
Втрати Епіцентр внаслідок військової агресії перевищили $1 млрд


Засновниця та СЕО дизайн-студії Artlevel Ольга Павлова під час RAU workshop «Як збільшити продажі в рітейлі» розповіла про сучасні тренди мерчандайзингу в рітейлі, актуальні концепти дизайну, різні техніки презентації товару, зонування простору магазину, а також показала роль вітрини як комерційної інсталяції, що продає товар.
Ольга Павлова є експертом з візуального мерчендайзингу та вітриністики з понад 10-річним досвідом роботи. Її компанія Artlevel працює в сегментах В2В та В2С та займається відкриттям магазинів під ключ, оформленням вітрин та навчає мерчанзайзу як науці. Крім того, Ольга є засновницею та викладачкою першої в Україні школи з візуального мерчандайзингу та оформлення вітрин.
Проекти, які створені командою Ольги, входять до рейтингу найкращих вітрин світу World’s Best Window Displays. У своїй роботі Ольга використовує американську технологію, яку привезла з Нью Йорку.
Кожного року Інститут кольору Pantone визначає кольори, які відповідають тому, що зараз відбувається у світі.
Минулого року пілся початку повномасштабного вторгнення росії в Україну Інститут Pantone відмовився від основного кольору року і оголосив, що кольорами року є жовтий і блакитний, підтримавши таким чином Україну. А до того кольором 2022 року був тон very peri – барвінково-блакитний відтінок з фіолетово-червоним підтоном.
Цього року основним кольором є Viva Magenta – це специфічний відтінок рожево-фіолетового, який часто асоціюється з енергією, творчістю та сміливістю. Його можна використовувати у різних варіаціях, поєднаннях чи у монокольорі для оформлення торгових зон та вітрин. Такий підхід транслює сучасність та актуальність бренду.
Про виставку Euroshop та актуальні тренди в рітейлі
Виставка Euroshop диктує рітейлу тенденції на наступні три роки. Цього року головнимими трендами були визначені:
Зараз є актуальними сім дизайн-концептів, які також будуть в тренді наступні три року, а, можливо, навіть і довше. Їх можна поєднувати між собою, винайшовши таким чином власний стиль. Головне, щоб компанія мала власну філософію та концепцію, яке не буде суперечити поглядам цільової аудиторії.
Екологічність. У цьому концепті зазвичай використовується багато натуральних матеріалів (дерево, камінь, природнє листя, рослини), природня кольорова гамма (коричневий, зелений, сірий та інші) та багато простору в оформленні, щоб покупець відчував себе наче на свіжому повітрі.
Італійське ретро. Цей стиль характеризується ретро-формами, приглушеними кольорами, міксом факту та блиском металу.
Урбанізм. Цьому стилю властиві фактури міста, надписи, графіті, геометрія форм та поєднання різних мас (метал, бетон. цегла).
Монохром. В цьому концепті основним характерним елементом є один домінуючий колір та його відтінки, може застосовуватись акцентуація за допомогою кольору, або ж кольорові блоки.
Структурність, яка характеризується графічністю, видимим каркасом в дизайні, мінімумом матеріалів, а також домінуванням в оформленні ліній, плям та точок.
Класика. Цей концепт завжди залишається актуальним та характеризується стриманністю, дорогими матеріалами, поєднанням чорного та білого кольорів.
Футуризм – це концепт ніби з майбутнього, якому властиві полігональні форми та фігури, 3D-поверхні, об’єм та світлові лінії.
Актуальний дизайн-концепт є лише однією зі складових формули успішного магазину. Складовими елементами успішного магазину є:
Це ціла наука, яка складається з маркетингу, ергономіки, психології та дизайну, яка має свої правила та інструменти, в межах якої можна проводити дослідження, щоб визначити оптимальні умови, за яких покупці отримують задоволення від відвідування магазину та купують товар.
Загалом візуальний мерчандайзинг займається:
Тобто візуальний мерчандайзинг має набагато ширшу сферу діяльності й не обмежується товарною викладкою, як багато хто думає.
Перед створенням планограми потрібно зонувати торговий простір. Для цього портрібно врахувати наступні моменти:
У рітейлера є два гачки, якими можна відразу підчепити покупця – це власний аромат та вітрини. Саме від цього залежить зайде покупець до магазину чи ні.
Вітрина – це комерційна інсталяція (художна композиція) з товару, обладнання та тематичного декору, що демонструє товар покупцю в правильній техніці і правильними засобами, стимулюючи його зробити покупку.
Дуже важливо, щоб аудиторія зчитувала повідомлення, яке транслює вітрина магазину. При цьому вітрина не має бути дорогою, вона має бути концептуальною.
Завданням вітрини є привернути увагу потенційного покупця, змусити його зайти в магазин, надихнути на покупки та викликати бажання повернутися.
Завдання візуального мерчендайзингу:
Що портібно враховувати при створенні планограми гарному мерчандайзеру:
Є дев’ять технік презентації товару, які можна комбінувати: