Роман Ємець, ТРЦ Dream Town: Екосистема продажів. Шість ключових тенденцій

Роман Ємець, ТРЦ Dream Town: Екосистема продажів. Шість ключових тенденцій

19.08.2021 08:15
  1216
Микола Маранчак

У своїй колонці керуючий директор столичного торгово-розважального комплексу Dream Town Роман Ємець розповідає про те, що формує продажі в 2021 році і чи буде це впливати в найближчій перспективі.

Цей текст доступний також російською мовою

У 2021 році складно уявити життя людини без онлайн-шопінгу. Електронна торгівля плавно інтегрувалася в повсякденний побут, ставши відмінним доповненням офлайн-рітейлу. Ми бачимо, що купівельні звички змінилися, але в реальності електронна комерція тільки починається. Що формує продажі в 2021 році і чи буде це впливати в найближчій перспективі? Спробую позначити шість основних тенденцій:

1. Зростаючий попит на покупки онлайн

Covid-19 і обмеження, які він приніс з собою, дали потужний імпульс для розвитку галузі. Але навіть без такого “прискорювача”, не можна заперечувати, що електронна комерція знаходиться на підйомі в останні п’ять років. Швидкість, легкість, розвагу, зручність, різноманітність, ілюзію самостійного вибору товарів в інтернеті і доставку «до дверей» не можна порівняти з візитом в ТРЦ.

В даний час на електронну торгівлю припадає близько 16% товарообігу в США, 12% в Європі. Це говорить про наявність величезного потенціалу для зростання. Вже в найближчі 3-5 років швидше за все в США галузь зросте до 25%, в Європі – до 18%. Якою ж має стати логістика для забезпечення такого потоку товарів?

2. Удосконалення логістики

У сучасних реаліях логістика повинна не тільки задовольняти потреби споживачів з мінімальними витратами для підприємства, а й бути «екоефективною».

Концепція “зеленого управління логістикою” впроваджується підприємствами в усьому світі. Екоефективність набуває все більш важливого значення не тільки з точки зору логістики як такої, але і як маркетинговий інструмент.

Компанії з ефективними, стійкими і безпечними для навколишнього середовища стратегіями – це ті, хто зможе домогтися успіху в майбутньому.

3. Зростання очікувань від клієнтів

Компанії і бренди, які побудували привабливий бізнес для себе і для клієнтів, отримують схвалення громадськості у вигляді витрачених грошей. Але що визначає, які бренди отримують “схвалення”?

  • Емоції

Люди хочуть отримати не просто товари, а якусь «взаємодію» з ними, хочуть отримати історію, яка «говорить з ними» або замість них. Це перевага зводиться до поєднання особистого смаку, якості і бренду, те як вони себе почувають або те який вплив на оточення вони мають, як їх бачать, чують або розуміють.

Якщо між двома предметами немає великої різниці, покупці захочуть менш дорогий або той, який дає їм більшу емоцію.

  • Екологічність

Проблеми ресурсів та екології стають все більш поширеними. Я неодноразово чую фразу підростаючого покоління: “Давай купимо там, я читав, що вони зроблені з переробленого матеріалу…» У міру того, як споживачі стають більш обізнаними про те, як їх продукти виробляються і поставляються, вони пред’являють більш високі вимоги до брендів, і це не порожній звук, а ще один інструмент впливу на продажі, який доведеться враховувати брендам.

4. Інтеграція штучного інтелекту (ШІ)

ШІ покликаний зробити покупки в інтернеті простіше і зручніше. Чат-боти постійно вдосконалюються і вже досягли точки, коли можуть впоратися з багатьма взаємодіями без допомоги людини. Велика і більш чітка персоналізація – наступний крок для ШІ, який допоможе аналізувати більшу кількість інформації.

Завдяки впровадженню ШІ в інструменти аналітики, гравці ринку електронної комерції вже можуть збирати набагато більші обсяги даних і більш актуальну інформацію за менший час. Ці ідеї дозволяють приймати більш обгрунтовані і своєчасні рішення для отримання кращих бізнес-результатів.

AI готовий створити величезну цінність у всіх точках онлайн / офлайн-торгівлі – від запасів до доставки, виробництва, маркетингу, продажів, обслуговування клієнтів і «спілкування з клієнтом» після покупки.

5. Мобільна комерція

Реальність така, що мобільна електронна комерція швидко стає не менш популярним способом покупки, ніж онлайн-торгівля «сидячи за комп’ютером».

Дослідження результатів 2020 року показують, що до 2024 року мобільна комерція може зрости до 44% всієї електронної торгівлі. Конкуренція проявляється не тільки між офлайн і онлайн, а й всередині онлайну.

6. Тренд на підписки

Електронна торгівля за передплатою існує вже деякий час, хоч і знаходиться «в зародку». Більшість людей хоча б раз чули про послуги з передплати, але зараз в електронній комерції по підписці справа пішла далі.

Наприклад, Amazon пропонує своїм клієнтам знижки на покупку товарів на постійній основі. Це відмінний варіант для всіх: починаючи від брендів, продовжуючи нові ігрові платформи, такі як PlayStation. Постійний грошовий потік дозволяє брендам пропонувати оптимізувати і прогнозувати продажі, детальніше визначаючи і обороти, і маржу, і грошовий потік компанії.

Підводячи підсумки, хочу виділити головне. У найближчому майбутньому в тренді будуть інновації, сміливість і динамічні рішення. Спектр факторів, що впливають на бізнес буде тільки рости (зелена логістика, турбота про навколишнє середовище, поновлювані джерела), тому ШІ нам в допомогу для залучення відвідувачів, їх задоволення і великих продажів.

Читайте також –

Роман Ємець, ТРЦ Dream Town: Вплив пандемії COVID-19 на торговельну нерухомість


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку