Геннадій Виходцев, Фокстрот: Ми як орендарі інвестували 2,3 млн грн в новий центральний склад під Києвом площею 22 000 кв. м

Геннадій Виходцев, Фокстрот: Ми як орендарі інвестували 2,3 млн грн в новий центральний склад під Києвом площею 22 000 кв. м

08.03.2023 08:45
  4490
Костянтин Симоненко

Співзасновник групи Фокстрот в інтерв’ю Інтерфакс-Україна розповів про стан активів, збитки, мільйонні інвестиції у відбудову і подальше бачення розвитку бізнесу. RAU пропонує основні тези цієї бесіди.

Про план на випадок війни

Я не задумувався про виїзд з України, хоча по віку маю на те право. А мій партнер Валерій Маковецький 24 лютого взагалі прийняв рішення повертатися в Київ, і ми “з колес” узгоджували з командою перші рішення по тому, як працювати Фокстрот у військовий час. Менеджери Фокстрот ще за місяць надали наглядовій раді план дій у випадку екстреної ситуації.

Ще до війни почалася евакуація матеріальних цінностей із прифронтових областей на захід України, було обмежено постачання товарів в магазини Фокстрот на сході та півдні країни, чим ми скоротили збитки, які згодом принесла війна. Проговорили диспозиції керівного складу і можливу релокацію центрального офіса. Прописали безпекову складову тих магазинів, які могли би працювати через віддаленість від бойових дій. Але війна – це форс-мажор, і ми не могли передбачити втрату центрального складу в Гостомелі у березні 2022 року. Це був перший удар, який бізнес пережив дуже боляче.

Я знаю ККД складської логістики для компанії. Тому руйнування складу в Гостомелі та збитки в 650 млн грн стали дуже болючими для нас (вказана цифра – це недоотриманий прибуток, додайте сюди розбомблену нерухомість, моральний стан співробітників, які пережили російський ракетний удар та окупацію –  сума буде в рази більшою).

Про перебудову логістики

Реакція на руйнацію складу була частиною антикризових дій компанії. Спочатку ми дали співробітникам можливість вивезти родини в безпечні міста. Перевезли майже півтори тисячі співробітників до Львова, де в одному з магазинів на другому поверсі запрацював центральний офіс.

А потім запросили людей, що повернулися на робочі місця, евакуювати товарний залишок зі сходу на захід, щоби технікою з магазинів, які закрили, торгувати в магазинах, які могли працювати. Весь транспортний флот, який ми найняли для релокації товару, йшов в сторону безпечних регіонів і таким чином ми задовольняли товарний голод, який вже відчувався. Команда евакуювала зі сходу на захід 27 000 куб. м товару, виконавши для цього майже п’ятсот авторейсів. А вже навесні Фокстрот відкрив регіональний склад на Львівщині. Згодом ми як орендарі інвестували 2,3 млн грн в новий центральний склад під Києвом, в Колонщині, площею 22 000 кв. м.

Про оцінку збитків

Ми оцінюємо збитки від наслідків війни в майже 1 млрд грн. Було розграбовано десять магазинів у семи регіонах, причому логіки в діях окупанта не було. Так у Херсоні в центрі міста, де проходив активний опір окупантам, магазин працював до останнього, за гривні розпродаючи товар за безцінь. У нас була чітка позиція – ніякого співробітництва з окупантами. Натомість в Енергодарі, в Каховці до нас одразу прийшли представники окупантів, отримали відмову й тут же заблокували роботу. Загалом, математика в ті дні виглядала так: наші менеджери закрили 100 магазинів у перші дні війни, за пару тижнів по тому вже відкрили 60 Фокстрот. Наразі в Україні працюють 115 магазинів Фокстрот та однойменний інтернет-майданчик.

Про важливі рішення, які допомогли вижити й розвиватися

Думаю, запуск нового центрального складу якраз і можна назвати “відштовхнулися від дна”. З цієї серії рішень – децентралізація керування, коли операційні рішення приймалися на рівні середнього менеджменту в регіонах. Адже тільки на місцях люди розуміють справжні обставини роботи, які не видно з Києва. Це послабило ризики війни та рятувало активи компанії.

Правильними рішеннями команди вважаю обладнання магазинів потужними зарядними станціями, генераторами, ліхтарями, лампами, системами супутникового інтернету восени минулого року. Тепер 83 магазини продовжують повноцінну роботу в автономному режимі за умов екстрених відключень електроенергії. Ми інвестували в це рішення 4 млн грн, щоб утримати головний актив бізнеса – лояльність покупців. До речі, за час війни їх кількість не тільки не зменшилася, а навіть збільшилася – з 12,4 млн в березні 2022 року до 13,1 млн покупців техніки в Фокстрот у січні 2023 року.

Про зміну настроїв

Аналітика показала, що на початку війни топовою позицією були мобільні гаджети, що пов’язано із міграцією населення через бойові дії. Влітку і на початку осені на перші позиції вийшли ноутбуки та обігрівачі. А після масованих ракетних обстрілів енергетичної інфраструктури у жовтні суттєво зріс попит на зарядні станції та генератори. Але якщо говорити про ринок в цілому, то поведінка споживача кардинально не змінилася. Збільшилася кількість покупців-військовослужбовців. Для них Фокстрот запровадив додаткові знижки на чинні акції та спеціальні пропозиції.

Про допомогу армії

За рік війни бізнес передав захисникам техніки на суму майже 14 млн грн. Йдеться про обігрівачі, теплові пушки, бойлери, пральні й сушильні машини, ноутбуки, принтери, планшети. Колеги з корпоративного штабу «Допомога нашим» звітували, що це близько 8000 одиниць техніки за рік війни. З вересня 2022 року компанія допомагає 14 військовим частинам ППО.

Про плани на майбутнє

Для рітейлера Фокстрот – це втримувати частку ринку, будучи дуже адаптивними до умов перманентної кризи, реагуючи правильно на зміни кон’юктури, чого вже навчила нас війна. Будемо розвивати далі зелену енергетику в українських громадах, де вже запрацювали наші інвестиції. Важливо розвивати управління комерційною нерухомістю, аби й надалі працювали в регіонах України торгівельні центри DEPO’t Center, які ми розвиваємо спільно із регіональними партнерами. Адже ці ТРЦ у воєнні часи не лише приймали відвідувачів у Чернівцях, Лубнах, Миколаєві, Кропивницькому, Черкасах та Одесі, враховуючи безпекову складову. Вони стали осередками громадської активності, спрямованої на захист незалежності України.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку