Володимир Гончаров, Епіцентр К: Віра у свою компанію, свого клієнта, й у потенціал країни допомагають у реалізації найсміливіших планів
Заступник генерального директора, директор з роздрібної торгівлі ТОВ “Епіцентр К” про те, як найбільша мережа торгових центрів України Епіцентр виходила з коронакризи, план “А” під час нестабільності та адаптацію до зміни споживчих уподобань, каналів комунікації із клієнтами та як впроваджує новий досвід покупок.
Заступник генерального директора, директор з роздрібної торгівлі ТОВ “Епіцентр К” Володимир Гончаров у своєму блозі на порталі lb.ua розповів: як досвід попередніх криз допоміг компанії швидко створити план “А” для адаптації до турбулентних часів пандемії коронавірусу. RAU пропонує головні тези цього матеріалу.
6 грудня 2014 року у розпал економічної кризи в Україні, коли українські та міжнародні інвестори покидали вітчизняний ринок у пошуках “тихої гавані”, наша компанія відкрила на Полярній у Києві величезний ТЦ Епіцентр загальною площею 105 000 кв. м – на той момент найбільший DIY-гіпермаркет у світі. Щоб запустити цей проект, компанія буквально збирала всі свої фінансові ресурси по крупинках і направляла в будівництво. Мільйонні інвестиції на фоні драматичної девальвації. Багатьом було важко зрозуміти такий розвиток подій і вони “хоронили” наш бізнес.
Чи можна програти, продовжуючи інвестувати?
Досвід кризи 2014 року дав нам величезне перевагу – у нову світову кризу, спричинену пандемією, ми зайшли з чітким розумінням, що і як треба робити.
Криза трансформує як бізнес, так і клієнта. По закінченню турбулентності клієнт точно повернеться, але вже іншим. Тому неможливо пропонувати йому те саме, що і раніше. І коли люди будуть готові знову купувати, ми зустрінемо їх у нових, сучасних та інноваційних торгових центрах.
Ймовірно, що покупець стане вимогливішим. Це має стимулювати бізнес за ті самі гроші запропонувати значно більше – ширший асортимент, кращий сервіс, нові послуги та оновлені концептуальні магазини.
Минулого року саме рітейл-напрямок у групи компаній Епіцентр К постраждав найбільше, проте це не завадило нам реалізувати наш план “А” – інвестувати, інвестувати і ще раз інвестувати. Загалом у розвиток цього напрямку компанія вклала 6 млрд 382 млн грн. Це левова частка всіх інвестицій групи компаній Епіцентр у 2020 році, які в цілому склали 10,3 млрд грн.
Що ми робили?
Ми не чекали, коли клієнт до нас повернеться, і йшли туди, де він був. Під час карантину усі знаходились вдома, тому ми інвестували у розвиток онлайн-напрямку. Наш онлайн-магазин у 2020 році став маркетплейсом. Ми збільшили потужності логістичного комплексу в Калинівці. Пришвидшили процеси впровадження інноваційних технологій і сучасних клієнтських сервісів. Все це допомогло суттєво посилити наші онлайн-позиції.
Значна частина інвестицій направлялась як на будівництво з нуля та реконструкцію діючих торговельних центрів, так і на нарощування земельного банку під майбутні торгові центри. Ми йшли до свого клієнта у нові регіони і невеликі міста з ТЦ оптимального формату. А щоб створити можливість купувати у нас для жителів найвіддаленіших містечок та сел, ми почали відкривати центри видачі замовлень не лише у ТЦ Епіцентр, але й за їхніми межами.
Таким чином, вдалося не лише виконати план нових відкриттів у 2020 році, але й підготувати плідну основу для подальших інвестицій.
Наша ціль – відкрити у 2021-2022 роках 50 торгових центрів різних форматів по всій Україні. На її реалізацію планується направити $706,5 млн. Хтось буде вважати такі плани зараз абсолютно не виправданими, але лідерами стають лише ті компанії, які здатні побачити у викликах нові можливості.
Віра у свою компанію, у свого клієнта, й у потенціал своєї країни допомагають у реалізації найсміливіших планів.
Читайте також –
В епіцентрі бізнесу: які торговельні напрямки та підприємства розвиває група Епіцентр К