Ольга Шевченко, EVA: Кожен третій придбаний в мережі товар – це власна торгова марка

Ольга Шевченко, EVA: Кожен третій придбаний в мережі товар – це власна торгова марка

13.02.2024 08:45
  1521
Валерія Байда

Виконавчий директор провідного drogerie-оператора України – Лінії магазинів EVA – розповіла про те, як змінилася купівельна поведінка клієнтів EVA, про розвиток e-commerce і нових форматів мережі, середній чек і власні торгові марки, які представлені в усіх категоріях.

В інтерв’ю All Retail СЕО ТОВ «Руш» (магазини EVA та сайт EVA.UA) Ольга Шевченко розповіла, з якими показниками завершили 2023 рік, про обрану стратегію розвитку та плани. RAU обрала основне.

Про результати роботи у війну

До війни в планах мережі у 2023 році мало б бути 1500 магазинів. Проте на 24 лютого 2022 року їх було 1116, а на кінець минулого – 1061. Але було відновлено десятки торгових точок після пошкоджень різного ступеня, відновлена робота в деокупованій Київській області та Херсоні. В 2022 році відкрито 26 магазинів, а в 2023 – 59.

Наприкінці 2022 року було презентовано новий концепт магазинів «Жіноча енергія». Зараз він розвивається та проводиться ребрендинг тих точок, які потребують оновлення.

Також були відновлені зруйновані ланцюги постачання та розширення асортименту інтернет-магазину до 100 000 SKU, створення в ньому нових тематичних просторів та презентовано нова комунікаційна платформа «Гіпермаркет краси», інтегровано функціонал інтернет-магазину до мобільного застосунку, нарешті перетворивши його на повноцінний інструмент онлайн-покупок.

В мережі займаються побудовою великого логістичного хабу в Одесі, обмірковують питання інклюзивності просторів для працівників та клієнтів в такий час. І це вже успіх, причому не тільки не мережі, а й для держави в цілому, бо це – нові робочі місця та податки до бюджету.

Про обрану стратегію розвитку

Плани мережі на найближчі роки – це розвиток e-commerce, логістики, а також автоматизація та розбудова розподільчих центрів. Така стратегія буде залишатися актуальною за умови, що позиція України поступово буде покращуватися чи хоча б не відбудеться суттєвого погіршення.

Про купівельну поведінку

На початку весни власне дослідження мережі показано, що понад 15% клієнтів не відвідували магазини. Значна частина змінила регіон проживання, але й частина повернулася і з’явилися нові клієнти. Загалом зараз покупців стільки ж, як в 2021 році. А у листопаді навіть зафіксували 1% приросту, тому в підсумку в 2023 році в транзакціях втратили всього 6,5% в порівнянні з довоєнним 2021 роком.

Наразі є незначне зменшення наповненості кошика в штуках на рівні 6%. Також клієнти переорієнтуються на товари більш доступного цінового сегмента, але цей фактор нівелюється значним інфляційним зростанням.

Водночас в мережі немає позитивних прогнозів щодо категорії дитячих товарів. Це і через зниження народжуваності, і через те, що багато жінок з дітьми виїхали за кордон.

А ось попит на косметику та парфумерію не зник. Та й після початку повномасштабного вторгнення він доволі швидко відновився. Люди, як і раніше, доглядають за собою, дарують подарунки на свята. Яскравим доказом є результати Чорної п’ятниці – 40 000 замовлень на EVA.UA безпосередньо 24 листопада.

Середній чек в мережі – 235 грн.

Про e-commerce і ВТМ

У 2023 році ми закріпились на позначці 12 000-13 000 замовлень на добу. Продажі онлайн складають понад 10% у загальній виручці мережі.

У 2023 році EVA запустила шість нових ВТМ, таким чином в портфелі їх стало 58 майже у всіх категоріях, які представлені в мережі. Це понад 5000 SKU. За статистикою, кожен третій придбаний в мережі товар – це ВТМ. І така тенденція зберігається вже кілька років поспіль. До того ж за минулий рік продано рекордну кількість одиниць товарів власних марок – близько 110 мільйонів.

Про формат shop-in-shop

Формат shop-in-shop (центри здоров’я шкіри) цікавий жінкам, тому в мережі планують розширювати його присутність. Їх наявність не залежить від регіону, а тільки від забезпечення необхідних торговельних площ.

Про логістичний розвиток

Модернізація РЦ – постійний процес в мережі: одні роботи завершуються, інші – починаються. В планах розбудувати львівський РЦ. В 2023 році почалося будівництво на 9000 кв. м. Завершитися має в 2024 році. Комплекс в Одесі після паузи розморозився в 2023 році. І будівництво його триватиме до 2026 року включно.

Про плани на 2024 рік

В мережі будуть продовжувати той шлях, яким рухались і у 2023 році. Планують відкрити близько 60 нових магазинів EVA, розвивати EVA.UA та мобільний застосунок. Мають амбітну мету в перспективі стати лідерами не лише в офлайні. Для цього працюють над збільшенням асортименту, швидкістю виконання замовлень, розвитком нових можливостей доставки (наприкінці липня 2023 року мережа EVA відновила присутність на платформі Glovo), нарощують потужності своєї логістичної структури.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку