
Ролики тижня: Maudau, lifecell, Водний світ, Ukrsibbank, W8LESS & Veteranka


Співвласниця сім’ї ресторанів Діми Борисова розповіла про те як виживають заклади, коли кількість замовлень скоротилася в 30 разів.
Цей матеріал доступний російською мовою
Олена Борисова – співвласниця сім’ї ресторанів Діми Борисова, куди входять Канапа, Oxota па Ovets, Борсук, Білий налив, Mushlya Bar та інші – всього близько 50-ти закладів по всій Україні і за її межами. У своєму інтерв’ю онлайн-журналу MC Today бізнес-леді розповіла про те, що ресторани довелося закрити, персонал – відпустити і працювати тільки «на винос». Але головне: про те, як планують виходити з кризи, як збільшують прибуток під час карантину і як допомагають звільненим співробітникам. RAU призводить найважливіші тези.
Ресторанна індустрія зараз не просто переживає кризу, вона фактично перебуває в анабіозі з початку карантину. Доставка й інші проекти дають виручку, але вона не порівнянна з доходами ресторанів в нормальному режимі роботи. Найчастіше це просто спосіб не втрачати зв’язок з лояльними гостями, можливість мінімально задіяти команду і свого роду психологічна підтримка, щоб показати собі та іншим: «Ми щось робимо, ми існуємо».
Діяльність компанії практично зупинена, тому витрати зводимо до мінімуму. Замовлення продуктів розраховуємо з поточних обсягів, домовляємося з орендодавцями. Ми були готові до рецесії і в самому початку березня вже розробили сценарій з урахуванням падіння попиту на 30%, але до повної зупинки роботи ресторанів важко підготуватися заздалегідь.
На третій тиждень карантину ми запустили власний повноцінний сервіс доставки “1 euro delivery”, який генерує більше 500 замовлень в день. Ми вважаємо це непоганим результатом. Але в будь-який будній день протягом року у нас були 15 000 гостей.
Зараз це наше ключове рішення. За два тижні ми зрозуміли, що безкоштовна і швидка доставка в поточних умовах неважлива для гостей. Важливий асортимент і можливість здійснювати доставку в будь-яку точку міста.
Як тільки ми протестували цю ідею, кількість замовлень на доставку за добу збільшилася в десять разів.
До кризи в команді працювало близько 3000 співробітників. У перший день карантину виплатили лінійному персоналу зарплату за відпрацьовані зміни і відпустили їх в неоплачувану відпустку.
Це болюче, але неминуче рішення. Ми не можемо платити зарплату за відпрацювання змін, яких немає. Але допомагаємо співробітникам. Всі вакансії, які з’являються у відділі нашої доставки, ми спочатку пропонуємо кадровому резерву.
Наш HR-департамент активно співпрацює з HR-відділами супермаркетів й інших компаній, допомагає тимчасово працевлаштуватися тим, хто хоче працювати. Юридичний департамент безкоштовно консультує, як людям домовитися з орендодавцями.
Топ-менеджменту намагаємося зберегти 30% від зарплат. Зараз практично всі директори ресторанів і департаментів зайняті в наших «карантинних» проектах: 1 euro delivery і Borysov cooking boxes.
Ми і раніше працювали без офісів, а всі питання вирішували в робочих групах онлайн. Нічого не змінилося, хіба що відкрили для себе планерки в Zoom.
В цілому логіка процесів не змінилася. Є чіткий поділ зон відповідальності, є щоденна постановка цілей та планів по департаментам, фото і відеозвіти, «розбір польотів» в кінці зміни. Стали ще більш швидкими і гнучкими, але навіть з елементами ручного управління не втрачаємо базового системного підходу.
Якби карантин закінчився завтра, на відновлення ресторанної індустрії пішло б близько півроку. Але потрібно розуміти, що нас чекає серйозна рецесія. Правила змінюються, і всі прогнози, зроблені на основі минулого досвіду, вже невірні.
Виживуть самі гнучкі. Ті, хто зможуть пристосуватися до нових умов, про які ми ще нічого не знаємо. Зараз працюємо в такому режимі: швидко висуваємо гіпотези, перевіряємо їх відразу ж в реальних умовах, коригуємо. Тільки так можна зрозуміти ринок, настрої на якому змінюються щодня. Днями ось самі попрацювали кур’єрами, розвозили Borysov cooking boxes.
Джерело: MC Today
Читайте також –
А їсти хочеться завжди? Як ресторани будуть виживати без відвідувачів