Катерина Черняк, Епіцентр: Будемо відкривати нові дитячі парки Epiland
Директорка мережі сімейних парків розваг Epiland розповіла про причини запуску проєкту, ключові тенденції на ринку дитячих розважальних центрів та плани подальшого розвитку мережі.
У липні 2024 року Епіцентр відкрив перший дитячо-розважальний центр Epiland у столиці. А наразі готуються до відкриття другого ДРЦ площею 5000 кв. м. В інтерв’ю для RAU Катерина Черняк, директорка мережі сімейних парків розваг Epiland, розповіла про результати роботи першого Epiland, попит на сімейне дозвілля в повномасштабну війну та розкрила деталі відкриття другого ДРЦ мережі.
Про запуск першого Epiland, його важливість та результати
— Що спонукало Епіцентр запустити новий і дуже специфічний бізнес – власну мережу розважальних парків?
— Як відомо, Епіцентр ніколи не боявся нових бізнес-напрямків. Саме завдяки цьому він виріс з будівельного гіпермаркету в повноформатний ТРЦ, а група компаній Епіцентр і надалі продовжує освоювати абсолютно нові напрямки не лише у ритейлі, а й у промисловості, АПК, енергетиці, логістиці. З розважальним бізнесом все по-іншому і це не тільки про комерцію.
Без сумніву, Epiland став доповненням основного роздрібного бізнесу і довершив концепцію ритейлтейнменту, але компанія вкладає в цей проєкт значно глибші сенси і соціальну місію.
Ми вважаємо, що сьогодні, як ніколи раніше, ми маємо дати можливість маленьким українцям побувати в казці, відволіктись від реалій, провести більше часу з родинами, подарувати нашим найменшим відвідувачам дитинство, яке в них нахабно забрала війна. Саме тому ми створюємо в наших парках розваг глибоко тематичний простір, щоб відвідувачі побували, наче в казці.
— Перший парк розваг Epiland в дизайн-концепції “Планета Пандора” відкрився влітку 2024 року. Зазвичай, літо – не “високий” сезон для ДРЦ, бо діти багато часу проводять на вулиці, в парках тощо. Розкажіть, яка була відвідуваність Epiland та чи збіглася реальність з вашими планами з відвідуваності?
— Дійсно, до повномасштабної війни, літо не було “високим” сезоном у дитячих розважальних центрах. По-перше, влітку діти традиційно надають перевагу outdoor розвагам. До того ж багато дітей виїздило з міст на період літніх канікул. Утім, війна змінила поведінкові патерни. Зараз багато дітей та їхніх батьків влітку залишаються в містах, відмовляючись від поїздок на море, в гори чи за кордон. Саме через це ми мали сталий потік відвідувачів вже з перших днів відкриття першого Epiland у липні цього року. У літній період ми приймали близько 32 000 відвідувачів на місяць і ці показники перевершили всі наші очікування, оскільки в бізнес-моделі ми враховували песимістичний сценарій з відвідуваністю близько 20 000 осіб на місяць.
— Чи збільшилася відвідуваність восени?
— Так, ми спостерігаємо стабільно позитивну динаміку зростання відвідуваності – на понад 15% щомісяця. Це очікувано, адже холодна погода, збільшення кількості дитячих свят та сезонні канікули позитивно впливають на кількість відвідувачів та валовий дохід дитячих парків розваг. Впевнена, що ми й досі маємо потенціал для зростання, проте він обмежений площею та кількістю посадкових місць для організації дитячих свят.
— А які були інвестиції?
— При запуску проєкту Epiland нашим головним завданням було створити простір, який даруватиме радість сімейного дозвілля. Ми розуміли, що родинам замало простого приміщення з атракціонами, вони хочуть дива і казки. Прагнучи не тільки відповідати, але й перевершувати ці очікування, ми зробили ставку на якість розважального обладнання, глибоку тематизацію та красу нашого проєкту. У результаті рівень нашого парку справді дуже високий. Проте нам вдалося суттєво оптимізували обсяги інвестицій завдяки вдалим проєктним рішенням, а також добре продуманій тематиці парку та клієнтського шляху.
— Для забезпечення харчування в Epiland на Полярній ви залучили мережу Pesto Family. Чому обрали саме цього партнера?
