
Як мережа Кібернетики оговтується після знищення єдиного логістичного хабу


У ніч проти 4 липня через російську атаку було зруйновано єдиний логістичний хаб мережі Кібернетики. За попередніми даними, збитки сягнули 35 млн грн. В інтерв’ю RAU співвласник мережі Сергій Потьомкін розповів, як компанія долає черговий виклик.
Кібернетики – мережа з Херсону, яка на початку повномасштабного вторгнення втратила понад 20 магазинів, зробила релокацію офісу в Київ та торік вийшла на довоєнну кількість магазинів. Наразі працює 53 точки, у тому числі – флагман у столиці в ТРЦ Lavina Mall площею 1200 кв. м. У мережі Кібернетики був єдиний логістичний хаб в Києві, в якому знаходився і гарантійний сервіс. На початку липня його зруйновано прямим влучанням російських ракет та дронів.
— Розкажіть, як ви дізналися, що склад у Києві зруйновано?
— В нашому складі в столиці працювало понад 20 людей, у тому числі жінки, які мають дітей. Більшість працівників живе поруч з роботою, щоб було зручно добиратися. І, коли в ніч проти 4 липня почалася російська атака, наші працівники сховалися в одному з бомбосховищ – у підвалі дому неподалік складу. Ми весь час були на зв’язку з ними. На щастя, наші люди не постраждали.
Склад знаходився в промзоні, по якій було дуже багато прильотів. Два прямих влучання саме в дах нашого складу. Та й атака продовжувалася майже всю ніч, що навіть пожежники, які приїхали на місце не могли гасити пожежу.
Потім під ранок, коли атака більш менш заспокоїлася, працівники нам передали, що склад повністю згорів: товар, торговельне обладнання та два вантажні автомобілі, які здійснювали логістику всією мережею.
— Ви розумієте логіку обстрілу? Чому саме прямі влучання в ваш склад?
— Як я вже казав, склад знаходився на промзоні, де є різні склади приватних підприємців з продукцією та продуктами харчування. Коли атака закінчилася, я приїхав на місце одним з перших та ніякої військових об’єктів чи щось подібного там не було. Будемо думати, що це просто випадковість. На жаль, жоден бізнес в Україні не застрахований від подібного.
— Наразі безпечного міста в Україні немає, проте, чого саме єдиний та основний склад був саме в столиці, яка найчастіше страждає від атак росії?
— Склад в столиці – це зручність та швидкість логістики, що особливо важливо для роботи нашого інтернет-магазину. Маючи тут склад, ми значно економимо час доставки – приблизно на добу. Також у Києві набагато легше знайти людей для роботи.
До того ж як нам здається, ми мінімізували ризики: щоб не тримати весь товар в логістичному хабі, кожен магазин має свій склад. Проте зараз ми входимо у високий сезон та треба мати більше запасів товару на складі.
— А як щодо того, щоб мати кілька складів в різних регіонах, щоб зменшити ризики їх ймовірного руйнування?
— Ми ще не настільки велика мережа, щоб дозволити собі мати кілька складів. До того ж зараз дефіцит кадрів, тому людей не так просто знайти.
— А що далі, де буде логістичний хаб?
— Зараз ми шукаємо приміщення під наш логістичний хаб і все більше схиляємося, що це буде десь на заході України. Також скоріше за все якесь підземне приміщення.
— Щоб мати кошти на розвиток, мережа отримує товарні кредити від постачальників. Як домовляєтеся з постачальниками щодо повернення грошей?
— Ми – мережа, яка має антикризовий досвід. На початку повномасштабної війни втратили багато магазинів, але розрахувалися з усіма постачальниками та виплатили банківські кредити. З деякими постачальниками ми співпрацюємо вже понад 15 років, вони нам довіряють та знають, що всі зобов’язання ми виконаємо. Зараз деякі постачальники списали нам борг. Більш того пропонують постачати товар з відстрочкою.
З деякими ми ведемо перемовини щодо реструктуризації боргу. Щоб вони не припиняли поставки, а ми будемо працювати і розрахуємося з усіма боргами. До того ж наш склад був застрахований від воєнних ризиків, ми сподіваємося на отримання компенсації.
— Ви документували руйнування?
— Звісно, наш юридичний відділ зафіксував та закументував всі руйнування та збитки.
— Як зараз розв’язали питання з наявністю товарів в магазинах?
— Як я казав, в магазинах у нас є склади, тому товарних запасів поки вистачало. Також ми користуємося прямою доставкою від постачальників, а ще частково отримуємо товар та одразу його розподіляємо день в день.
Наші магазини та клієнти не відчувають дефіциту товару. Паралельно ми шукаємо можливість якнайшвидше відновити роботу логістичного хабу.
— У зв’язку з цією ситуацією, ви передивлялися зменшення витрат?
— Люди, які працювали на зруйнованому складі, цю ситуацію сприймають як власні біду. Щоб підтримати компанію, працівники звернулися до нас і запропонували зменшити їм заробітну плату. Проте ми на таке не пішли. Нікого не звільняли і не зменшували заробітну плату. Саме цінне – це люди, які з нами. Вони всю ніч з дітьми сидять в бомбосховище, а зранку приходять на роботу і ніхто не жаліється. Тим самим вони мотивують нас, власників, не зупинятися.
— Як ця подія вплинула на ваші плани, у цьому році ви ж планували нові відкриття магазинів?
—Так, ми планували і плануємо відкриття магазинів. У нас були пропозиції від локальних підприємців придбати їх магазини техніки. Перспективи є, але спочатку нам треба оговтатися, налагодити нашу логістику, а тільки потім візьмемося за розвиток.