Ганна Луковкіна, Всі. Свої: Виробники зашивають у вироби більше українських сенсів
Найбільший ТРЦ України Blockbuster Mall та Асоціація рітейлерів України організовують масштабний спецпроект — серію інтерв’ю з топ-гравцями українського рітейлу.
Цього разу представники Blockbuster Mall поспілкувалися з Ганною Луковкіною, засновницею Всі. Свої — маркетплейсу українських брендів. Поговорили про тренд на українське, відкриття нових магазинів та плани на 2024 рік.
– Кілька місяців тому ви давали інтерв’ю, де казали, що після початку повномасштабної війни тренд на українське отримав шалений попит. Яким є цей попит зараз, як ви відчуваєте ринок?
– Так, дійсно, попит на українське продовжує набирати обертів, і це неймовірно тішить. Адже наша команда була закохана в українські бренди ще задовго до того, як цей тренд виник. Дизайнери, ювеліри, керамісти, виробники меблів та свічок, фермери та винороби, крафтмейкери та майстри стали для нас цілим світом ще у 2015 році. Нам вдалося сформувати ком’юніті, яке попри будь-які виклики часу продовжує промотувати локальний продукт, вибудовувати новий ринок і викликати гордість за своє.
Сьогодні, навіть в умовах повномасштабної війни, ми можемо спостерігати не тільки підприємницький бум серед локальних виробників, а й величезну зацікавленість українців усім своїм. Війна змусила багатьох виробників переформатувати свої виробництва, шукати нові цікаві техніки, зашивати у свої вироби більше українських сенсів. Тобто, пропозиція на ринку стала значно більшою і різноманітнішою. Ринок продовжує жити і розвиватися. Маленькі крафтові виробництва перетворюються у впевнені великі бренди. Чи не щомісяця з’являються нові виробники, які надихаються Україною та надихають українців підтримувати своє.
Для всіх нас наразі суперважливо усвідомлювати, де ти купуєш, що ти купуєш і у кого ти купуєш. Це більше ніж питання моди. Це — громадянська позиція й демонстрація свідомого внеску в підтримку своєї країни. Певна, це тільки початок. І радію, що можу бути причетна до цього процесу.
– А взагалі — українським виробникам наразі складно? В чому основні складнощі?
– Будь-якому бізнесу сьогодні складно. А особливо, малому. Безліч виробників через повномасштабну війну зазнали великих збитків. Є бренди, які фактично втратили все через обстріли чи окупацію.
До всього, багатьом українським виробникам довелося переналаштовувати внутрішні процеси у зв’язку з постійними обстрілами, блекаутами, кадровою плинністю та нестабільною економічною ситуацією. Але, в цілому локальний бізнес уже адаптувався до війни й продовжує роботу, попри всі перепони.
– Наскільки важко виробнику розмістити власний товар у Всі.Свої? Який процес відбору та який % комісії ви берете?
– Насправді сама процедура дуже проста. Ми намагалися зробити її максимально комфортною для всіх потенційних партнерів. Кожен запит на співпрацю ми оцінюємо з точки зору потенціалу бренду: його асортименту, виробничих потужностей, а також — цінностей.
Для нас важливо, щоб бренд був не тільки якісним, але й транслював патріотичність, соціальну відповідальність та етичність щодо своїх клієнтів. Тільки після аналізу та знайомства, ми приймаємо рішення про співпрацю. Потім наші спеціалісти допомагають бренду з усіма організаційними процесами: від підписання договорів до допомоги із постачанням на наш склад. Кожен із наших партнерів має можливість оперувати своїми товарами за допомогою створеного нами онлайн-ресурсу — особистого кабінету виробника. Реєстрація та процедура займає лише кілька годин, і надалі забезпечує кожному окремому бренду можливість аналізувати свої результати в проекті.
Щодо комісії. Перед повномасштабним вторгненням вона складала 50%. Відкрившись після паузи уже під час війни, ми запропонували резидентам лояльні умови на три місяці — під 30%. З вересня 2022 року комісія складає 40%. До всього, ми залишили щоденні виплати за реалізовані товари. Також ми пропонуємо особливі умови співпраці тим брендам, які частину свого прибутку віддають на ЗСУ. Сьогодні наша основна місія — розвиток ринку в цілому. Тому намагаємося працювати саме в цьому напрямку.
– Розкажіть трохи про розвиток онлайн-платформи — чи активно там йдуть продажі, скільки взагалі зусиль ваша команда віддає онлайн-маркетплейсу?
– Онлайн-платформа наразі знаходиться на завершальній стадії розробки. Працюємо над функціоналом, який дозволить представляти на сайті тих виробників, які не можуть бути фізично присутні у наших офлайн-магазинах.
Також завершуємо формування команди, яка буде займатись цим напрямом. Тож уже найближчим часом, сподіваюся, розпочнемо повноцінну роботу.
– Розкажіть про відкриття в Blockbuster Mall? Чому обрали для себе саме цей ТРЦ?
– Ми спостерігаємо великий попит на речі українських виробників, тому відкриття нових магазинів — логічний та важливий крок для локального ринку. А для нас — черговий етап розвитку. Нам хочеться все активніше втілювати концепцію доступної української моди та знайомити українців з класними локальними брендами.
Відтак прийняли рішення відкрити магазин Всі. Свої у Blockbuster Mall. Наша команда вже давно спостерігає за роботою та розвитком цього торговельного центру. Й насправді ми планували це відкриття ще у 2019 році. Але, на жаль, через певні обставини, воно не відбулося. Втім, як бачите, ми не відкинули цієї ідеї.
Усі наші магазини об’єднує єдина бізнес-модель: мультибрендові магазини українських виробників одягу, взуття, аксесуарів та декору. Тож за концепцією, магазин у Всі. Свої у Blockbuster Mall матиме спільні риси з іншими нашими просторами. А саме: розміщення примірочних по центру магазину, як ключового місця, де клієнт приймає рішення про покупку. У торговельному залі лунатиме музика виключно українських виконавців. Тобто, коли гість зайде у магазин, одразу зрозуміє, що потрапив до “своїх”.
Проте, цей магазин не буде виконаний під копірку, а матиме свою характерну особливість в частині дизайнерських рішень та зонування,
– Чи вдалося в минулому році досягти тих цілей, які собі ставили? Які плани на 2024?
– Насправді на цей рік ми ставили багато цілей: підтримка та промоція всіх резидентів платформи Всі. Свої, переформатування внутрішніх процесів, доопрацювання онлайн-платформи vsisvoi.ua, розвиток напрямку маркетів, які відбуваються на Десятинній, 12. У 2023 році нам було надважливо відпрацювати максимально продуктивно і якісно. Зібрати команду, готову для нових викликів. А також — партнерів, зі схожими поглядами та цінностями.
Тож план до кінця року — рухатися за планом. Щоб у 2024-му почати масштабування бізнесу й ще активніше підтримувати та промотувати українське.