Роман Ємець, ТРЦ Dream Town: Вплив пандемії COVID-19 на торговельну нерухомість

Роман Ємець, ТРЦ Dream Town: Вплив пандемії COVID-19 на торговельну нерухомість

18.05.2021 08:00
  656
Дарія Осіїк

У своїй колонці керуючий директор столичного торгово-розважального комплексу Dream Town Роман Ємець розповідає про те, як пандемія коронавірусу вплинула на гравців в сфері торговельної нерухомості.

Читати російською

За нашими спостереженнями, за підсумками III-IV кварталу 2020-го і I кварталу 2021 роки (до 20 березня) споживчі настрої поновлювалися блискавично. Так, наприклад, кількість відвідувачів 30 травня 2020 року, в день відкриття ТРЦ після першого локдауну, склала 212% від звичайної суботи травня, а 25 січня 2021 року – ця цифра була на рівні 165%.

Нові підходи до оформлення та облаштування ТРЦ в умовах пандемії

Людина швидко адаптується і пристосовується. Напевно ви помітили, що розмітка магазинів, з допустимою соціальною дистанцією, вже не дратує так, як в червні 2020 року. Але незалежно від емоцій, які ми відчуваємо, такі заходи, як і раніше будуть переважати всередині магазинів ще довгий час. Використовуватимуться і різні підходи до створення простору між покупцями, в залежності від розміру магазину та масштабу бренду. Запобіжні заходи потребують нових витрат і створили безліч нових операційних завдань для рітейлу. За моїми спостереженнями, близько 70% ТРЦ отримали зростання експлуатаційних витрат через впровадження нових процедур очищення, нових вивісок та інших захисних заходів. Яскравий приклад – процес прибирання в ТРЦ. Історично склалося, що обладнання для прибирання та бригади залишалися за кадром, а прибирання проводилася в годинни з мінімальним трафіком або після закриття. На даний момент ТРЦ і орендарі приділяють особливу увагу прибиранню, щоб продемонструвати, що безпека відвідувачів є пріоритетом.

Крім цього, COVID-19 змусив усунути або розширити точки дотику відвідувачів, а половина ТРЦ в Києві внесли зміни, щоб покупці могли швидко зайти і зробити покупки. Так, більшість цих змін є реакцією на те, що споживачі стають більш цілеспрямованими при візиті в ТРЦ. Їх головна мета – скоротити час перебування в торговому центрі і потенційну можливість взаємодії з вірусом. Важливо прийняти цей факт, як і те, що деякі поведінкові звички можуть закріпитися у свідомості споживачів надовго.

Але є і «зворотний бік медалі».

Сьогодні людям надана можливість максимально перебувати в домашніх умовах, але вони все одно вважають за краще вийти з дому за покупками, зайнятися спортом, прогулятися в пошуках інших розваг. В умовах, що склалися, навіть при меншій кількості відвідувань магазинів, ми розраховуємо на тенденцію збільшення середнього чека. Логіка проста: споживачі, передбачаючи прийдешні обмеження, прагнуть завчасно задовольнити свої потреби.

Про так звану «підготовку» відвідувачів до локдауну також свідчить кількість відвідувачів: 7 cічня 2021 року та 19 березня 2021 ТРЦ відвідало 198% і 157% від звичайних показників відповідно.

Про онлайн і офлайн-шопінг

Немає сумнівів в тому, що пандемія різко прискорила прийняття покупцями онлайн-покупок. Ще 12 місяців тому багато хто з нас віддавав перевагу традиційному офлайн-шопінгу, але вже сьогодні більшу частину повсякденних покупок ми робимо в інтернеті. Але також велика ймовірність зворотного ефекту: після подолання пандемії, багато хто з нас з такою ж легкістю захочуть повернутися до традіційних покупкок.

Ми і наші орендарі з однаковим оптимізмом дивимося на повернення покупців в магазини в найближчі 12 місяців, після подолання пандемії, навіть з урахуванням того, що зараз всі активно розвивають напрямок онлайн-торгівлі.

Для деяких рітейлерів локдаун перетворив роки планування операційної та цифрової трансформації в питання місяців. Ви здивуєтеся, але у великої кількості світових брендів на момент початку пандемії не було онлайн-магазинів. В даний момент близько 70% всіх орендарів інвестують в цифрові платформи продажів і, в свого роду, «онлайн-вітрини» магазинів. Зараз це головний пріоритет і, безсумнівно, тенденція, яка збережеться і після пандемії.

Я і мої колеги дивимося в майбутнє з оптимізмом. Хоча споживачі очікують збільшення можливостей здійснювати покупки в інтернеті, близько 70% брендів впевнені, що в фізичних магазинах як і раніше буде здійснюватися більшість їх продажів. Виконання онлайн-замовлень було не тільки рішенням допомогти отримати продукцію споживачам, але також підвищило важливість відносин між орендарями та торговими центрами для виконання онлайн-замовлень. За нашими спостереженнями, 75% орендарів здійснюють доставку з використанням площ ТРЦ, а значить пандемія продемонструвала парадоксальну, але зростаючу роль торгових центрів у функціонуванні онлайн-платформ. Унікальна перевага ТРЦ – близькість до місць проживання цільової аудиторії. Погодьтеся, важко знайти більш вдалу локацію для зберігання товарів і їх оперативної доставки/передачі до кінцевого споживача.

Я впевнений, процес придбання, складування та підготовки товарів для самовивозу або доставки – це одні з ключових сфер діяльності, які максимально видозміниться в найближчі 6-12 місяців. Детальніше про це розповім вже в наступній колонці.

Читайте також –

https://rau.ua/ru/news/novosti-partnerov/roman-emets-dream-town-3/


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку