Євген Іваниця, JYSK Україна: Намагаємось вижити, скоротити касовий розрив, перезапустити роботу магазинів

Євген Іваниця, JYSK Україна: Намагаємось вижити, скоротити касовий розрив, перезапустити роботу магазинів

13.04.2022 09:00
  4806
Микола Маранчак

Country manager JYSK Україна про втрачені та працюючі магазини, роботу з орендодавцями, постачальників та забезпечення безпеки працівників під час воєнних дій.

Данський меблевий рітейлер JYSK з 18 квітня тимчасово припиняє роботу в Білорусі. Компанія працювала в країні з 2016 року і має наразі 10 магазинів. Ще раніше – у березні – JYSK оголосив про повний вихід з росії та небажання повертатися на ринок країни-агресора ніколи. Натомість в Україні рітейлер активно відновлює свою роботу. Про форс-мажори та виклики воєнного часу RAU розповів сountry manager JYSK Україна Євген Іваниця.

– Скільки магазинів JYSK вже працює?

– Наразі в Україні працює менше половини магазинів JYSK. Не працюють переважно магазини в таких містах як Суми, Чернігів, Київ, Харків, Херсон, Нова Каховка, Мелітополь… Варто відзначити, що відкриті магазини працюють в умовах воєнного стану, вони часто закриваються через встановлення комендантських годин, не працюють під час оголошення повітряної небезпеки, а частина з них має додатковий скорочений робочий графік через обмеження кількості персоналу, який може обслуговувати покупців. Проте компанія JYSK розуміє свою важливу гуманітарну функцію під час війни та відкриває магазини там, де це «безпечно» і там, де працівники готові працювати та відчувають себе в безпеці.

– Чи вдалося зберегти всі магазини, чи частина внаслідок військових дій постраждала?

– Найголовніша цінність компанії – це наші працівники. Тому ми раді заявити, що всі працівники компанії станом на 9 квітня живі. Так, на жаль 75% всіх працівників компанії були вимушені покинути свої домівки, але переважна більшість – майже 90% працівників компанії – стверджують, що вони в безпеці.

Все ще понад 10% працівників знаходяться або в зоні безпосередньої близькості до наземних бойових дій, або на тимчасово окупованих територіях. Майже 15% працівників JYSK Україна тимчасово покинули територію України. Щодо магазинів – в нас відсутня повна інформація про стан справ частини магазинів. Водночас достеменно відомо про повне знищення магазинів JYSK в ТРЦ Fabrika в Херсоні, магазину в Гостомелі, повне розграбування магазину JYSK в Бучі. Також володіємо інформацією про пошкодження в магазинах JYSK в ТРЦ Retroville в Києві, в ТЦ Південний Буг у Миколаєві, ще два магазини знаходяться на тимчасово окупованій території. То ж підсумовувати втрати на цю мить ще зарано.

– Наскільки вдалося налагодити роботу з постачальниками та виробниками?

– Близько 80% всієї продукції JYSK поставляється в Україну з розподільчих центрів в Європі. З позитивних новин – долучення великої частки асортименту JYSK до переліку критичного імпорту. Це дозволить поповнити магазини соціально необхідними в цей час товарами, як то ковдри, подушки, матраци, ліжка, спальні мішки, розкладачки, каремати. Також існує домовленість з розподільчими центрами JYSK про організацію постачання товарів в Україну європейськими перевізниками. Наразі це лише домовленості й планові постачання лише попереду, але ми з оптимізмом очікуємо на поповнення спустілих полиць вже найближчого тижня. Неймовірну моральну й фінансову підтримку надає материнська організація. Відтермінування у часі оплати за поставлений товар дозволяє перерозподілити кошти на внутрішні українські потреби.

Стосовно українських постачальників – частина виробників продовжує поставляти товари, частина з об’єктивних причин призупинила господарську діяльність і не поставляє товари в магазини JYSK в Україні чи в європейські розподільчі центри. Щодо українського асортименту, по всім виробникам, які призупинили постачання, ми шукаємо тимчасові альтернативні рішення по асортименту.

– Як вирішуєте питання щодо проблем логістики?

– Доповнюючи сказане вище, можу зазначити, що організація логістики стала критичною умовою продовження ведення господарської діяльності JYSK в Україні, тому питання збільшення ціни вартості доставлення, чи необхідності перевантаження частини вантажу є зрозумілим тимчасовим компромісом.

