Олена Вдовиченко, Metro Україна: бачимо зростання цін на 15−20%, є групи товарів, які подорожчали майже вдвічі

Олена Вдовиченко, Metro Україна: бачимо зростання цін на 15−20%, є групи товарів, які подорожчали майже вдвічі

09.08.2022 02:30
  4461
Дарія Осіїк

Генеральний директор Metro Україна про втрати мережі під час війни, взаємодію з центральним офісом та збільшення цін на продукти.

Війна, що триває вже шостий місяць, продовжує збільшувати ризики для бізнесу. За цей час керівництву Metro Україна довелося повністю змінювати логістику, з’ясовувати стосунки з центральним офісом та переглядати асортимент. Як компанія пристосовується до змін, в інтерв’ю НВ Бізнес розповіла генеральний директор Metro Україна Олена Вдовиченко. RAU пропонує ознайомитись з головними тезами матеріалу.

Про роботу Metro Україна на шостий місяць війни

Ми щодня виходимо на роботу там, де є така можливість. На початку травня відновили роботу нашого ТЦ у Чернігові. У Харкові, Маріуполі та Миколаєві, наразі, на жаль, операційна діяльність не ведеться. Частину залишків товарів з цих торговельних центрів передали на потреби населення й військових. Решта наших ТЦ в інших містах продовжують працювати.

Ще одна складність і щоразу значний ризик — це постійні, по кілька разів на день, повітряні тривоги, коли необхідно евакуювати з ТЦ всіх клієнтів та команду, та закрити безпосередньо сам магазин, переправити всіх у бомбосховища. І не завжди ми стикаємося з розумінням людей, часто надходять скарги від клієнтів, але нам необхідно робити це щоразу при кожній повітряній тривозі.

Про збитки

Немає остаточної оцінки втрат у грошовому еквіваленті, оскільки з наших 26 торговельних центрів (23 великих формати, 3 малих формати) чотири ТЦ не працюють. З них три ТЦ частково зруйновані, і оцінки пошкоджень ще не було. Також частково пошкоджено склад, де зберігалася свіжа та заморожена продукція. Втрати продажів ми зараз не рахуємо. Найголовніше — зберегти життя наших команд. У містах, де йдуть бої, ми перебуваємо в тісній співпраці з військово-цивільними адміністраціями та даємо їм доступ до необхідних продуктів.

Про взаємодію з центральним офісом

Metro Україна — це юридична особа, де працюють винятково українські співробітники. На жаль, сьогодні головний офіс вирішив продовжити свою діяльність на території росії, проте, наша позиція, позиція Metro Україна залишилася незмінною — ми виступаємо проти такого рішення. Я не можу впливати на рішення групи, але я можу зробити все можливе, щоб захистити наших співробітників та допомогти нашим співвітчизникам подолати ці драматичні часи, зробити свій внесок у наближення нашої перемоги. Ми забезпечуємо робочі місця, платимо заробітну плату всім співробітникам, продовжуємо сплачувати податки в повному обсязі.

Про продажі для сегменту HoReCa

Станом на перший місяць воєнних дій, продажі по ресторанах впали в середньому на 86%, найбільший спад відбувся у продажах європейської, азійської, української кухні, кав’ярні та кейтерингу у порівнянні з довоєнним періодом. Якщо брати до уваги продажі місяць до місяця, то з квітня ситуація покращується. Якщо порівняти липень 2022-го з довоєнним періодом, відновлення відбулося на 68% в цілому. Найшвидше воно спостерігається в ресторанах європейської кухні (81%), піцеріях (97%), найповільніше відновлюються кейтеринги (+42%) у порівнянні з лютим 2022.

З початком військових дій асортимент як локального, так і імпортного виробництва зазнав змін. Через зруйновані логістичні шляхи частина виробництв опинилася в окупації або була зовсім знищена.

Про середній чек та ціни

У перші місяці війни стрімко зростав середній чек через панічні закупівлі суспільства. Надалі тренд скоротився, як змінилася і поведінка покупців: вони перейшли від закупівлі практично всього про запас до більш зваженого підходу купівлі тільки за потреби та намагаються заплатити за той самий товар якнайменше. Середній чек збільшився порівняно з довоєнним часом, проте ріст зумовлений радше подорожчанням товарів, ніж розширенням споживчого кошика.

З початком бойових дій бачимо зростання цін на 15−20%. Є групи товарів, які подорожчали майже вдвічі, наприклад, гречка. В основному це пов’язано зі зростанням логістичних витрат, вартості сировини та проблемами з виробництвом. Постачальники заздалегідь інформують нас про зміну цін, наскільки це можливо. Наступну зміну цін прогнозуємо найближчими місяцями.

Ситуація зі зростанням курсу валюти вплине на собівартість продукції. Зараз багато міжнародних компаній, у яких виробництво знаходиться на території України та з різних причин не змогли відновитися, намагаються ввозити товар з інших країн Європи. Національні постачальники також зазнають труднощів: з одного боку, є прив’язка до імпортних складових (наприклад, упаковка чи інгредієнти), з іншого, ми вже зараз бачимо, що цьогорічний урожай значно скоротиться і можуть виникнути проблеми з сировиною в деяких групах товарів.

Про новий РЦ

Задля диверсифікації і ефективного розподілу імпортних товарів, ми стали використовувати магазин у Львові як розподільчий центр для прийому, зберігання та розподілу імпорту. І оскільки наш склад свіжої продукції також опинився в окупації – той самий магазин у Львові став розподільчим центром і по прийому та розподілу свіжої риби для всієї країни. Трохи згодом, у квітні, наш логістичний оператор знайшов новий склад під Львовом.

Про проблеми через відтік населення за кордон

Співробітники офісу працюють віддалено, деякі допомагають колегам у магазинах. Проаналізувавши досвід дистанційної роботи під час COVID-19, ми зрозуміли, що можемо досягати високих результатів, не втрачати налагодженої комунікації з колегами та партнерами, підтримувати бізнес-процеси за допомогою діджитал-рішень.

Саме тому, ще з липня 2020 року Metro Україна ухвалила рішення перейти на гнучкий режим роботи. З того часу кожен працівник офісу має можливість працювати віддалено, тому відтік кадрів не став значною проблемою. Для компанії важливо, щоб наші співробітники були в безпеці, тому ми активно підтримували колег із переїздом та житлом, як всередині країни, так і поза її межами.

Про головні завдання компанії цього року

Як мінімум втримати команду і бізнес на поточному рівні і далі нарощувати обсяги, коли люди врешті будуть повертатись до країни, розвиваючи економіку України. Відкрити наново всі наші торгівельні центри. Та стати ще більш операційно ефективними, щоб не перекладати весь тягар інфляційного росту на споживача і втримати купівельний попит.

Читайте також – 

 Олена Вдовиченко, Metro Cash&Carry Ukraine: Співробітники, які працюють зараз у торгових центрах Metro, отримують подвійну заробітну плату


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

Metro Україна доєдналась до масштабного проєкту зі збору використаних батарейок різних типів за ініціативи “Батарейки, здавайтеся!”

 У кожному торговельному центрі незабаром з’являться спеціальні контейнери. Компанії, що є власником бренду...
time icon  
  54
Усі новини ринку