— Насправді, цей вибір був дуже простим. Кожен партнер має робити те, що йому вдається краще за все. А саме партнерство має передбачати взаємовигоду. У випадку з Epiland і Pesto вона присутня. Є сила наших брендів – відомих гравців своєї сфери. Є економічне обґрунтування цієї потужної колаборації. Є спільні погляди на розвиток проєктів та прибічність сімейним цінностям. Тож переконана, що ця співпраця буде довготривалою і плідною.
Про конкурентні переваги, додаткові сервіси та ексклюзивний атракціон
— У столиці працює чимало дитячих розважальних центрів. Яка конкурентна перевага Epiland?
— Як я зазначала раніше, у нас чимало конкурентних переваг: унікальна концепція, якісне обладнання, сервіс, глибоко тематизований дизайн простору, ексклюзивні свята. До речі, з моменту відкриття ми провели вже понад 1000 дитячих свят. Це надзвичайно високий показник, враховуючи, що площа проєкту в ТЦ Епіцентр на Полярній зараз складає лише 3500 кв. м.
— Яка частка доходу парку від подібного святкування та наскільки ця послуга популярна восени, зважаючи на збільшення кількості повітряних тривог?
— Дитячі дні народження складають близько 50% від валового доходу парку. Це досить висока частка, що свідчить про високий попит на послугу. Це можна пояснити двома факторами.
По-перше, батьки постійно шукають нові цікаві локації та формати святкувань, щоб не повторюватись і дивувати дитину з року в рік.
По-друге, батьки почали частіше відмовляти собі в одязі, гаджетах та розвагах, але відсвяткувати день народження дитини – це №1 у списку сімейних пріоритетів.
Щодо тривог, то хочу подякувати нашим клієнтам за їхню лояльність. Ми індивідуально розв’язуємо кожну ситуацію з тривогами і скасуванням свят, завжди пропонуємо альтернативні рішення і йдемо на компроміс. Зараз складні часи, тож принциповість у таких питаннях недоречна.
— А наскільки популярна послуга няня-сервісу?
— Няня-сервіс – це надзвичайно зручна послуга, яка суттєво полегшила сімейний шопінг. Усі батьки знають, наскільки складно обрати шпалери чи гардини, коли ти з дітьми. Зараз це питання вирішене завдяки професійним бебісітерам в Epiland, які за відносно невеликі гроші дозволяють батькам вільно здійснювати шопінг.
Надати такий сервіс для відвідувачів було нашим обов’язком.
— Чи є ексклюзивні атракціони в Epiland, яких ще не було в Україні?
— Найексклюзивніший – це, звісно, імерсивний дайнінг, який ми реалізували першими в Україні. Попри складну назву – це дуже цікавий проєкт з унікальним customer journey. Він являє собою кімнату площею 30 кв. м, де відбувається повне занурення в різні тематичні світи, за допомогою 3D-проєкцій на стінах та меблях, унікального контенту та спеціальної звукової системи у відвідувача складається враження, що він перебуває у віртуальній реальності, де можна зробити унікальні фото або ж замовити їжу і поїсти прямо під час шоу.
Про тенденції ринку, його проблеми та перспективи
— Зважаючи, що в Україні триває повномасштабна війна, багато батьків з дітьми виїхали. Як зараз оцінюєте попит на сімейне дозвілля?
— Я працюю в сфері розваг понад 17 років, і з впевненістю можу сказати, що сімейне дозвілля завжди мало високий попит. Якісні розважальні проєкти традиційно виступають “якорями” ТРЦ і генерують чималий трафік.
Передумов до зниження попиту я не бачу навіть зараз.
По-перше, не всі виїхали за кордон, а ми враховували реалії сьогодення і зміну кількості населення при розрахунку бізнес-моделі. По-друге, в Україні продовжують народжуватись діти. А по-третє, коли війна закінчиться, ми побачимо гарантований розквіт сфери розваг.
— Деякі ритейлери зараз прослідковують цікавий тренд: після масованих обстрілів зростають продажі дитячих іграшок. Ймовірно, так батьки намагаються компенсувати стрес у дітей. Ви з цим погоджуєтеся?
— Така поведінка батьків дійсно прослідковується. Ми живемо в стані перманентного стресу, навіть дорослим важко долати виклики сьогодення, а що казати про дітей? Це маленькі супергерої, які заслуговують найкращого від своїх батьків. Я також мама і виховую двох дітей 5 та 12 років. І після кожного обстрілу здатна на все, аби вони забули ніч і відволіклись, тому намагаюсь провести час разом, купую іграшки, одяг, смаколики в улюблених кафе і, звичайно ж, розваги.
— Чи важко шукати кадри у повномасштабну війну?
— Звичайно, кадровий голод дуже відчувається, відгуків на вакансії стало набагато менше, ніж раніше. Люди шукають роботу поблизу з домом і хочуть високої оплати праці, бо життя дорожчає і ця ситуація навряд чи покращиться найближчим часом. Ми працюємо з цим щодня. Розуміємо, що люди – це найцінніший актив компанії, а збереження людського капіталу – основна задача для будь-якого бізнесу. Керівники, які за роки війни цього не зрозуміли, не мають шансів керувати сильними і успішними командами у майбутньому.
На щастя, у нас стала і дуже сильна управлінська команда. Це люди, які працюють у цій сфері десятиліттями, які люблять свою роботу, проєкт і колектив. Щодо лінійного персоналу – операторів, аніматорів, касирів, техніків – ми постійно шукаємо людей. Залучаємо кадри за рахунок гнучких умов роботи і дружнього середовища. Використовуємо всі можливі інструменти батьківського менеджменту, прагнучи стати для співробітника наставником, провідником, порадником та другом. Загалом, стараємося вибудовувати більш глибинні і довірчі стосунки між робітником і роботодавцем. Зараз це надзвичайно цінується, адже на роботі ми проводимо більше часу, ніж вдома.
Про плани розвитку мережі Epiland та тематику наступного парку
— Ви вже повідомляли про плани запуску Epiland в Чабанах, Бучі та Львові. А загалом який план з відкриття ДРЦ ставите перед собою на 2025 рік? Якими будуть формати і тематика цих парків?
— Усі перелічені вами проєкти знаходяться на різних стадіях реалізації. Поки що рано говорити про формати цих проєктів, адже ми ще працюємо над ними. Щодо тематики, то ми дотримуємось основної теми нашої розважальної мережі: “Епічна подорож у просторі та часі”, де кожен парк – це “телепорт” в окремий тематичний світ. В першому Epiland на Полярній з’явився телепорт №1 “Планета Пандора”.
Зараз ми готуємось до відкриття телепорту №2 «Чарівний Ліс» у нашому ТРЦ в Чабанах, який відкрився у вересні. Це буде неймовірно красивий і сучасний парк розваг площею понад 5000 кв. м.
Унікальні тематичні атракціони, захопливі декорації та магічна атмосфера перенесуть відвідувачів до “чарівного лісу”, де можна весело провести час з сім’єю, відсвяткувати незабутній день народження або ж здійснити шопінг в ТРЦ і залишити дитину з професійною нянею у парку розваг. Еpiland у Чабанах суттєво відрізнятиметься від локальних конкурентів, оскільки буде глибоко тематизованим і матиме розважальні новинки.
— У цілому, за якими критеріями обираєте місто для відкриття сімейних парків? Які показники аналізуєте, чи проводите опитування, чи дивитеся на кількість конкурентів тощо?
— Ми проводимо низку спеціальних і досить специфічних досліджень, щоб вивчити конкурентне середовище, зони охоплення, сформувати портрет споживача і його поведінкову модель. Також використовуємо наш прикладний досвід у entertainment сфері – це дуже важлива синергія, щоб правильно сформувати унікальну торгову пропозицію і стратегію розвитку кожного конкретного проєкту. Отриману інформацію аналізуємо та імплементуємо на стадії концепції та бізнес-моделінгу.
— Плануєте розвивати Epiland тільки в мережі Епіцентр чи розглядаєте й інші ТРЦ країни?
— Поки що в наших планах немає зовнішньої експансії. Однак сила Epiland – не лише в тому, що це вдалий B2C проєкт Епіцентр. Якщо розглядати парк з погляду B2В, то без перебільшення можна сказати, що він має серйозний вплив на основний бізнес. З появою Epiland в Епіцентр на Полярній сусідні відділи показали приріст у продажах від 15% до 42%. Особливо дитячі товари E.Pic, Галереї Деко, Food Market, косметика Mon Cheri. Такий же ефект ми очікуємо в усіх ТРЦ Епіцентр, де буде представлено Epiland.