
Novus відкрив новий супермаркет у Києві на провулку Балтійському (+фото)


Як мережа дитячих магазинів Антошка працює у повномасштабне вторгнення, як змінюється поведінка клієнтів та на чому будуть сфокусовані в 2025 році.
Мережа Антошка – роздрібний напрямок бізнесу сімейної компанії RedHead. Перший дитячий супермаркет було відкрито 1997 році в Одесі. Наразі мережа налічує 39 магазинів та 12 перукарень сімейного типу. Торік через безпекову ситуацію були вимушені закрити три магазини в Харкові. В інтерв’ю RAU Іван Чивкін, виконавчий директор мережі магазинів Антошка, розповів, чи планують нові відкриття цьогоріч, як будуть розвивати проєкт “Школа мам” та наскільки зріс товарообіг.
— Наразі в мережі Антошка 39 магазинів, тогоріч не було відкриття нових точок. Чому мережа поки стримана у нових відкриттях?
— Ми ніколи не були стримані у відкритті нових магазинів, але велику увагу приділяємо тому, щоб ці відкриття були ефективні для нашої компанії з точки зору прибутковості та відповідності стратегічного бачення розвитку мережі.
— На 2025 рік є плани відкривати нові точки?
— Так, є такі плани і є така надія. Наразі ми вже погоджуємо детально декілька договорів оренди з потенційними партнерами та по багатьом новим цікавим ТРЦ знаходимося на етапі обговорення комерційних умов оренди. Є велика вірогідність того, що в цьому році ми відкриємо нові магазини.
— Магазини мережі працюють в містах, які знаходяться під частим обстрілом росією, зокрема, це Одеса, Чорноморськ, Запоріжжя. Зважаючи, що тривоги можуть досягати 30-50% робочого дня, як це впливає на товарообіг?
— Часті обстріли мають негативний вплив на товарообіг, але здебільшого він потім вирівнюється і стабілізується, коли безпекова ситуація покращується.
Якщо казати про Одесу, то через часті обстріли центральної частини міста, ми спостерігаємо зміну поведінки у клієнтів: вони стали трохи рідше відвідувати наші магазини в центрі і трафік збільшився в деяких магазинах, які знаходяться в інших районах.
— Літом 2024 року мережа тимчасово закрила три магазини в Харкові. А що зі співробітниками, які там працювали?
— Так, ми прийняли рішення тимчасово закрити магазини Харкова саме через питання безпеки наших внутрішніх та зовнішніх клієнтів.
Всім співробітникам була запропонована можливість переїзду в інші міста України, де є наші магазини або на вільні вакансії, які були на той час в центральному офісі. Частина співробітників прийняли нашу пропозицію і наразі працюють в Києві, Львові та в інших містах України. Деякі співробітники стали частиною команди центрального офісу і продовжують працювати віддалено з Харкова.
Ми готові поновити свою роботу хоч завтра, якщо умови нової локації будуть відповідати нашим очікуванням стосовно питань безпеки для клієнтів і співробітників.
Також готові будемо розглядати можливість повернення на свої «старі» локації, коли покращиться безпекова ситуація в самому місті.
В минулому році ми вели переговори з одним з ТРЦ Харкова, де є можливість безпечно працювати, але були вимушені зупинити ці переговори через неготовність обмежити асортимент нашого магазину задля підписання договору оренди. У нас є свій стандартний формат, який ми не готові змінювати.
— Мережа працює і під час відключення електроенергії. Яка сума інвестицій в енергонезалежність точок?
— Ця сума залежить від формату магазину, міста і інших факторів. Якщо казати про середню суму інвестицій на забезпечення безперебійної роботи наших топових магазинів, то це десь на рівні 300 000-400 000 грн на один магазин.
— Школа мам продовжує працювати у війну. Відслідковуєте, який відсоток з тих, хто отримує інформацію на безкоштовних заняттях стає вашими клієнтами?
— Наразі Школа мам працює в обмеженому форматі. Ми шукаємо нові формати, як донести корисну та важливу інформацію до майбутніх батьків. В найближчий час буде реліз блогу «Школа батьків» від Антошка.
У новому форматі будемо розкривати теми, пов’язані не тільки з питаннями підготовки до пологів, а й питання педіатрії, психологічної допомоги тощо. Тобто те, чим турбуються батьки при вихованні дітей.
Для цього залучаємо експертів як внутрішніх, так і сторонніх. Формат подачі інформації – як відеоінтерв’ю, так і статті.
Також в планах реалізувати на цій платформі можливість замовлення індивідуальної консультації та спілкування у форматі «питання – відповідь».
— Скільки наразі працює перукарень Антошка?
— Наразі в нас працює 12 перукарень сімейного типу і це є найбільша мережа перукарень такого формату в Україні. Окрім стандартних послуг для дітей та їх батьків ми також надаємо послуги з проколювання вух, продаємо дитячі сережки та цікаві смаколики.
— Скільки в мережі працює людей, яке гендерне співвідношення? На які вакансії найважче знайти персонал?
— Наразі в нашій компанії загалом працює майже 800 співробітників (80% жінки та 20% чоловіки). Найважче знайти персонал на посаду комірників на склад.
— На скільки відсотків торік зріс товарообіг?
— Якщо казати загалом по мережі, то з урахуванням закритих магазинів наш товарообіг зріс десь на 15%, але якщо дивитися на кожну категорію наших товарів окремо (іграшка, одяг, взуття, меблі, перукарні, харчування та засобі гігієни), то зростання було дуже різним: від 0% до +25%.
Кількість чеків теж збільшується приблизно на 5-7%, але в різних регіонах по-різному.
— У структурі продажів, яку частку займають онлайн та офлайн-продажі?
— Частка онлайн-продажів коливається впродовж року через сезонність та в цілому по категоріях. Якщо дивитись на 2024 рік взагалі, то частка онлайн склала трохи більше 10% та продовжує
— Який середній чек офлайн та онлайн?
— За 2024 рік середній чек по мережі збільшився майже на 10% порівняно до 2023 року. У цьому році тренд тримається на тому ж рівні. Якщо порівнювати середній чек в онлайн, то він зазвичай на 30-40% більше ніж в офлайн, але і тут все залежить від категорії товарів, тому що структура продажів в каналах зовсім різна.
— У 2024 році сезонність як зазвичай впливала на попит? Можливо, були неочікувані місяці рекордсмени по попиту?
— У цілому сезонність була як зазвичай. Тільки спостерігали зміщення попиту на початок / середину грудня по Christmas Season у зв’язку з перенесенням дат Дня Святого Миколая та Різдва Христова. Також відчуваємо, що в січні вже майже відсутні підвищенні продажі в першій половині місяця.
— Які зміни в поведінці покупців помічаєте на четвертий рік повномасштабної війни?
— Спостерігаємо часткове зниження купівельної спроможності. Також покупці все рідше роблять покупки заздалегідь, орієнтуючись тільки на сьогоденну потребу – тому вже не так яскраво працюють розпродажі в категорії Fashion тощо.
— А як поводять себе клієнти після масованих удар росії по Україні?
— Після масованих обстрілів ми бачимо тимчасове зменшення трафіку в наших магазинах.
— На чому мережа буде зосереджена в 2025 році?
— У цьому році наш основний фокус уваги залишається незмінним: високий рівень сервісу для того, щоб продовжувати якісно перетворювати турботу про дітей в задоволення; оптимізація бізнес-процесів для покращення продуктивності роботи співробітників і компанії в цілому; відкриття нових прибуткових магазинів.