначився по закриттю зміни.

– А якщо супервайзер переводить співробітника працювати в інший відділ?

– Без різниці, хоч в інший магазин. В цьому випадку, керівник просто перемикає працівника на іншу зону або додає цю зону до первісної. І далі – все буде відбуватися точно так само, тільки в масштабованій робочій зоні.

– Наскільки біометричний функціонал дозволяє поліпшити показники роботи персоналу?

– Технологія біометричного обліку робочих змін персоналу за допомогою технології frp®acs дозволяє запобігти втратам від прогулів, мінімум, на 7-10%. Застосування ж функціоналу віртуальних робочих зон здатне поліпшити показники до 14-20%. Для замовника факти скорочення втрат від прогулів мають прямий вплив на зростання кількості пробитих артикулів в чеках за зміну і, як наслідок, на збільшення виручки. З нашої точки зору, головним фактором автоматичного моніторингу є демонстрація співробітникам того факту, що будь-які зловживання неупереджено й автоматично фіксуються. Це дозволяє швидше: а) позбавлятися від “транзитерів”; б) оцінювати по заслугам сумлінних співробітників.

frp®acs дуже вигідна тим, що дозволяє не тільки відслідковувати присутність персоналу на робочому місці, але також класифікувати та групувати постійних і нових відвідувачів, повідомляючи СБ про появу “шоп-ліфтерів” з чорного списку. Розкажіть про ці функції докладніше.

– КСО в синергії з вагами самообслуговування дають нові можливості не тільки для рітейлерів, але і для “шоп-ліфтерів”. Зваживши на вагах дорогий товар під виглядом дешевого артикулу та наклеївши на нього стікер, у шахрая з’являється можливість “розбавити” чесні покупки. Контрольне зважування КСО має свої недоліки і часто не використовується, контроль з боку адміністратора непостійний.

Веб-камера КСО, на якому встановлений frp®iDetector, безпомилково визначає клієнта з біометричної БД лояльності, розпізнає неповнолітнього покупця для блокування операції з продажу алкоголю/тютюну, визначить незареєстрованого в БД лояльності покупця та запропонує йому експрес-реєстрацію в програмі лояльності, паралельно ідентифікуючи шоп-ліфтера, який вже попадався на крадіжці, відправить миттєве повідомлення СБ на смартфон і пульт спостереження.

– Камери в залі також можуть визначати шоп-ліфтерів?

– Так, якщо відвідувач попався на крадіжці, правильна СБ обов’язково вносить такого порушника до списку “шоп-ліфтерів”. Після потрапляння в “чорний список” мережі, порушник, який повторно відвідує будь-який з магазинів мережі, буде миттєво ідентифікований системою, і СБ торгової точки миттєво доставляється анкета “небажаного покупця”, з метою більш пильного контролю за ним за допомогою системи відео-спостереження або охоронців в залі. Даний корисний функціонал системи дозволяє СБ рітейлера фокусуватися на реальній загрозі, замість того щоб “розпорошуватися” на моніторинг за всіма відвідувачами. Це кратно підвищує ефективність роботи департаменту.

Для контролю доступу в режимні приміщення, наприклад, локації, в яких зберігаються ТМЦ (склади і тому подібне), frp®acs має дуже важливий функціонал, корисний як для СБ так і для адміністрації – “чужі”.

Будь-який відвідувач, неважливо хто: співробітник без відповідних прав доступу, або взагалі невідомий “персонаж”, який потрапив в ракурс камери зони з режимним доступом, буде миттєво розпізнаний та класифікований як “порушник режиму доступу” і відповідне повідомлення, з анкетою порушника + ID зони, буде миттєво доставлене відповідальним співробітникам СБ/адміністрації на смартфон/пульт/в лог.

До речі, в період пандемії на вході в торгову точку оптимально використовувати багатоцільову тепловізійну камеру, тоді виходить frp®acs функціонал 7-в-1:

  • акредитація персоналу;
  • підрахунок унікальних/постійних відвідувачів;
  • доставка, через модуль frp®iPromoter lite, відвідувачам промо-флаєрів;
  • детекція “шоп-ліфтерів” з черного списку;
  • детекція співробітників з температурою з відправкою їхніх анкет керуючому на смартфон;
  • детекція відвідувачів з температурою з відправкою фото-повідомлень на смартфон СБ для ручного заміру температури;
  • детекція відвідувачів без масок з відправкою фото-сповіщень на смартфон СБ.

– Розкажіть як працює біометричний маркетинговий функціонал frp®iPromoter lite?

– Після реєстрації в програмі лояльності відвідувач торгової точки, в якій ведеться активна промо-кампанія, почне отримувати промо-флаєри з QR на отримання знижки. Причому кожен промо-флаєр приходить покупцеві тільки один раз за весь цикл конкретної маркетинг-активності, стимулюючи спонтанні покупки.

AntiSPAM це дуже важливий механізм збереження лояльності покупця.

Маркетинг-департаменти деяких рітейлерів безвідповідально розсилають SPAM-контент в каналі лояльності, з благою метою реалізації залишків. Як відомо “… дорога в пекло вимощена благими намірами …”

Покупці просто видаляють мобільний додаток занадто настирливого рітейлера або блокують абонента розсилки. У підсумку: серйозні кошти і час на залучення в канал лояльності клієнта мережі виявляються викинутими даремно виключно через SPAM-контент.

– Ви сказали, що завдяки технологіям frp®iPromoter lite постійні покупці, які зареєстровані в програмі лояльності можуть отримувати знижки саме в момент відвідування магазину. Як це відбувається?

– Зареєстрований в каналі лояльності мережі покупець розпізнається камерою на вході до торгової точки і, якщо він відноситься до цільової аудиторії активної рекламної кампанії, на його смартфон доставляється промо-флаєр.

Промо-флаєр може доставлятися через будь-які можливі канали: мобільний додаток frp®promo, Viber, а якщо немає ні того, ні іншого, доставляється прикріпленим коротким посиланням всередині SMS.

Виключно важливі особливості frp®iPromoter lite , завдяки яким у нього немає аналогів: доставка промо-флаєра в “правильні” момент і місце.

Промо-флаєр, на відміну від поширених SPAM-технологій, доставляється цільовій аудиторії тільки в момент відвідування торгової точки.

Не менш важливо, що в frp®iPromoter lite ідентифікація покупця відбувається по обличчю відвідувача, на відміну від не так давно “померлих” технологій ідентифікації через MAC-адресу смартфону відвідувачів.

Наостанок, хочу згадати ще про один функціонал, який повинні оцінити власники і керуючі мережами рітейлерів, а також керівники СБ.

frp®acs має унікальний функціонал групування відвідувачів торгових точок рітейлера в єдині звіти, з подальшим виведенням унікальних і постійних відвідувачів за обраний період.

Дані звіти дозволяють унеможливлювати похибку у вигляді обліку персоналу торгової точки шляхом їх виключення з вибірки.

Більш того, frp®acs має спеціальний функціонал ”розшук”, який дозволяє вивести історію відвідувань торгових точок мережі по завантаженому фото “невідомої персони” (не зі списку frp®acs).

ПАРТНЕРСЬКИЙ МАТЕРІАЛ

Читайте також – 

Секрети Secnet EECA: як технології Facial Recognition платформи frp® допомагають рітейлу в епоху популярності самообслуговування

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку