Айхан А. Бірлік, Lacoste Ukraine: Відкриємо перший в Україні і четвертий у світі магазин в концепті Le Club Evolution

Айхан А. Бірлік, Lacoste Ukraine: Відкриємо перший в Україні і четвертий у світі магазин в концепті Le Club Evolution

19.10.2021 08:30
  1580
Дарія Осіїк

Генеральний директор Lacoste Ukraine Айхан А. Бірлік про розвиток мережі, тренди в fashion-індустрії та про відкриття бутиків нових форматів в Україні.

Читати російською мовою

Модний бренд Lacoste відомий всьому світу своїми легендарними поло з лого в формі зеленого крокодила. Він був заснований в далекому 1933 році успішним французьким тенисистом Рене Лакост спільно з власником французької трикотажної компанії Андре Жильє. Майже 80 років компанією керувала родина Лакост. За цей час спортивний бренд став популярний у всьому світі, і розширив свій асортимент від сорочок для гри в теніс і гольф до повсякденного та спортивного одягу, аксесуарів і фірмової парфумерії. У 2012 році швейцарська компанія-рітейлер Maus Frères повністю викупила компанію Lacoste і стала її єдиним власником.

В інтерв’ю для RAU генеральний директор Lacoste Ukraine Айхан А. Бірлік розповів про те, як зараз розвивається французька мережа монобрендових бутиків Lacoste в Україні, з якими проблемами мережа зіткнулася під час пандемії, як модний бренд бореться з підробками, які нові формати запускає, а також про плани на найближче майбутнє.

– Коли ваш бренд вийшов на український ринок, і як ви його оцінюєте?

– Перший бутик Lacoste в Україні був відкритий в 2008 році. У той час в Києві було всього кілька торгових майданчиків, де могли бути гідно представлені бренди преміум-сегменту.

Якщо порівнювати наявність брендів в Україні з лідируючими країнами Європи, то різниця дуже велика. Це говорить про те, що український ринок має великий потенціал для масштабування бізнесу. До того ж, зараз в Україні відбувається колосальне зростання торгово-розважальних майданчиків, тому багато fashion-брендів і взуттєві рітейлери активно розглядають український ринок як платформу для свого розвитку.

– Що зараз представляє компанія Lacoste?

– Компанія Lacoste сьогодні – це величезний світ, що далеко виходить за рамки бренду одягу та взуття. Lacoste не тільки випускає високоякісну продукцію, спортивний інвентар, прикраси, годинники та парфумерію, але також підтримує перспективних спортсменів, виступає спонсором спортивних змагань та подій, співпрацює з відомими дизайнерами, знаменитостями, вуличними художниками, артистами, створюючи дуже сильні колаборації.

– Скільки у вас торгових точок в Україні та де вони працюють?

– На даний момент в Україні 30 діючих магазинів Lacoste, два з яких – аутлети. Ми представлені в таких містах як Київ, Дніпро, Одеса, Харків і Львів. Також, у нас є онлайн-магазин, за допомогою якого продукцію бренду може придбати будь-який житель нашої країни.

Що стосується товару, то в середньому в сезон в асортименті бренду близько 1200 SKU в різних групових категоріях. Основна лінійка включає в себе поло, світшоти, светри, футболки різних фасонів і типів, верхній одяг, штани і шорти, спортивні костюми, одяг для басейну і пляжу, а також нижню білизну. У розділі аксесуарів можна знайти стильні годинники, шарфи, головні убори, рукавички і шкарпетки. Окремо хотілося б відзначити шкіряні вироби бренду: гаманці, сумки, рюкзаки і ремені.

Особливим знаком бренду завжди було, є і буде легендарне поло з логотипом у вигляді крокодила, що стало бездоганною класикою поза часом і модних тенденцій.

– Хто ваш головний покупець в Україні і що користується найбільшим попитом у клієнтів?

