Петро Пуняк, WR Group: Відкриття ТЦ Park і Вектор плануємо на початок червня цього року

Петро Пуняк, WR Group: Відкриття ТЦ Park і Вектор плануємо на початок червня цього року

17.04.2023 09:00
  4398
Іван Зайцев

Засновник компанії WR Group – однієї з провідних компаній з управління комерційною нерухомістю на заході України – про майбутні проекти, нові ТРЦ та доцільність відкриття торгових комплексів під час повномасштабної війни.

Компанія WR Group – це вмотивована команда експертів, що займає лідерські позиції в західному регіоні країни у сфері управління комерційною нерухомістю. Команда спрямовує весь досвід та професійні навички на забезпечення повного циклу реалізації бізнес-проектів.

WR Group стрімко розвиває свій бренд на ринку нерухомості: всього за два роки роботи компанія отримала в управління 19 торгових центрів у Львові та області. Комерційні площі становлять 107 231 кв. м, а офісні — 57 630 кв. м.

Фахівці компанії здійснюють комплексне управління об’єктом: від рекламної кампанії та залучення субпідрядників до наповнення об’єкта провідними міжнародними та українськими операторами.

Наразі у WR Group співпрацюють із Сільпо, Фокстрот, JYSK, SinSay, LC Waikiki, Ельдорадо, АТБ, Золотий Вік, Prostor, ЕVA та багатьма іншими впізнаваними брендами.

–  Розкажіть про ці проекти, які ви реалізовуєте зараз. Це регіональні торгові центри?

– Так, це два торгових центри: Park у Дрогобичі та Вектор у Трускавці. Назви, як і раніше зі нашими львівськими ТЦ, обрали за локацією: у Дрогобичі торговий центр розташовується у центральному парку, а у Трускавці – на перехресті найголовніших шляхів міста, тому задає вектор (посміхається – прим. ред.).

Чому обрали саме ці міста?

– Я сам родом з Дрогобича, тому для мене це була певна особиста місія – відкрити у рідному місті сучасний торговий центр. Тим більше, що такого проекту ніколи в Дрогобичі не було. Максимум – це невеликі торгові об’єкти на 2000-3000 кв. м.

Було багато запитів від різних мереж на якісні торгові площі в регіонах. Тому ми відгукнулися на ці запити, і будуємо сучасні ТЦ, які задовольнять вимоги як мережевих операторів, так і жителів цих регіонів. 

– Де саме будуть побудовані ТЦ?

 – У Дрогобичі наш комплекс зосереджений в самому центрі міста – біля центральної автостанції, ринку та університету. Тобто саме у центрі життя містян. У Трускавці комплекс розташовується у місці, де перетинається зона великого житлового масиву з туристичною частиною міста.

– Багато хто не дуже сприймає ідею будувати ТЦ у парках. Як плануєте уникнути цього потенційного негативу?

– Останні 10-20 років цей парк був у занедбаному стані, міська влада майже нічого не робила для його благоустрою. Ми плануємо облаштувати там за власний кошт великий дитячий майданчик, як і в кожному місті, де ми відкриваємо ТРЦ. Це буде такий додатковий не комерційний «магніт» для відвідувачів ТРЦ Park.

Ще одна перевага в тому, що цей майданчик буде розташований саме у центральному парку Дрогобича, загальною площею 2500 кв. м, що дозволить облаштувати мотузковий парк, лазанки по деревах й багато чого іншого. Окрім того, сам парк, як центральне місце прогулянок дрогобичан, теж буде магнітом для відвідувачів ТРЦ.

– А як щодо Трускавця?

– Ми ці проекти будуємо одночасно і хочемо відкрити в один день або ж з різницею в декілька днів, максимум – тижня.

Якщо говорити саме про Трускавець – то це туристичне місто, куди за рік приїжджає близько 20 000 – 30 000 людей, а останнім часом – ще більше. Враховуючи те, що виїзний туризм скоротився, то стало більше внутрішніх туристів. Є готельна база, є оздоровчі води, тому це місто не менш привабливе. До того ж там немає жодного професійного торгового центру. Особливість торгового центру Вектор в тому, що він розташований між туристичною частиною міста і спальними районами, тому ми охоплюємо як туристів, так і місцевих жителів.

– Не боїтеся відкривати великі комплекси у невеликих містах?

– Якщо Дрогобич порівняно велике місто по західноукраїнських стандартах, то Трускавець –  не зовсім. У Дрогобичі разом з навколишніми селами та містами є майже 200 000 мешканців – потенційних відвідувачів нашого ТРЦ Park. Трускавець більш туристичне місто, як і його міста-супутники. Це накладає певну специфіку, тому об’єкти не можна порівнювати. Але навіть у таких умовах в зоні охоплення ТЦ Вектор проживає 60 000 – 70 000 населення, а це – потенційні відвідувачі нашого комплексу. Тож я впевнений, що цей об’єкт теж буде популярним як серед туристів, так і серед місцевих жителів.

– Між вашими комплексами не буде конкуренції?

– Так, географічно вони розташовуються не так далеко один від одного. Проте це все ж різні потоки і різна специфіка ТЦ. До того ж ми думаємо стратегічно. Якщо взяти мапу Львівської області, то в нас залишилося тільки одне велике місто, де ми не присутні, – це Стрий. Після цього ми «замкнемо трикутник»: Дрогобич, Трускавець та Стрий. Будівництво та відкриття торгового центру у Стрию ми плануємо на наступний рік.

– Ви відкривали ТЦ/ТРЦ у різних містах. Чи є різниця: відкривати торговельний центр у Львові, чи у Червонограді, Сколе, Трускавці?

– В нас є практика відкриття торгових центрів у невеликих містах, наприклад ТЦ у Новому Роздолі. Так, це інша специфіка, але й багато переваг. Перш за все, це не розвинена торговельна інфраструктура, ринок пустий. Тому немає конкуренції, але є зацікавленість мережевих рітейлерів у роботі в таких містах. А ми надаємо їм цю можливість, пропонуючи нові якісні комерційні площі.

– Яка площа буде у ТЦ Park i Вектор?

– Загальна площа ТЦ Park 11 800 кв. м, у ТЦ Вектор – 8400 кв. м. Такого об’єму достатньо для Дрогобича та Трускавця, немає сенсу будувати більш масштабні проекти. Окрім того, це дає нам гарантію, що у найближчі десять років у нас не з’являться конкуренти в цих містах: ринок просто не потребуватиме додаткових вільних площ. Тому ми будемо єдині й неповторні (посміхається).

– Супутню інфраструктуру облаштовувати плануєте?

– Звісно. Наше завдання – зробити комплекси центром життя як для містян, так і для туристів. Тому ми  робимо паркінги, дитячі майданчики, проводимо благоустрій прилеглої території.

– Вже відомо, хто з рітейлерів відкриється у нових ТЦ?

– Якірний фуд-орендар у цих ТЦ – Сільпо. Ми вже готуємо приміщення для передачі їм під адаптацію. Також є домовленість про відкриття JYSK, YUKI, Алло, Comfy, MasterZoo, Prostor, Золотий Вік, MOYO, Люксоптика та багатьох інших. У більшості випадків домовляємося з мережами про відкриття одразу і в Дрогобичі, і в Трускавці, тому пул орендарів буде дуже схожий. Звичайно, враховуючи особливості кожного міста, будемо коригувати tenant-mix для того, щоб максимально задовольнити потреби місцевих жителів.

– Коли плануєте відкриття торгових центрів?

– На початок червня цього року. Це амбітна ціль, але ми впевнені в своїх силах і в наших партнерах. Наприклад, наш попередній проект – торговий центр Майдан у Червонограді – зайняв рік від початку будівництва до офіційного відкриття. На ці два центри ми відвели набагато менше часу – вісім місяців від підготовчих робіт до відкриття комплексів. Будівництво плануємо закінчити до середини квітня, і далі передавати приміщення орендарям для адаптації. А відкриття вже у червні.

– Розважальні зони у ТЦ будуть?

– Як я вже казав, будуть дитячі ігрові майданчики і зона відпочинку біля ТЦ. Є навіть мрія відкрити у Дрогобичі біля ТЦ басейн. В самих комплексах ми ведемо переговори про відкриття кінотеатрів, можливо – дитячих розважальних зон. Але це поки на етапі переговорів.

– Ви згадали Майдан у Червонограді – один з небагатьох ТЦ, відкритих під час повномасштабного вторгнення. Які його показники діяльності, наскільки відповідають вашим очікуванням?

– Приблизно 70% з 20 000 кв. м орендної площі підписані, і це, враховуючи обставини, дуже непоганий результат. Оскільки це перший професійний торговий центр у Червонограді, то багато операторів ще на етапі будівництва були зацікавлені відкритися у нас. Так, після початку повномасштабного вторгнення деякі мережі переглянули свої плани розвитку, але всі ключові якорі в ТЦ Майдан відкрилися. Наприклад, у квітні очікуємо відкриття великого магазину LC Waikiki. Також відкриємо центр надання адміністративних послуг Червоноградського району, велике відділення Нова пошта та ще декілька операторів.

Планова ротація є, але це нормальний процес. Відкриття магазину JYSK площею 1300 кв. м стало подією для Червонограда – мешканці були у захваті. Якірний фуд-оператор Сільпо теж демонструє чудові результати. У невеличкий кінотеатр на два зали у вихідні дні неможливо купити квитки, так що і тут показники дуже хороші. А дитяча розважальна зона, яка зайняла більше 800 кв. м, за три місяці роботи показала такі результати, що зараз вже ведемо переговори про збільшення її площі.

Всі орендарі кажуть про позитивну динаміку зростання товарообороту. Впевнений, якби не початок відкритої російської навали, ТРЦ Майдан був би заповнений на 100%, і орендарі стояли б в черзі, щоб туди потрапити. Тому впевнений, що зовсім скоро так і буде.

– А два інших ваших проекти, відкритих у Львові за минулий рік, – ЛАЗ і Fabrik. Як вони працюють?

– По Fabrik комерційні площі здані на 100%. При чому навіть деяка ротація орендарів мінімальна. А всі оператори, які відкрилися у нас в перші місяці повномасштабної війни вже апріорі сильні гравці, і я впевнений, що вони не планують швидко закриватися або ж змінювати локацію.

Всі працюють дуже успішно, навіть не зважаючи на те, що житлові комплекси, розташовані неподалік, ще не введені в експлуатацію. Навіть в таких умовах трафік зростає з кожним місяцем, а товарообіг орендарів збільшується. Після відкриття ЖК ці показники стануть ще кращими.

Схожа ситуація і по ЛАЗ-695. Єдині перемовини, які ми ведемо з орендарями – це про збільшення орендних площ (сміється).

– Які у подальші плани у вашої компанії? Після відкриття у Дрогобичі, Трускавці ви згадали ТЦ у Стриї.

– Ми маємо амбітні плани щодо будівництва торгових центрів в Україні. Всі деталі поки розкривати не можу, але нові проекти вже розробляємо і, сподіваюся, невдовзі зможу їх презентувати. Ринок живе, запити є, ресурси та можливості в нас також є, тому зупинятися не плануємо!


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  42
Усі новини ринку