– Як організовано роботу із забезпечення безпеки працівників?

– Доповнюючи до зазначеного вище, хотів звернути увагу ще на один факт, що компанія продовжує проводити навчання по техніці безпеки працівників JYSK в Україні. Підкреслю – жоден працівник не виходить на роботу, якщо він себе не відчуває себе в безпеці. Це не впливає на його дохід, всі працівники – й ті які працюють в ці дні, й більшість, яка, на жаль, вимушено не працює, отримали на разі оплату в повному обсязі. Для JYSK збереження компанії рівнозначне збереженню колективу та працівників. Магазини шкода, але їх ми відбудуємо.

– Чи вдалося зберегти всю команду чи з якимось відсотком співробітників довелося тимчасово розлучитися?

– Компанія не звільнила жодного працівника. Майже 100 родин працівників JYSK Україна знаходиться за кордоном. Компанія ставить за ціль працевлаштувати в магазинах JYSK та розподільчих центрах у Європі на період воєнного стану в Україні всіх, хто має можливість і бажання працювати. Також компанія намагається по можливості працевлаштувати тих працівників офісу, чиї функції тимчасово не затребувані в Україні. Я пишаюся тим, як JYSK на ділі демонструє, наскільки бізнес може бути відповідальним за долі своїх працівників.

– Чи працює онлайн-напрямок і за яким принципом?

– Онлайн-магазин тимчасово зачинено. Сайт JYSK в Україні працює в обмеженому режимі. Споживач може ознайомитися з поточним асортиментом, цінами, графіком роботи відкритих магазинів. Послуги онлайн-замовлення, “Замов та забери”, OOPUS тимчасово не доступні в Україні. Відділ підтримки споживачів працює, допомагаючи покупцям JYSK телефоном, поштою, через месенджери.

– Чи є у вас якісь проблемні питання з орендодавцями? Які саме?

– У порівнянні з тим, що відбувається зараз на південному сході – відносини з орендодавцями це не проблема. JYSK та орендодавці завжди знаходили спільну мову та компроміс. Звичайно, в нас могло бути різне бачення, але усвідомлення того, що м в одному човні, що ми партнери, що ми можемо вижити лише разом, та й власне, здоровий глузд завжди домінували.

Наразі компанія JYSK в Україні намагається вижити, скоротити касовий розрив, перезапустити роботу магазинів, що залишилися в «аварійному стані».

Пріоритетом є повернення коштів покупцям, адже величезна кількість споживачів виявила бажання отримати назад передплату, здійснити повернення товару.

Щодо підходу до орендодавців, то він простий, прозорий та єдиний: компанія визначила за пріоритет оплати по відкритим магазинам. В першу чергу, мова йде про оплату комунальних платежів, заборгованості за лютий, березень. Стосовно оренди та інших платежів, компанія готова платити лише єдиний % від обороту по відкритим магазинам. В частині локацій, на жаль, немає сенсу відкривати магазини через відсутність мінімального рівня обороту.

– З якими ще можливо форс-мажорами зіткнулася мережа і як вирішує ці питання?

– Достатньо війни, решта подій на фоні найбільшої трагедії країни з часів Другої Світової війни виглядають мізерними. Тому решта форс-мажорів зливаються в один цілий фон невизначеності.

– Поділіться досвідом волонтерської діяльності вашої мережі.

– JYSK свідомо прийняв рішення не займатися піаром того, скільки та кому допомагає компанія в Україні, ми вважаємо це аморальним під час війни. Компанія просто робить свою справу, так само як всі інші компанії в Україні, і допомагає всім можливим – ковдрами, подушками, матрацами, розкладачками. Це допомога біженцям, облаштування бомбосховищ та прихистків тощо. Немає сенсу наводити якісь цифри, скільки десятків мільйонів гривень було надано на благодійну допомогу, цим займаються на всіх рівнях від працівника магазинів до центрального офісу JYSK в Данії. Такого єднання, спільності думок, взаємодопомоги я ніколи не бачив. Пишаюся компанією і кожним працівником JYSK. Все буде Україна!

Читайте також

Валентин Івакін, Moyo: Ми зберегли ціни на довоєнному рівні


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку