Ольга Шевченко, EVA: Ми не розраховуємо, що восени ситуація відновиться
Виконавчий директор провідної української мережі з продажу товарів для гігієни і здоров’я про розвиток компанії в карантин і планах на найближче майбутнє.
Цей матеріал доступний російською мовою
Мережа EVA – найбільший гравець на ринку drogerie, що включає більше 1000 магазинів в Україні. Про результати продажів в торгових центрах, зміні динаміки продажів в карантин і після, а також про коригування планів на майбутнє в інтерв’ю агентству Інтерфакс-Україна розповіла Ольга Шевченко, виконавчий директор ТОВ “РУШ”, що розвиває національну лінію магазинів EVA. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами цієї бесіди.
Про торгівлю в ТРЦ
У торгових центрах знаходиться тільки 6% магазинів мережі EVA, під час карантину частина з них була закрита. Після відкриття ці магазини виходять на звичайний рівень продажів найповільніше. Падіння продажів в них становить від 5% до 50% від докарантинного рівня. При цьому, чим більше ТРЦ, тим гірша ситуація. Люди просто бояться йти в ТРЦ, розраховані на великий, багатотисячний трафік.
Швидше оживають і повертаються до докарантинного рівня продажів невеликі районні торгові центри. Але на колишній рівень поки не вийшов жоден магазин, який знаходиться в ТРЦ.
У період карантину вдалося домовитися з ТРЦ про скасування оренди для закритих магазинів. Однак об’єкти, які продовжували працювати в ТРЦ, мали настільки погані результати, що краще було б їх закрити, напевно. У таких об’єктів виторгу не було зовсім, а переговори щодо зниження оренди йшли дуже важко. Але в підсумку знижки отримали всюди, нехай і різного розміру.
Зараз схожа ситуація. Переговори доводиться вести за кожен місяць. Як правило, знижки менше, ніж розмір падіння продажів.
Про оптимізацію в мережі
З більш ніж тисячі магазинів за час карантину закрили тільки чотири точки, бо не змогли домовитися з орендодавцями. Ще кілька магазинів знаходиться в процесі переговорів.
Ніхто не знає, що буде восени, яка буде динаміка падіння економіки. На будь-яке зростання розраховувати не доводиться. Ситуація буде або такою ж, або буде погіршуватися.
Раз в тиждень робиться фінансовий експрес-прогноз по кожному магазину мережі на підставі динаміки продажів за попередній тиждень. Потім виділяють магазини, за якими потрібно або отримати знижку, або поглиблювати її. Тоді компанія виходить в новий раунд переговорів з орендодавцем. Поки ситуація не стабільна, це будуть продовжувати робити.
Компанія не має наміру закривати магазини, крім випадків, коли фінансові показники конкретної торгової точки будуть до цього підштовхувати, і не вдасться домовитися про знижки.
Про плани на майбутнє
У першому кварталі 2020 року лінія магазинів EVA відкрила 29 нових магазинів, ще вісім – за час карантину. У другому кварталі темпи трохи сповільнилися – відкрили 25 магазинів. Стільки ж плануємо відкрити і в третьому кварталі, що менше, ніж планувалося раніше. Проте, в компанії готові «наздогнати» річний план, який передбачав відкриття 150-ти магазинів, якщо ситуація дозволить.
Від кількості відкриттів будуть залежати інвестиції в розширення. Для компанії стратегічно важливо інвестувати в онлайн-напрям, IT, логістику. Так, за рахунок скорочення плану відкриттів магазинів в третьому кварталі збільшили інвестиції на реконструкцію складу інтернет-магазину на майданчику в Броварах.
Швидке зростання онлайн-замовлень стимулювало рітейлера збільшити інвестиції і вкласти додатково ще 27 млн грн в черговий етап розширення цього об’єкта, який планували провести в наступному році. У колишні плани на 2020-й було облаштувати і автоматизувати склад інтернет-магазину, який повинен забезпечувати 10 000 замовлень на добу. Додаткові вкладення в реконструкцію дозволять підвищити продуктивність до 20 000 замовлень на добу.
Чи буде досягнутий такий рівень замовлень в онлайн-магазині вже в 2020 році, поки невідомо.
Джерело: Інтерфакс-УкраЇна
Читайте також –
Стрімке зростання: як лінія магазинів EVA відкриває по 180 магазинів на рік