Дмитро Морозов, Миронівський хлібопродукт: Нові формати торгівлі від МХП

Дмитро Морозов, Миронівський хлібопродукт: Нові формати торгівлі від МХП

30.12.2020 08:30
  1996
Микола Маранчак

Керівник управління по роботі з франчайзі агрохолдингу МХП Дмитро Морозов про три формати франчайзингу, які компанія запустила в цьому році, і помилки, які двічі приводили компанію до прозріння.

Цей текст доступний також російською мовою

9 грудня в прямому ефірі відбувся VIII щорічний RAU Summit. Ключовою темою події стала “Нова реальність – новий рітейл”. В рамках заходу керівник управління по роботі з франчайзі агрохолдингу МХП Дмитро Морозов виступив з презентацією “Нові концепти для масштабування бізнесу”. Він розповів, навіщо найбільший в Україні агрохолдинг в складний для бізнесу рік виводить на ринок відразу три нових рішення і чому всі вони працюють по франшизі. RAU вибрала ключове з його виступу.

Будь-який бізнес починається з відповіді на питання: Чого хоче зараз споживач? Для нас стало відкриттям, що серед українців 13% населення любить готувати, ще 20% – ставиться до цього нормально. Але ми також розуміємо, що 2/3 населення країни не отримують від цього задоволення.

МХП прийняв рішення спростити готування їжі для таких людей. Наші нові формати торгівлі, в тому чи іншому вигляді, допомагають вирішити цю проблему. У 2020 році ми вивели на ринок три нових формати:

1. Гастростудія “Секрети шефа” – м’ясний магазин з інтегрованим рестораном всередині. У ньому можна купити готову їжу додому, придбати продукти для приготування або перекусити на місці.

2. М’ясомаркет – динамічно розвивається мережа магазинів у форматі біля дому (convenient store), до кінця 2020 року, очікуємо вже мінімум 50 майданчиків по всій країні. Основна ідея таких сучасних магазинів – полегшити життя кожної сім’ї і подарувати новий досвід гастро-шопінгу.

3. Стріт-фуд Döner Market – мережа закусочних, в якій представлений якісний, здоровий продукт. Протягом двох років разом з партнерами плануємо відкрити в Україні близько 2000 таких точок.

Для нас в пріоритеті зараз:

  • споживач, якому ми хочемо надати продукт в тому вигляді, в якому йому зручно
  • партнери-франчайзі, для яких ми будуємо маркетплейс і даємо можливість диверсифікувати свій бізнес
  • інвестиції в розвиток малого та середнього бізнесу.

Дмитро Морозов під час виступу на RAU Summit 2020

МХП працює виключно по франшизі. Причин тому кілька. В Україні вже понад 1700 точок, які продають продукцію під брендом «Наша ряба». Наша роль у франчайзингу: лідер, який веде за собою бізнес-партнерів. Це дозволяє аналізувати кращі практики з усіх регіонів країни, збирати їх воєдино і кристалізувати в найбільш ефективну бізнес-модель. Люди на місцях бачать те, що ми не бачимо з центрального офісу. Різнобічна експертиза наших франчайзі робить роздрібну систему від МХП більш сильною і розвиненою.

У нас вже більше 100 діючих франчайзі. МХП обробили понад 350 заявок від інвесторів, які хочуть стати нашими партнерами.

Природно, процес становлення нових форматів не обходиться без помилок. Ми дуже багато часу витрачаємо на роботу над ними. Помилки не робить лише той, хто нічого не робить. Один з таких прикладів – наші м’ясні сомельє. Ми вже переконалися, що не хочемо бачити в наших М’ясомаркетах звичайних продавців. Справа в тому, що сомельє не просто продасть м’ясо, а підкаже як його приготувати, що з чим компонується, зможе стати неофіційним шеф-кухарем для постійного покупця.

Коли ми тільки запускали проект, набирали в нього людей з досвідом роботи продавцями. Але реальність така, що людина, яка десять років пропрацювала продавцем, продовжує бути продавцем. Після цього ми поміняли профайл потенційних кандидатів на посаду м’ясного сомельє в нашій мережі магазинів.

Що ще цікавіше, ми зрозуміли, що нашої внутрішньої експертизи недостатньо, щоб створити дійсно м’ясного сомельє. Тому МХП почав набирати людей з ресторанного бізнесу, які розуміють, що таке кулінарність продукту, а не просто розбираються в різновидах м’яса.

Ще одним нашим прозрінням став запуск магазинів з новими франчайзі. Спочатку ми відкрили два М’ясомаркети з хлопцями, які ніколи не були з таким бізнесом пов’язані. Ще до відкриття магазину ми допомагали будувати його, розповідали, як ним керувати. Вже через два дні після відкриття операційка впала на них величезним сніговим комом, і вони почали плутатися, забули все, про що ми говорили, з’явилося 1000 і 1 технічне питання.

Після цієї історії в МХП була створена посада тимчасового керуючого, який допомагає запускати нашим франчайзі новий бізнес. Тому що відкрити магазин – лише маленький перший крок в його успіху. Набагато важливіше те, що відбуваються після відкриття.

Купити відеозаписи и презентації всіх выступів RAU Summit можна за посиланням

Довідка. МХП — найбільший в Україні та Європі виробник м’яса птиці. Крім курятини, компанія виробляє і торгує зерном, соняшниковою і соєвою олією, м’ясними продуктами і напівфабрикатами. Крім того, компанія 17 років розвиває франчайзингову фірмову роздрібну мережу «Наша Ряба», яка зараз налічує 1750 торгових точок (як брендованих лотків, так і повноцінних магазинів). За даними компанії, частка продажів через франчайзингову мережу становить 30%, а через весь роздріб реалізується 45% продукції МХП.

Читайте також –

Сергій Войцеховський, КОЛО: Готуємо ще більш інтенсивну експансію і запуск нового формату КОЛО 2.0

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Юрій Кудлик, Епіцентр: Нові сервіси в Епіцентр Help-Bot з’являються за декілька днів чи навіть годин від початку розробки

Юрій Кудлик, Епіцентр: Нові сервіси в Епіцентр Help-Bot з’являються за декілька днів чи навіть годин від початку розробки

Директор департаменту онлайн-продажів та клієнтського сервісу компанії Епіцентр Юрій Кудлик про нові технології, які...
time icon  
  10
Усі новини ринку