Марина Нестеренко, Forum Lviv: Зменшення попиту на площі чи зменшення орендних ставок ми не спостерігаємо

Марина Нестеренко, Forum Lviv: Зменшення попиту на площі чи зменшення орендних ставок ми не спостерігаємо

21.01.2022 08:30
  2099
Іван Зайцев

Директор розташованого в центрі міста Лева ТРЦ Forum Lviv про підсумки 2021 року, розвиток рітейлу в західному регіоні України, появу нових брендів, роботу під час пандемії, зміну споживчих уподобань і багато іншого.

Read in English
Цей матеріал також доступний російською мовою

Попри виклики, спричинені пандемією COVID-19 та карантинними обмеженнями в ТРЦ Forum Lviv має місце позитивна динаміка ключових показників та задовільні результати діяльності. Завдяки чому вдається досягати таких результатів, як пандемія вплинула на рітейлерів і споживачів, що саме змінилося та як працювати під загрозою постійних карантинних обмежень, RAU розповіла директор ТРЦ Forum Lviv Марина Нестеренко.

– Якими є результати для ТРЦ Forum Lviv у 2021 році: вище чи нижче очікуваних? Чи зможете навести кількісні показники?

– Показники трафіку та продажів ТРЦ в 2021 році показали стабільне зростання навіть в порівнянні з 2019 роком (до початку пандемії) протягом місяців, коли не було локдаунів чи обмежень.

В періоди, коли були запроваджені жорсткіші карантинні обмеження, відповідно до ринку в цілому, ми відчули негативний вплив на показники відвідування.

Проте, в такі періоди ми також спостерігали значно вищі рівні конверсії, що свідчить про більш ціленаправлений та якісний трафік. Звичайно, є категорії орендарів, котрі відчули вплив обмежень більше за інших (головним чином кінотеатри та заклади харчування), але продажі більшості рітейлерів не зазнали значного впливу останніх карантинних обмежень, що діяли восени 2021.

В цей період ми також продовжили роботу над вдосконаленням тенант-мікс ТРЦ, приводячи в місто цікаві нові бренди, такі як: The Body Shop, Kiko Milano, Calvin Klein Jeans, Solmar, FLO, Tomatina, iSEI.

Протягом всього 2021 року рівень заповненості ТРЦ становив більше 99%. Загалом, відновлення ключових показників демонструє, наскільки людям подобалося знову відвідувати місця для шопінгу та відпочинку.

– Як орендарі у вашому ТРЦ відреагували на запровадження нового карантину?

– З нашого боку також було зроблено багато для підтримки орендарів та для того, щоб допомоги їм збільшити продажі. Це включало в себе запуск посилених рекламних та маркетингових кампаній. Forum Lviv також націлений на створення позитивної та динамічної святкової атмосфери – задля підвищення лояльності наших клієнтів, заохочуючи їх неодноразово повертатися в період святкового шопінгу – одного з ключових рітейл-періодів року.

– Які тенденції на ринку торгівельної нерухомості ви спостерігаєте за час пандемії коронавірусу: можливо, знижуються або зростають ставки оренди або ж зменшується попит на оренду приміщень?

– Львів є та залишається найпривабливішим містом для рітейлерів, які бажають розвивати свою присутність на заході країни, а інвестиційна привабливість міста щороку зростає. Про це свідчить значне збільшення протягом останніх років кількості комерційних об’єктів у місті, що включає бізнес-центри, логістичні центри та об’єкти житлової нерухомості.

Якісні ТРЦ зі зручною локацією, правильною концепцією, сильним тенант-мікс та професійним управлінням завжди будуть залишатися в центрі уваги рітейлерів, а отже, орендарі Forum Lviv не зазнали суттєвого впливу пандемії.

ТРЦ Forum Lviv завжди був та залишається високо привабливим для міжнародних та національних рітейлерів. Це означає, що зменшення попиту на площі чи зменшення орендних ставок ми не спостерігаємо. В ТРЦ Forum Lviv рівень вакантності близький до 0%, і у нас є довгий список очікування потенційних орендарів.

– Чи відкрились за час пандемії коронавірусу нові магазини, розважальні заклади або заклади громадського харчування, і які саме?

– За останній рік до Forum Lviv долучилася низка нових відомих та популярних ритейлерів, серед яких договори оренди було підписано з The Body Shop, Under Armour, Intimissimi Uomo, Flo, Ochnik. Крім того, деякі існуючі торгові точки оновили та покращили свої магазини, а сам торговий центр вдосконалив досвід здійснення покупок для відвідувачів ТРЦ.

– Чи за час пандемії коронавірусу акцентував особливу увагу ваш ТРЦ на розвитку інтернет-торгівлі та просуванні в соціальних мережах?

– Особливий акцент завжди ставився на розвитку сторінок ТРЦ Forum Lviv в соціальних мережах. Для нас це важливий інструмент комунікації з нашими клієнтами, відвідувачами та місцевою спільнотою. Саме тому сторінки ТРЦ в соціальних мережах мають не лише високу кількість фоловерів, але й високі показники залученості аудиторії та охоплення (на Facebook, сторінка ТРЦ Forum Lviv має найбільшу кількість прихільників серед усіх ТРЦ України – 232 000; в Instagram сторінки ТРЦ кількість користувачів становить понад 101 000). В часи пандемії соціальні мережі були одним з ключових інструментів для додаткового укріплення позиціонування ТРЦ, як безпечного місця для шопінгу, а також дозволили нам бути активним інтегрованим членом місцевої спільноти (комунікація про реалізовані соціальні ініціативи – підтримка медиків, орендарів ТРЦ тощо)

– В яких закладах на території вашого ТРЦ ви спостерігаєте найбільшу відвідуваність: продуктові супермаркети, заклади громадського харчування, супермаркети електроніки, магазини-дискаунтери у форматі «дрогері» або розважальні заклади?

– Аналізуючи результати діяльності орендарів по секторам/галузям за останні 12 місяців, ми побачили, що такі сектори як електроніка, продовольчі товари, товари для дому, побутові товари, оператори спортивного сегменту показували найкращі результати.

Щодо найбільш відвідуваних закладів в нашому ТРЦ, відповідно до нашого останнього маркетингового дослідження, рейтинг очолюють супермаркет, fashion-якорі та заклади харчування.

– Якими особливими умовами ваш ТРЦ приваблює нових орендарів і яким чином стягуєте орендну платню: це фіксована ставка чи відсотки, в національній чи іноземній валюті?

– ТРЦ Forum Lviv має відмінну локацію, зрозумілу концепцію, сильний тенант-мікс та професійне управління. Це все в сукупності відображається в гарних показниках роботи торгового центу, його відвідуваності та результатах продажів.

Ми, як і всі професійні оператори ринку, працюємо з орендарями на підставі фіксованої ставки, прив’язаної до іноземної валюти, та % від їх продажів.

– Як ваш ТРЦ будує відносини з орендарями: можливо, проводите спільні маркетингові акції або організовуєте спільні навчальні програми?

– В умовах пандемії, в рамках маркетингових активностей ТРЦ Forum Lviv ще більший акцент ставився на стимулювання продажів орендарів. Ми вдячні нашим орендарям за підтримку усіх наших ініціатив – чи то індивідуально (де орендарі стають головними партнерами активностей) чи таких, що залучають усі заклади.

Одним з таких проектів є ваучери на шопінг ТРЦ, коли клієнти здійснюючи покупки в ТРЦ отримують подарункові ваучери, для використання під час наступної покупки в будь-якому з закладів-учасників. Такий інструмент безперечно передбачає комплексну організаційну частину, проте проект є новим та привабливим для клієнтів і дозволяє ще більше урізноманітнити їх досвід здійснення покупок.

– Назвіть ключові характерні особливості вашого ТРЦ, завдяки яким відрізняєтесь від своїх конкурентів у Львові?

– ТРЦ Forum Lviv є модною локацією та місцем для зустрічей у Львові, що пропонує широкий вибір національних та міжнародних брендів, а також позитивну та динамічну атмосферу для здійснення покупок. Він також пропонує європейський досвід здійснення покупок в неповторній та унікальній архітектурній обстановці та зручному розташуванні в центрі міста.

ТРЦ Forum Lviv – це також безпечне місце для шопінгу, що підтверджується міжнародним сертифікатом в галузі безпеки та гігієни SAFE GUARD від Bureau Veritas.

Для забезпечення унікального досвіду здійснення покупок, в ТРЦ надається ряд безкоштовних додаткових послуг для максимального комфорту клієнтів. Серед них – можливість безкоштовно скористатися дитячим візочком, портативною зарядкою для телефонів, парасолями, пакуванням подарунків та ін.

З моменту відкриття в 2015 році ТРЦ Forum Lviv було відзначено 18-ма народними та міжнародними нагородами.

Відповідно до нашого останнього маркетингового дослідження клієнти обирають ТРЦ Forum Lviv в порівнянні з конкурентами через сукупність факторів, ключовими з яких є зручне розміщення, широкий вибір магазинів та послуг, через супермаркет, приємну атмосферу та тенант-мікс.

– Розкажіть, будь-ласка, детальніше про отримання міжнародного сертифікату від Bureau Veritas Group? Ви стали першим ТРЦ в Україні з таким сертифікатом? Що він означає?

– Для забезпечення здоров’я та безпеки клієнтів, наскільки це можливо було реалізовано додаткові заходи безпеки в Forum Lviv.

Зокрема, діє зручна безпечна навігація, розробкою якої займалися провідні спеціалісти Multi Corporation, однієї з найбільших компаній з управління комерційними активами в Європі, з урахуванням їх великого європейського досвіду. По території ТРЦ чітко промарковані точки безпечного простору, безпечної дистанції та зони безпечного очікування, а також встановлено станції дезінфекції. Запроваджені заходи враховують максимальну зручність та комфорт для відвідувачів.

Торговий центр Forum Lviv став першим ТРЦ в Україні, який отримав міжнародний сертифікат від Bureau Veritas Group, провідну в галузі відзнаку гігієни та безпеки, SAFE GUARD. Ця сертифікація відзначає заклади, що відповідають жорстким вимогам щодо мінімізації ризику поширення вірусу на об’єкті, та дотримуються найкращих у своєму класі протоколів гігієни та безпеки.

Усі заходи безпеки, які ми запровадили, сприяли досягненню обнадійливих результатів. Відповідно до останнього дослідження, яке проводилося в жовтні 2021, 89% клієнтів, почувають себе безпечно під час перебування та здійснення покупок в ТРЦ Forum Lviv. Клієнти також позитивно оцінюють заходи, що вживаються для забезпечення досвіду безпечного шопінгу, що додатково підтверджується результатами дослідження.

Читайте також –

Нові метри: які українські ТРЦ планують відкрити у 2022 році


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Василь Даниляк, СЕО ОККО: Ми йдемо в проєкти з окупністю до шести років в напрямки, дотичні до нашої основної сфери діяльності

Василь Даниляк, СЕО ОККО: Ми йдемо в проєкти з окупністю до шести років в напрямки, дотичні до нашої основної сфери діяльності

СЕО групи компаній ОККО Василь Даниляк та голова Асоціації ритейлерів України Андрій Жук в ході чергового випуску...
time icon  
  93
Усі новини ринку