Дмитро Деревицький, Алло: Ми не будемо скорочувати або збільшувати кількість магазинів

Дмитро Деревицький, Алло: Ми не будемо скорочувати або збільшувати кількість магазинів

02.03.2021 08:15
  2374
Микола Маранчак

Співвласник мережі магазинів Алло Дмитро Деревицький про контрабанду техніки Apple, FMCG-товари на маркетплейсі компанії, частку онлайн-продажів і процес запуску власного поштово-логістичного оператора Allo Express.

Цей текст доступний також російською мовою

В інтерв’ю Liga.Tech співвласник мережі Алло Дмитро Деревицький розповів, чому рітейлер не планує розширювати торговельну мережу і навіщо компанії власний поштово-логістичний оператор. RAU вибрала ключове з матеріалу.

Про сірий ринок

У нас є дані щодо активацій пристроїв Xiaomi в Україні. Приблизно третина з них – товари, які офіційно ніколи не завозилися. Сірі поставки складаються з двох частин. Перша – це посилковий бізнес. Коли хтось замовляє, припустимо, 1000 смартфонів до 100 євро кожен на 1000 одержувачів. Друга частина – це відверта контрабанда.

Найбільша частка сірого ринку у Apple. Перш за все, iPhone. В середньому половина проданих в Україні iPhone – це контрабанда. У момент презентації нових моделей вона доходить до 80%. Багато хто хоче купити смартфон максимально швидко після анонса, але в Україні продажі зазвичай починаються на місяць пізніше і приходять маленькі партії. Деякі версії iPhone 12 в першій партії складалися з десятків одиниць! Навіть не сотень і не тисяч, як ми розраховували.

Про представництво Apple в Україні

Його зареєстрували минулого року. Але через пандемію повноцінного відкриття не відбулося. Компанія не може відправити сюди співробітників з міркувань безпеки. Коли пандемія закінчиться, в Україні має з’явитися повноцінний офіс. Споживачі отримають кращий сервіс. Продажі новинок будуть починатися швидше і в більшому обсязі.

Про причини запуску власного поштово-логістичного оператора

По-перше, в 2020 році логістичний ринок України стрімко виріс. Логістичні оператори не впоралися зі зростанням, особливо під час локдауну.

По-друге, з 2 млн товарів, які продаються на сайті Алло, тільки 900 000 можна забрати в магазині. Багато товарів маркетплейсу або ті, які не відносяться до нашого звичного асортименту, не можна замовити з доставкою в магазин. Причина – законодавчі обмеження. Ми не можемо приймати оплату на користь третіх осіб, якщо у нас немає власної фінансової компанії або договору з нею.

Частка втрачених замовлень – більше 10%. Саме тому ми і запускаємо власного поштово-логістичного оператора. У нас є широка інфраструктура і магазини в 140 містах. З цих же причин деякі чисті інтернет-магазини починають будувати власні точки видачі для свого онлайну.

Про процес запуску Allo Express

Ми робимо це в кілька етапів. Насамперед запустили доставку в п’яти великих містах: Київ, Дніпро, Запоріжжя, Одеса, Львів. Там робимо безкоштовну доставку власними кур’єрами протягом 3-5 годин. Топ-3 категорії – смартфони, телевізори, дрібна побутова техніка. Другий етап – ми додали до 900 000 товарів, які були спочатку доступні для видачі в магазині, ще 300 000, які не відносяться до електроніки, але теж продаються в Алло.

Зараз працюємо над логістичними процесами. І в середньостроковій перспективі запустимо доставку в магазини для всіх 2 млн товарів. Якщо ми це робимо на аутсорсингу, то собівартість логістики зросте в рази.

Бюджет на IT цього року – приблизно 150 млн грн. У тому числі туди входять і проекти, пов’язані з Алло Express. Також в середині пандемії запустили новий розподільний центр в Києві і розширюємо його. Приміщення орендуємо, купуємо тільки обладнання. Це менш витратна модель експансії.

Про частку онлайну в продажах

У Східній Європі середнє зростання онлайну за всіма категоріями склало 10%. Рекорд – Чехія з 16%. В Україні – 8%. Споживча електроніка – це в принципі сама онлайнова категорія. Тут частка онлайну за минулий рік склала приблизно 30%. В деякі місяці – зокрема, в квітні – вона у нас досягала 50%. Але середнє число за рік – третина продажів.

Про споживчі переваги в 2020-му

Українці ще більше прагнули до раціонального споживання. Ця тенденція знайшла відображення в телевізорах, смартфонах, ноутбуках, товарах для спорту. У перших двох категоріях стрімко зростала компанія Xiaomi. У смартфонах це ZTE і OPPO.

Український ринок смартфонів, IV квартал 2020. (Дані: Canalys)

Про FMCG-товари і найпопулярніші категорії на маркетплейсі

Продукти у нас зараз як стартап. У нас є близько 20-ти партнерів, які продають алкоголь і 60-ти партнерів, що продають продукти харчування. Складно йде IT-інтеграція, недостатньо якісного контенту.

Найпопулярніші категорії в минулому році – велосипеди та аксесуари до них, тренажери, автоелектроніка, садова техніка, електроінструмент та обладнання, меблі, шини, пральні порошки і підгузники. Ці групи дали приблизно третину виручки маркетплейсу.

Про подальші плани

Ми зараз працюємо в 140 містах. У нас 340-350 магазинів. Ми не будемо скорочувати або збільшувати їх кількість. Якщо і закриваємо магазини, то тільки для того, щоб відкрити їх в більшій площі, тому що ми змінюємо формат. Наш новий формат – Allo Max. Це не стільки магазин, скільки місце, де є бренд-зони і можна протестувати товари та екосистеми, а також забрати свої інтернет-замовлення.

Ми хочемо, щоб наші магазини перетворювалися в експірієнс-зони, де можна пограти в PlayStation, подивитися шолом віртуальної реальності, побачити, як прибирає робот-пилосос. Тобто все протестувати і піти додому.

Джерело: Liga.Tech

Читайте також

Дмитро Деревицький, Алло: Під час шторму лідер повинен брати штурвал в свої руки


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку