Дмитро Деревицький, Алло: Як відкриття офіційного представництва Apple поміняє український ринок гаджетів

Дмитро Деревицький, Алло: Як відкриття офіційного представництва Apple поміняє український ринок гаджетів

17.05.2021 08:00
  661
rau

На яких питаннях офіційний офіс компанії Apple зосередиться в Україні, і які чинники гальмують глобальну експансію світових компаній на наш ринок.

Цей текст доступний також російською мовою

В колонці для НВ голова ради директорів ГК Алло Дмитро Деревицький прогнозує, як саме відкриття офіційного офісу Apple в Україні вплине на роздрібну торгівлю та які рішення повинні бути втілені в нашій країні в життя, щоб його прикладу наслідували й інші світові гіганти. RAU пропонує ознайомитися з ключовим з матеріалу.

Вхід такого бренду на новий ринок — рішення, яке обмірковують роками. Наприклад, з Xiaomi ми вели переговори кілька років, перш ніж отримати статус офіційного партнера в Україні. Зараз в Україні Xiaomi — лідер за кількістю продажів смартфонів, роботів-пилососів, фітнес-трекерів і електросамокатів. За кількістю телевізорів — №2 після Samsung.

З приходом Apple на український ринок такого прориву не буде. По-перше, для багатьох українців бренд просто не по кишені. До того ж у 2016 році Xiaomi був новинкою не тільки для України, але і для всього світу. Айфони ж продаються на українському ринку з 2012 року.

Apple — бренд, який у нас вже популярний, у нього є офіційні дистриб’ютори і величезна індустрія «сірих» продажів: за нашими підрахунками, близько 70% «яблучних» гаджетів в Україну завезли неофіційно.

Припускаю, що офіційно зайшовши в Україну, Apple боротиметься з недобросовісними рітейлерами та сервісними центрами, які використовують логотип або слово Apple у своїй назві. Відкриття офісу в Україні робить комунікацію з правоохоронними органами та органами контролю дуже простою. Компанія зможе відстежувати всі «сірі» пристрої і боротися з неофіційними поставками в юридичному полі. Ми це бачили на прикладі Samsung: починаючи з певного моменту, «сірі» продавці та сервісні центри припинили використовувати логотип компанії, залишилися тільки офіційні представництва.

Що це дасть українському споживачеві? Він отримає кращу якість, гарантію й авторизовані сервісні центри. Зараз техніку Apple часто ремонтують за допомогою китайських комплектуючих. Це дешево, але ненадійно. Все це б’є по іміджу бренду, і тільки-но Apple офіційно з’явиться в Україні, він буде з цим боротися. А ті, хто купує Apple в кредит, і не можуть витратити $350 на заміну екрана, зможуть оформити повну страховку — це приблизно 10% вартості гаджета.

Прихід бренду на наш ринок вплине і на розподіл новинок у момент запуску нових продуктів. Нові моделі гаджетів з’являтимуться в Україні раніше. Зараз цей термін — один-два місяці. Це — золотий час для «сірих» постачальників, які продають новинки фанатам бренду за захмарними цінами і з високою маржею. Тепер у них буде лише кілька тижнів, а ті, хто захоче купити новинку, не так сильно переплачуватимуть.

Чи подешевшають Apple в Україні з приходом бренду на ринок — передбачити неможливо. У Apple є власна політика цін на свої пристрої. Наприклад, торік iPhone 12 у США коштував близько $1000, а в Індії — ціна доходила до $1600. Україна, на жаль, у верхній частині списку — як країна, де досить високі ціни на техніку Apple.

Крім військової загрози і ризиків, пов’язаних з пандемією, в Україні є й інші чинники, які гальмують глобальну експансію світових компаній на наш ринок. Передусім — високі податки. Наприклад, податок на прибуток у Болгарії 10%, в Україні — 18%. Інший приклад, ПДВ у Казахстані — 12%, в Україні — 20% і, за чутками, готується законопроект про підняття його до 24%. Навіщо комусь у такому разі обирати нас?

В Україні зараз один з найбідніших ринків в Європі. Водночас — у нас одна з найскладніших систем оподаткування, бюрократизована та корумпована.

Якщо ми хочемо бачити в Україні світові компанії, держава повинна лібералізувати економіку і податкову систему. Наприклад, ввести податок на виведений капітал — щоб підприємства могли реінвестувати зароблені кошти в розвиток бізнесу. Так, спочатку це буде витратно, але згодом дасть відмінний результат.

Зараз важливо не заважати експансії світових брендів на наш ринок, а підхопити цю хвилю і робити все, щоб тенденція тривала.

Джерело: НВ

Читайте також

Дмитро Деревицький, Алло: Під час шторму лідер повинен брати штурвал в свої руки


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку