Ігор Хижняк, Comfy: Найголовніший ризик в Україні – це, як і раніше, війна

Ігор Хижняк, Comfy: Найголовніший ризик в Україні – це, як і раніше, війна

13.08.2018 08:08
  6819
rau

Генеральний директор Comfy Ігор Хижняк про нескінченні трансформації, відповідальність перед новим поколінням і мультиканальний розвиток.

У черговому випуску журналу “Топ-100” комунікаційний хаб “Економіка” та портал Delo.ua опублікували інтерв’ю з декількома топ-менеджерами, що увійшли до списку кращих керівників провідних компаній України. RAU представляє скорочену версію інтерв’ю з генеральним директором Comfy.ua Ігорем Хижняком.

– Пішов ваш третій рік на цій посаді. Часто кажуть, що до третього року все можна відбудувати і стане краще. Чи так це?

– Це колись давно, в інституті, говорили: перші два роки ти працюєш на заліковку, а потім вона на тебе. Мені здається, що зараз таке правило вже не діє навіть в вузах.

Comfy безперервно трансформується. Ми ніколи не зупиняємося і хочемо зробити ще краще те, що у нас і так відмінно працює. Зміни – вже не проект, а постійний процес. Зробили одну функцію, з’являються пріоритет і необхідність в зміні іншого, тому що на систему впливає неймовірну кількість факторів.

– Чи вдалося вибудувати всі процеси?

– Думаю, вибудувати всі процеси в принципі неможливо. Якщо здається, що все відбудовано ідеально, потрібно йти, тому що це кінець розвитку. Кожен день в позиції керівника – новий досвід, який надає сил.

Я глибоко переконаний, що головний ресурс і фокус CEO – це люди. А одна з ключових навичок – балансувати інтереси в команді. Зараз люди прагнуть до отримання нового досвіду, у них більше вимог до залученості, мотивації, змін. Плюс життєві фактори: в команді так чи інакше весь час відбувається заміна, потрібно інтегрувати, вчити нових учасників. Все це вимагає енергії.

– У вас є цей ресурс, ви в минулому році оновили частину команди. Чи виправдалися ваші очікування?

– IT і логістика – дві сфери, в яких можемо очікувати найбільших проривів. Ми значно розширили IT-департамент, чимало інвестували в нього. Наприклад, ми перейшли на власний процесинг бонусних і подарункових карт, своїми силами робимо проект по автоматизації call-центру.

– Така ваша реакція на концепцію «зводити до мінімуму аутсорсинг»? Це дійсно зараз ключове?

– Це наша реакція на необхідність бути адаптивними та прискорювати зміни. І підтвердження тому – ще один наш проект, який зараз перебуває на завершальній стадії: перенесення центрального складу з Дніпра до Києва. Це дуже складний і багатозадачний проект. Кілька років тому ми перейшли на аутсорсинг по управлінню складом, але з часом зрозуміли, що в сфері логістики у нас багато викликів, тому вирішили повернути вклад в свій управлінський контур.

Незважаючи на те, що витрати на утримання складу в Києві набагато більше, ніж в Дніпрі, це дасть нам можливість надати абсолютно інший рівень клієнтського сервісу.

– Якщо говорити про клієнтський досвід, як він змінився з того часу до моменту, коли ви відкрили інтернет-магазин і стали мультиканальним рітейлером? Як це вплинуло на Digital-стратегію?

– Нам не важливо, в якому каналі починається шлях покупця, і в якому закінчується. Зараз клієнт може, наприклад, отримати e-mail з промопрозицією, познайомитися з товаром на сайті, проконсультуватися в сall-центрі, з’їздити в магазин, подивитися на товар “вживу” та замовити доставку додому. Ми навчилися ідентифікувати клієнта на ранніх етапах і пов’язувати його кроки у всіх каналах, а потім дивитися рекламні витрати й ефективність в розрізі кожного клієнта, а не покупки, як раніше.

Персоналізація для нас – це перш за все мати можливість зробити релевантну пропозицію клієнту, використовуючи максимум інформації про нього.

У минулому році ми створили свою першу скоринговую модель, яка вибирає клієнтів для комунікації на базі певної ймовірності їх покупки. Ми не спамимо тих, у кого така ймовірність низька, і такий підхід суттєво підвищив наші показники відгуків і знизив негатив. Активно працюємо з тригерними повідомленнями клієнтам, які спрацьовують після якоїсь події (наприклад, пропозиція кави після покупки кави-машини або нагадування про “кинутий кошик” у інтернет-магазині). Ми проводимо багато експериментів, дивимося, що виходить, і поетапно рухаємося в цьому напрямку.

– Зараз багато говорять про необхідність ранжувати ризики. Які з них найбільше турбують вас: технологічні, регуляторні або кадрові?

– Найголовніший ризик в Україні – це, як і раніше, війна. І те, що про це стали менше говорити, не змінює ситуацію. У нас постійна загроза прямих військових дій. В країні немає чіткого довгострокового політичного курсу та великі ризики на президентських виборах. Все це впливає на економіку та соціальні чинники. Багато потенційно сильних людей, які могли б працювати в Україні й приносити цінність, як і раніше, емігрують. Причому це вже не залежить від статусу і посади: їдуть як топи, так і вантажники. Економіка не розвивається так, як могла б.

Проблеми сірого ринку як і раніше залишилися. Це уповільнює здорову конкуренцію в нашій галузі та значно зменшує кількість податкових надходжень. Правильна регуляторна політика розставила б багато крапок над «і», а головне, допомогла б ціннісним бізнесам зробити значний прорив і відірватися від схемних бізнесів.

– Нове покоління не готове купувати у компанії, яка міряє свою ефективність фінансовими показниками. Мілленіали та покоління Z хочуть бачити ще якийсь соціальний імпакт. Почали ви щось в цьому плані робити?

– Ми багато років стабільно доводимо, що можна працювати «по-білому» та при цьому бути ефективним і прибутковим бізнесом. У цьому наша головна соціальна функція. «Сірі» компанії, які час від часу виступають з екоініціатівамі або відрахуваннями в лікарні, я сприймаю як популізм і підміну понять. Прозорість в роботі та сплата податків – це основа всієї соціальної відповідальності. Крім того, безумовно, важлива відповідальність роботодавця.

– Що ви думаєте про конкурентне середовище на ринку?

– Конкурентне середовище нашого ринку залежить, на жаль, не тільки від компетенцій і продукту компанії. До «чесних» ринкових викликах ми звикли, та впевнені, що наша команда сильніша інших на ринку й готова справлятися з ними. Ми навчилися цьому, працюючи не в рівних умовах.

Коли команда ефективна, об’єднана спільними цілями, готова чути клієнта та здатна до швидкої трансформації, це головна конкурентна перевага, яка дозволяє вибудовувати всі процеси.

– Яким бачите Comfy в 2023 році?

– Я бачу Comfy в цьому році, я добре уявляю 2020 рік. Це стратегія трьох років, вона на сьогодні працює найкраще. Дивитися ще на три роки вперед не має сенсу. Все дуже швидко змінюється.

Єдине, про що можу з упевненістю сказати, що в 2023 році Comfy буде як і раніше ефективною компанією та сильним ціннісним бізнесом, в центрі якого – клієнт.

Читайте також –

Топ-25: найкращі топ-менеджери в рітейлі України


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  12