Іван Чивкін, Антошка: Як мережа адаптується до реалій повномасштабної війни

Іван Чивкін, Антошка: Як мережа адаптується до реалій повномасштабної війни

Сьогодні
  291
Валерія Байда

Як мережа дитячих магазинів Антошка працює у повномасштабне вторгнення, як змінюється поведінка клієнтів та на чому будуть сфокусовані в 2025 році.

Мережа Антошка роздрібний напрямок бізнесу сімейної компанії RedHead. Перший дитячий супермаркет було відкрито 1997 році в Одесі. Наразі мережа налічує 39 магазинів та 12 перукарень сімейного типу. Торік через безпекову ситуацію були вимушені закрити три магазини в Харкові. В інтерв’ю RAU Іван Чивкін, виконавчий директор мережі магазинів Антошка, розповів, чи планують нові відкриття цьогоріч, як будуть розвивати проєкт “Школа мам” та наскільки зріс товарообіг.

Про нові відкриття, закриття магазинів та роботу в прифронтових містах

Наразі в мережі Антошка 39 магазинів, тогоріч не було відкриття нових точок. Чому мережа поки стримана у нових відкриттях?

Ми ніколи не були стримані у відкритті нових магазинів, але велику увагу приділяємо тому, щоб ці відкриття були ефективні для нашої компанії з точки зору прибутковості та відповідності стратегічного бачення розвитку мережі.

На 2025 рік є плани відкривати нові точки?

Так, є такі плани і є така надія. Наразі ми вже погоджуємо детально декілька договорів оренди з потенційними партнерами та по багатьом новим цікавим ТРЦ знаходимося на етапі обговорення комерційних умов оренди. Є велика вірогідність того, що в цьому році ми відкриємо нові магазини.

Магазини мережі працюють в містах, які знаходяться під частим обстрілом росією, зокрема, це Одеса, Чорноморськ, Запоріжжя. Зважаючи, що тривоги можуть досягати 30-50% робочого дня, як це впливає на товарообіг?

Часті обстріли мають негативний вплив на товарообіг, але здебільшого він потім вирівнюється і стабілізується, коли безпекова ситуація покращується.

Якщо казати про Одесу, то через часті обстріли центральної частини міста, ми спостерігаємо зміну поведінки у клієнтів: вони стали трохи рідше відвідувати наші магазини в центрі і трафік збільшився в деяких магазинах, які знаходяться в інших районах.

Літом 2024 року мережа тимчасово закрила три магазини в Харкові. А що зі співробітниками, які там працювали?

Так, ми прийняли рішення тимчасово закрити магазини Харкова саме через питання безпеки наших внутрішніх та зовнішніх клієнтів.

Всім співробітникам була запропонована можливість переїзду в інші міста України, де є наші магазини або на вільні вакансії, які були на той час в центральному офісі. Частина співробітників прийняли нашу пропозицію і наразі працюють в Києві, Львові та в інших містах України. Деякі співробітники стали частиною команди центрального офісу і продовжують працювати віддалено з Харкова.

Ми готові поновити свою роботу хоч завтра, якщо умови нової локації будуть відповідати нашим очікуванням стосовно питань безпеки для клієнтів і співробітників.

Також готові будемо розглядати можливість повернення на свої «старі» локації, коли покращиться безпекова ситуація в самому місті.

В минулому році ми вели переговори з одним з ТРЦ Харкова, де є можливість безпечно працювати, але були вимушені зупинити ці переговори через неготовність обмежити асортимент нашого магазину задля підписання договору оренди. У нас є свій стандартний формат, який ми не готові змінювати.

Мережа працює і під час відключення електроенергії. Яка сума інвестицій в енергонезалежність точок?

Ця сума залежить від формату магазину, міста і інших факторів. Якщо казати про середню суму інвестицій на забезпечення безперебійної роботи наших топових магазинів, то це десь на рівні 300 000-400 000 грн на один магазин.

Про Школу мам та перукарні Антошка

Школа мам продовжує працювати у війну. Відслідковуєте, який відсоток з тих, хто отримує інформацію на безкоштовних заняттях стає вашими клієнтами?

Наразі Школа мам працює в обмеженому форматі. Ми шукаємо нові формати, як донести корисну та важливу інформацію до майбутніх батьків. В найближчий час буде реліз блогу «Школа батьків» від Антошка.

У новому форматі будемо розкривати теми, пов’язані не тільки з питаннями підготовки до пологів, а й питання педіатрії, психологічної допомоги тощо. Тобто те, чим турбуються батьки при вихованні дітей.

Для цього залучаємо експертів як внутрішніх, так і сторонніх. Формат подачі інформації – як відеоінтерв’ю, так і статті.

Також в планах реалізувати на цій платформі можливість замовлення індивідуальної консультації та спілкування у форматі «питання – відповідь».

Скільки наразі працює перукарень Антошка?

Наразі в нас працює 12 перукарень сімейного типу і це є найбільша мережа перукарень такого формату в Україні. Окрім стандартних послуг для дітей та їх батьків ми також надаємо послуги з проколювання вух, продаємо дитячі сережки та цікаві смаколики.

Про співробітників, сезонність, виторг, продажі та середній чек

Скільки в мережі працює людей, яке гендерне співвідношення? На які вакансії найважче знайти персонал?

Наразі в нашій компанії загалом працює майже 800 співробітників (80% жінки та 20% чоловіки). Найважче знайти персонал на посаду комірників на склад.

На скільки відсотків торік зріс товарообіг?

Якщо казати загалом по мережі, то з урахуванням закритих магазинів наш товарообіг зріс десь на 15%, але якщо дивитися на кожну категорію наших товарів окремо (іграшка, одяг, взуття, меблі, перукарні, харчування та засобі гігієни), то зростання було дуже різним: від 0% до +25%.

Кількість чеків теж збільшується приблизно на 5-7%, але в різних регіонах по-різному.

У структурі продажів, яку частку займають онлайн та офлайн-продажі?

Частка онлайн-продажів коливається впродовж року через сезонність та в цілому по категоріях. Якщо дивитись на 2024 рік взагалі, то частка онлайн склала трохи більше 10% та продовжує

Який середній чек офлайн та онлайн?

За 2024 рік середній чек по мережі збільшився майже на 10% порівняно до 2023 року. У цьому році тренд тримається на тому ж рівні. Якщо порівнювати середній чек в онлайн, то він зазвичай на 30-40% більше ніж в офлайн, але і тут все залежить від категорії товарів, тому що структура продажів в каналах зовсім різна.

У 2024 році сезонність як зазвичай впливала на попит? Можливо, були неочікувані місяці рекордсмени по попиту?

У цілому сезонність була як зазвичай. Тільки спостерігали зміщення попиту на початок / середину грудня по Christmas Season у зв’язку з перенесенням дат Дня Святого Миколая та Різдва Христова. Також відчуваємо, що в січні вже майже відсутні підвищенні продажі в першій половині місяця.

Які зміни в поведінці покупців помічаєте на четвертий рік повномасштабної війни?

Спостерігаємо часткове зниження купівельної спроможності. Також покупці все рідше роблять покупки заздалегідь, орієнтуючись тільки на сьогоденну потребу – тому вже не так яскраво працюють розпродажі в категорії Fashion тощо.

А як поводять себе клієнти після масованих удар росії по Україні?

Після масованих обстрілів ми бачимо тимчасове зменшення трафіку в наших магазинах.

На чому мережа буде зосереджена в 2025 році?

У цьому році наш основний фокус уваги залишається незмінним: високий рівень сервісу для того, щоб продовжувати якісно перетворювати турботу про дітей в задоволення; оптимізація бізнес-процесів для покращення продуктивності роботи співробітників і компанії в цілому; відкриття нових прибуткових магазинів.


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку