Олександр Никитин, Intimissimi, Calzedonia, Tezenis та Falconeri: Нам досі невідомий стан магазинів у херсонському ТРЦ Fabrika

Олександр Никитин, Intimissimi, Calzedonia, Tezenis та Falconeri: Нам досі невідомий стан магазинів у херсонському ТРЦ Fabrika

27.02.2023 09:00
  1967
Микола Маранчак

Співвласник та CEO української компанії «МНС Інвестмент», яка керує в Україні італійськими франшизами Intimissimi, Calzedonia, Tezenis, Falconeri, про підсумки року повномасштабної війни, основні напрямки роботи, розвиток e-commerce та пріоритети компанії на поточний рік.

Calzedonia Group була створена в Італії у 1986 році. Її засновник Сандро Веронезі зробив ставку на ретельний вибір розташування магазинів у найбільш жвавих районах великих міст, на франчайзингову модель ведення бізнесу та продукт з оптимальним співвідношенням дизайну, якості та ціни. Портфель компанії включає чотири бренди білизни та одягу для дому – Calzedonia, Intimissimi, Tezenis та Falconeri, які представлені понад 3600 точками продажу у 35 країнах світу. Серед них й Україна, де ексклюзивним представником усіх брендів італійської групи виступає МНС Інвестмент.

Перші два бренди групи – Calzedonia й Intimissimi – були виведені в Україну у 2014 році, а згодом з’явилися й магазини усіх інших брендів. До повномасштабного вторгнення роздрібна мережа магазинів налічувала бизько 60 магазинів. Що трапилося потім, як компанія адаптовувалася до умов війни та над чим працює зараз, RAU розповів співвласник та CEO МНС Інвестмент Олександр Никитин.

– Рік війни – час складних рішень, випробувань і, на жаль, часто втрат, але навіть за таких умов український рітейл продовжував роботу. З чим ви зустріли повномасштабне вторгнення та як діяли у перший час?

– За 2021 рік ми відкрили 11 нових офлайн магазинів та інтернет-магазини трьох брендів, тому на початку 2022-го очікували значного зростання. У компанії працювало 404 особи у 57 магазинах, відкритих у шести містах України. Як «результат активних інвестицій», ми зіткнулися з заборгованістю перед банком, постачальником, підрядною організацією. Війна, тимчасова зупинка діяльності та повна невизначеність підсилили скрутну ситуацію. Тому, певно, як і більшість компаній, ми визначали наш вектор тактичними рішеннями на декілька днів, а іноді – годин. Максимальної уваги приділили працівникам – їх фінансовій і моральній підтримці, евакуювали товар з найбільш гарячих, на той час, регіонів: Харків, Одеса. Після чого вже відновили свою роботу – спочатку Львів, потім Київ та інші міста.

– З якими результатами, у підсумку, вдалося завершити 2022-й? Як при цьому змінилися обсяги продажів?

– Враховуючи зменшення ринку, звісно, загальні обсяги продажів зазнали втрат та завершились показником на 40% меншим у порівнянні з результатом минулого року. Але завдяки злагодженій роботі всієї команди станом на кінець 2022 року нам вдалось відновити роботу більше ніж 80% всіх магазинів, у порівнянні з тим, що було до 24.02.2022 та повернути 380 робочих місць. Рік ми завершили без боргів.

– Скільки магазинів і яких брендів відкрили з початку повномасштабного вторгнення і чи плануєте розширення мереж і цього року?

– Враховуючи початок війни, наш фокус змістився з активного розвитку, який ми тримали у 2021 році, на збереження: персоналу, магазинів. Тому протягом року ми займались активним відновленням роботи раніше відкритих магазинів.

– Чи вдалося вберегти всі магазини Intimissimi, Calzedonia, Tezenis, Falconeri, чи якісь з них постраждали в результаті ракетних атак або їх довелося закрити?

– Загалом усі магазини нам вдалось зберегти, в чому заслуга і наших орендодавців, адже вони, як ніхто інший, брали участь в тому, щоб всі локації були збережені, та ефективно запущені. Деякі з магазинів, звісно були пошкоджені – в ТРЦ Nikolsky, Riviera та Retroville. Після готовності ТРЦ відновлювати свою роботу, ми зробили необхідний ремонт, тому всі магазини, що постраждали від агресії, уже успішно функціонують.

Єдиним відкритим питанням залишається Херсон. Нам досі невідомий стан магазинів у ТРЦ Fabrika. З останніх даних ми знаємо, що наші магазини не було зруйновано, тому в планах на цей рік стоїть їхній запуск разом з відкриттям торговельного центру в цілому, звісно, коли це буде безпечно для наших працівників.

– Основна аудиторія ваших брендів – жінки. Наскільки виїзд значної кількості вашої ЦА за кордон вплинув на продажі в компанії? Які рішення у зв’язку з цим приймали?

– Вплив даного фактору не можна заперечити. Як одним з методів його мінімізації ми обрали не зовсім очевидний: почали відновлювати нашу логістику постачання, та повернули графік оновлення товару до довоєнних показників. Тим самим залишились цікавими нашим клієнтам. Ті, хто повернулися з Європи, відмічали, що асортимент в Україні схожий з європейським. Враховуючи нашу модель постачання та відсутність локального складу підсорту, задача була досить нелегкою та дороговартісною, але повністю себе виправдала. Цікаво, що є частка українок, котрі не зважаючи на те, що тимчасово проживають за кордоном, замовляють подарунки онлайн своїм рідним, які залишились вдома. Тому ми дійсно вдячні нашій аудиторії, яка залишається з нам без огляду на складні часи.

– Чи всі бренди, представлені МНС Інвестмент, показують себе однаково добре у попиті під час війни?

– Всі бренди показують себе по різному, залежно від категорійності. Але попит прогнозований та передбачуваний. Крім цього, часи Covid-19 навчили нас, як правильно реагувати на стрімкі зміни в попиті, тому набутий досвід ми використовуємо й зараз.

– Чи не розглядаєте можливість вивести на український ринок нові бренди?

– Наразі не бачимо перед собою такої можливості. Але зважаючи на потенційно позитивні зміни в країні, ми відкриті до будь-яких змін у майбутньому.

– З яким рівнем онлайн-продажів відносно офлайну зустріли новий рік? Який з брендів найбільш затребуваний в e-commerce і чому?

– Враховуючи, що запуск онлайн-каналу фактично відбувся за півроку до початку війни, то частка таких продажів сягає 10%, що не є високим показником. Але перед нами стоять задачі з активного розвитку інтернет-магазинів. Щодо рівнів продажів кожного окремого бренду, то спостерігаємо аналогічну ситуацію офлайн-магазинам. Intimissimi тримає лідерство за кількістю оформлених замовлень, незважаючи на свою категорію: спідня білизна.

– Наскільки компанія тісно співпрацює з італійськими власниками брендів? Чи відомі їх настрої стосовно російського ринку?

– Хочу відзначити, що ТОВ «МНС Інвестмент» є партнером італійської компанії та працює на основі договору майстра франшизи. Зважаючи на даний факт, так склалось, відносини між нами виключно ділові. Звісно, що як і увесь світ, наші партнери проявляють повагу та підтримку українському народу, за що ми їм дякуємо.

– Чи залишаються у компанії які-небудь зв’язки з російським бізнесом сьогодні?

– Я та співвласники підприємства гостро засуджуємо дії росії, тому всі зв’язки з російським бізнесом були припинені, щойно це було можливо реалізувати. І наразі жодних контактів з росією немає. Мені здається, що це максимально вірне та чесне рішення для продовження роботи в сучасній Україні.

Ми ведемо український бізнес, та сплачуємо податки сюди. Я знаходжусь вдома – в Україні, а партнери-італійці постійно відвідують нас з робочими візитами.

– Які пріоритети та плани у МНС Інвестмент на цей рік? 

– Ми обрали продовжувати та покращувати те, що були розпочате раніше:

1. Працівники. Підтримка їхнього благополуччя. Наприкінці минулого року, коли ми максимально відновили всі свої процеси, та закрили базові потреби працівників, допомогли виїхати їм з гарячих регіонів, хто цього бажав; пропрацювали питання працевлаштування в магазини наших брендів за кордоном, хто виїхав; підтримували внутрішню міграцію та інше. Також ми побачили можливість підняття заробітних плат. Таким чином рівень оплати різним категоріям був підвищений на 20% та більше. Будемо спостерігати і протягом цього року за такими можливостями.

2. Збереження та відкриття магазинів. Наразі більше 80% наших торговельних точок відновлено, тому на цей рік маємо на меті відновити всі 100%, а також фіналізувати деякі переговори на нові локації.

3. Благодійність. В минулому році ми розпочали цей шлях, та перерахували 2,5 млн грн до різних фондів. Цей вектор плануємо розвивати.

Але для нас пріоритети завжди виходять з можливостей, тому у випадку, якщо ми бачимо перед собою ширший спектр,  обов’язково будемо реалізовувати щось нове.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку