
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Як у мережі магазинів канцелярських товарів та товарів для творчості в Україні Akvarel знизили середньомісячну плинність до 4% та не мають великих труднощів з підбору персоналу у повномасштабну війну.
Наразі мережа Akvarel налічує 57 магазинів у 15 містах, зокрема й 7 точок франчайзі. У колонці для RAU Юлія Бойко, HRD мережі, поділилася ефективними стратегіями швидкого закриття вакансій, пояснила, чому компанія відкрита до кандидатів без досвіду роботи, та розповіла про переваги програми «Приведи друга».
Наразі в мережі Akvarel працює понад 500 людей та 35% наших працівників мають досвід роботи в Akvarel понад три роки. Та й значна частина директорів магазинів роздробу починали свою кар’єру в компанії як продавці і вже понад 10 років розвиваються разом з нами.
Akvarel – це робота в атмосфері творчості, у команді однодумців, з любов’ю до клієнтів. І саме це є основними причинами, чому вже стільки років наші співробітники обирають нас.
Як і багато інших ритейлерів, у повномасштабне вторгнення ми маємо певні труднощі у пошуку працівників, проте ця проблема не гостра для нас. Для підвищення ефективності ми впровадили чітку стратегію закриття вакансій для роздробу та офісу.
Для підвищення ефективності закриття вакансій у роздробі, ми реалізували декілька важливих кроків:
А у процесі роботи над закриттям офісних вакансій, були впроваджені такі інструменти:
Ми активно розширюємо нашу команду, зокрема починаємо пошук нових талантів ще до офіційного відкриття вакансій, щоб забезпечити безперебійну роботу і запобігти будь-яким затримкам. І завдяки чудовій співпраці HR-відділу зі всіма підрозділами вдається злагоджено та швидко закривати вакансії.
Тож зараз ми вийшли на середній термін закриття вакансії роздробу – два тижні, та офісу – три тижні. У нинішніх реаліях, це гарний результат.
Зараз ми активно перебудовуємо всю систему навчання, щоб вона була більш структурованою, сучасною та ефективною. Зокрема, ми впроваджуємо кілька ключових ініціатив:
Усі ці зміни будуть супроводжуватися системою тестування та впровадженням рейтингової системи, що дозволить оцінювати прогрес і мотивацію наших співробітників. Плануємо повністю впровадити ці нововведення з січня цього року.
Наразі ми зосереджуємося на задоволенні базових потреб, таких як навчання новинках, впровадження нових акцій і змін. Також проводимо фокусні тренінги для різних категорій співробітників, щоб забезпечити їхню кваліфікацію на високому рівні та підтримуємо їх у процесі адаптації до змін у компанії та ринку.
Ми працюємо за новою стратегією лише півроку, але вже спостерігаємо позитивні зміни: плинність кадрів знизилася не тільки в офісі, але й у роздробі.
З середньомісячної плинності в 6% за півроку ми досягли 4%.
Цьому сприяли як стратегічні зміни в організації роботи, так і впровадження ENPS – системи, що дозволяє активно працювати з «болями» та «радощами» наших співробітників. Крім того, ми регулярно отримуємо зворотний зв’язок від співробітників, які зараз працюють у компанії ,та тих, хто залишив мережу. Це дозволяє нам постійно вдосконалюватися та ставати кращими для нашої команди.
У нашій компанії завжди підтримували органічний розвиток співробітників. Якщо ти відповідальний, орієнтований на клієнта та маєш лідерські якості, в Akvarel завжди є можливість для професійного зростання. Маємо чимало прикладів, коли за рік старанної роботи продавці ставали директорами.
Наразі ми прагнемо побудувати чітку систему розвитку, де кожен продавець, адміністратор чи директор матиме зрозумілу мапу для розвитку своїх soft та hard-skills. Це дозволить досягати конкретних результатів у визначені терміни.
Ми вже працюємо над розробкою навчальних курсів для кожної посади в роздрібній мережі, і плануємо впровадити їх у 2025 році.
Ми з радістю розглядаємо кандидатів без досвіду, як в нашій сфері, так і в ритейлі загалом. Для нас важливо, щоб людина мала велике бажання розвиватися, була активною, комунікабельною і готовою вчитися. Ми віримо, що відсутність досвіду не є перешкодою для того, щоб стати частиною нашої команди.
Навпаки, це може бути перевагою, оскільки нові співробітники не мають сформованих стереотипів чи звичок, і їх можна навчити і сформувати як висококваліфікованих спеціалістів, які розуміють і розділяють нашу корпоративну культуру. А ми своєю чергою створюємо всі умови для їхнього навчання та адаптації: починаючи від базового тренінгу, закінчуючи постійною підтримкою та наставництвом від досвідчених колег.