– Lacoste – це класика, яка несе в собі аристократичність, вишуканість і шик. Саме тому наша продукція розрахована на досить широку цільову аудиторію. Якщо коротко, то наш покупець – житель міста, який веде активний спосіб життя і цінує стиль, високу якість продукції і комфорт. Він вважає за краще універсальний одяг, який буде доречнима в будь-який момент його життя. Безумовно, одним з товарів-бестселерів залишається легендарне поло Lacoste.

Також незалежно від сезону дуже високим попитом користуються кросівки і кеди.

– Що ви робите із залишками товару з минулих колекцій?

– На даний момент у нас два діючих аутлета в Києві: в ТРЦ Караван Outlet і в аутлет-містечку Мануфактура. Двічі на рік ми проводимо глобальні розпродажі, що допомагає оптимізувати залишки, а нашим клієнтам дозволяє придбати продукцію Lacoste за доступною ціною.

Також всі шанувальники стилю і якості незалежно від міста проживання можуть знайти і придбати товар попередніх колекцій у відповідному розділі нашого інтернет-магазину.

– Популярні модні бренди постійно стикаються з проблемою підробок. Як боретеся з виробниками підробок?

– Компанія Lacoste має свою глобальну стратегію і службу по боротьбі з підробками. Якщо ми виявляємо, що якась компанія продає товар-підробку – ми повідомляємо про це в службу, яка зі свого боку робить певні заходи. Далі на порушників чекає покарання на законодавчому рівні.

– Пандемія коронавірусу вплинула на показники продажів і споживчий попит в Україні?

– Безумовно, пандемія змінила психологію людей у ​​всьому світі і дуже вплинула на fashion-рітейл: шопінг, як вид відпочинку, і одяг в цілому, перестали бути цікаві через перехід на віддалений формат роботи і відсутність можливості відвідувати торгові центри, ресторани, різні масові заходи, подорожувати. Покупці стали віддавати перевагу тільки найнеобхіднішим речей, а частка спонтанних покупок впала.

Також виникла проблема закриття фабрик і валютних коливань. У зв’язку з цим значна частина виробництва була скасована, багато операторів залишилися без нових колекцій, а товар надходив до України несвоєчасно, оскільки були складнощі з логістикою.

Але пандемія також відкрила можливості для розвитку та оптимізації бізнесу: якщо в звичайний час частка онлайн-продажів становила 5-8%, то в період обмежень вона збільшилася до 40-50%. Фізичні торгові центри та магазини були закриті, тому основними майданчиками для покупок стали онлайн-магазини і маркетплейси. Деякі оператори адаптувалися і створили чат-боти, за допомогою яких клієнти могли здійснювати покупки. Багато брендів, які не мали свого онлайн-магазину або не встигли адаптуватися до змін, покинули ринок і припинили свою діяльність.

На мій погляд, пандемія стала каталізатором певних трендів і показала вектор розвитку в майбутньому.

– Які зараз основні тренди в fashion індустрії?

– На мій погляд, ключовим трендом останніх кількох років є омніканальність, але поряд з цим свою популярність не втрачає і використання digital-технологій. З основних трендів в фізичних точках продажу хотілося б відзначити VR-технології у виборі одягу, розумні дзеркала і віртуальні екрани, які часто замінюють манекени і допомагають створити додаткові емоції.

Також не можу не згадати про пункт видачі товарів безпосередньо в магазині. Зараз це must have практично в будь-якому бізнесі. Найчастіше, даний формат покупки дає також можливість збільшити середній чек шляхом продажу додаткового товару до замовленого.

Ну і, звичайно, безумовний тренд – кастомізація продукції. Одяг став культом. Все більше людей хочуть самовиражатися за допомогою одягу, тобто мати свій неповторний стиль і унікальні речі. У бутиках Lacoste для цього є спеціальні швейні машинки: потрібно тільки вибрати бажану гаму, розмір, фасон, особливість розташування і колір емблеми. Також можна додати чотири будь-які літери на рукав виробу. В результаті замовник отримує ексклюзивну брендову річ з індивідуальним дизайном. Це також відмінний варіант для подарунка.

– Зараз багато гравців fashion-ринку роблять ставку на розвиток онлайн-магазину, а фізичні магазини адаптують під точки видачі товарів. На що робите акцент у розвитку ви? Які плани щодо розвитку електронної комерції?

– Ми активно працюємо над тим, щоб запропонувати покупцеві унікальний досвід омніканальної покупки і зробити це максимально зручно. Безумовно, для цього ми задіюємо і свої офлайн магазини.

Сьогодні покупцям потрібно:

  • свобода вибору в питанні замовлення, придбання, оплати та отримання товару;
  • високий сервіс;
  • альтернативи у виборі комунікації.

Ми вважаємо, що основа успішного омніканального досвіду – це прив’язка даних до індивідуальних профілів клієнтів. Без інформації про споживача та розуміння його унікальних переваг неможливо привернути його увагу і мотивувати на здійснення покупки.

Тільки шляхом вивчення всіх даних, які збираються від клієнтів, ми можемо зрозуміти їх поведінку, персоналізувати взаємодію з ними і підвищити рівень користувацького досвіду.

Також, ми намагаємося створити єдине сприйняття бренду у клієнтів, незалежно від каналу продажу. Для цього ми налаштовуємо всі точки взаємодії з покупцями, які повинні стати частиною єдиної омнікальної системи: сайт, соцмережі, e-mail, sms, чати, кол-центр. Це дає можливість миттєво вирішувати всі питання клієнтів.

Для зручності наших покупців ми також намагаємося розширити географію присутності і активно співпрацюємо з маркетплейсами, хоча раніше це в нашу стратегію не входило.

– Які канали для просування бренду і реклами використовуєте?

– В основному використовуємо два канали для просування бренду Lacoste – це інтернет і непряма реклама. Що стосується інтернету, безумовно, ми використовуємо такі інструменти для просування сайту як банерна реклама, PPC (контекстна реклама), Google Shopping.

При просуванні в соціальних мережах особливу увагу ми приділяємо дизайну рекламних постів або відео, яке здатне донести новизну або унікальність нашої продукції.

Не так давно українська студія спільно з французькою студією зняла для Lacoste вражаючий рекламний ролик про вічну любов з першого погляду. За сюжетом герої перетинаються поглядами на пероні, і проходячи крізь вагони, переміщаються в часі. Зустрітися їм вдається тільки в наш час на станції метро Видубичі в Києві. Зйомки ролика проходили в Києві та Будапешті.

А в цілому, так само як і інші наші колеги, ми співпрацюємо з інфлюенсерами, спортсменами, блогерами та знаменитостями.

– Розкажіть про свої плани на найближче майбутнє. Чи плануєте відкривати нові магазини в цьому році?

– Основне наше завдання і мета незмінна – надавати нашим клієнтам продукцію і сервіс високої якості. Для цього вся наша команда дуже багато і наполегливо працює: починаючи від замовлення колекції, закінчуючи навчанням і розвитком співробітників компанії.

Ми прагнемо до того, щоб кожен відвідувач бутика Lacoste відчув філософію і дух бренду, відчув себе причетним до легенди і став частиною історії.

У жовтні ми плануємо відкрити перший в Україні і четвертий у світі магазин в концепті Le Club Evolution. Відвідувачі зможуть насолодитися дизайном нового магазину в ТРЦ Ocean Plaza. Також, в IV кварталі 2021 року ми відкриємо новий магазин в ТРЦ Respublika Park.

Читайте також –

Ануш Товмасян, ISEI: В 2022 році плануємо почати експансію в ще одній країні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Олександр Черніцький, Mandarin Plaza Group: Чому доречно відкривати Ocean Mall навіть під час повномасштабної війни (+презентація 360)

Олександр Черніцький, Mandarin Plaza Group: Чому доречно відкривати Ocean Mall навіть під час повномасштабної війни (+презентація 360)

Олександр Черніцький, голова правління Mandarin Plaza Group, девелопера та оператора найбільших українських ТРЦ, зокрема,...
time icon  
  48
Усі новини ринку