Юлія Пінтескул, CEO Епіцентр Маркетплейс: Ми не конкуруємо напряму з Rozetka
Нова керівниця компанії Епіцентр Маркетплейс Юлія Пінтескул розповіла в інтерв’ю Forbes Ukraine про конкуренцію з Rozetka, відокремленість маркетплейса від материнської компанії та стратегічні плани. RAU пропонує ознайомитися з основними тезами цієї бесіди.
Про основні показники
За останні два роки Епіцентр подвоїв показник товарообігу маркетплейсу. У 2023 році він перевищив 1,5 млрд грн, тоді як у 2021-му продажі маркетплейсу склали всього 730 млн грн. Щомісячний трафік онлайн-майданчика epicentrk.ua сягає 25 млн відвідувачів. Що стосується саме маркетплейсу, то він у середньому обслуговує близько 90 000 замовлень на місяць. Середній чек маркетплейсу – близько 1800 грн, а місячний товарообіг – понад 160 млн грн.
Про різницю між двома онлайн-майданчиками
Не слід ототожнювати власний онлайн-магазин та маркетплейс. Перший онлайн-магазин 27.ua компанія запустила ще в 2016 році, згодом він був перейменований у epicentrk.ua. А маркетплейс, як можливість для продажу на сайті товарів сторонніх продавців запустили у 2020 році. Для кінцевого споживача це не завжди очевидно, адже обидва бізнеси представлені на домені epicentrk.ua. Проте вони абсолютно різні. І зараз маркетплейс є юридично і фактично відокремленою структурною одиницею в групі компаній Епіцентр: із своїм керівництвом, командою та бізнес-процесами.
Про лідерство на ринку
Головна ціль запуску власного онлайн-магазину в тому, аби клієнт міг придбати товар у найбільш зручний для нього спосіб. І ця мета вже досягнута. З урахуванням трафіку та об’ємів торгівлі мережі ТЦ Епіцентр і онлайн-майданчика epicentrk.ua, вважаємо себе лідером омніканального рітейлу України. Маючи загальновідомий бренд, ми змогли швидко залучити вже сформовану клієнтську базу в онлайн, а вже налагоджену логістику успішно адаптували до вимог онлайн-бізнесу. Маркетплейс також став додатковою можливістю розширити асортимент.
Про подальшу стратегію
Стратегія розвитку маркетплейсу складається з розширення низки товарних категорій, залучення нових постачальників товарів та створення нових сервісів. Працюємо над покращенням робочого кабінету мерчанта, збільшенням функціоналу і додаванням нових можливостей для публікації та просування своїх товарів на сайті. Плануємо запуск фулфілмент-послуг для мерчантів, що дасть можливість скоротити час доставки товару від партнера до покупця. Також готові просувати їхні товари й на полицях торговельних центрів, але якщо вони зможуть забезпечувати мережу необхідними об’ємами продукції. Поки що в штаті маркетплейсу налічується понад 100 співробітників. Проте ми плануємо значне розширення команди.
Про конкуренцію
Ми не конкуруємо напряму з Rozetka. Адже вона є класичним онлайн-рітейлером, у той час як Епіцентр – це омніканальний гравець із найбільшим в Україні об’ємом торгових площ – понад 1,6 млн кв. м. Для порівняння: це більше, ніж є сумарно в мереж АТБ, Сільпо, Auchan і Metro разом узятих. Якщо говорити про власні онлайн-продажі Епіцентр та маркетплейсу, то ця частка становить приблизно 10% ринку. Подальше зростання буде залежати від багатьох факторів, проте за сприятливих обставин у середньостроковій перспективі ми могли б утримувати частку в 20% українського e-commerce.
Про можливу експансію в Польщу
Запуск окремого онлайн-бізнесу для польського ринку не планується, хоча Польща – на другому місці за трафіком покупок після України. Українці, що зараз проживають у Польщі, часто купують щось на epicentrk.ua не лише для себе, але й для своїх близьких, які залишилися в Україні.
Про зміни споживацької поведінки
Клієнт стає більш раціональним та купує лише те, що необхідно тут і зараз. Також за можливості намагається економити на доставці, тому обирає безкоштовну доставку онлайн-замовлення до Центрів видачі замовлень (ЦВЗ). За останні роки частка таких замовлень досягла 60%. Незабаром ця функція буде доступна і на маркетплейсі. Цікаво, що цей трафік додає продажів і в офлайн. Кожен другий клієнт, який забирає замовлення з ЦВЗ, додатково купує інші товари в торговельному центрі.
Джерело: Forbes.ua