Дмитро Дзябура, lifecell: Таких величезних руйнувань бізнес в Україні не зазнавав ще ніколи

Дмитро Дзябура, lifecell: Таких величезних руйнувань бізнес в Україні не зазнавав ще ніколи

29.05.2024 09:00
  921
Валерія Байда

Як компанія lifecell у повномасштабну війну продовжує відкривати нові магазини, працює у прифронтових містах та попри численні обстріли й руйнування намагається втримати зв’язок і запевняє, що наразі готовність до ймовірних відключень електроенергії краща, ніж була півтори роки тому. 

Компанія lifecell — український мобільний оператор, що надає послуги мобільного зв’язку та передачі даних на базі швидкісного інтернету майже 10 млн абонентів. Компанія lifecell належить Turkcell — найбільшому турецькому постачальнику конвергентних телекомунікаційних і технологічних послуг. Попри втрати точок, у другий рік російської агресії компанія відкрила 48 магазинів та збільшилася до понад 470 точок по всій країні. Дмитро Дзябура, директор з продажу та взаємодії з клієнтами lifecell, розповів, скільки магазинів зазнали руйнувань, про формати точок, використання штучного інтелекту та як команда працює, щоб українці не втрачали зв’язок.

– Скільки магазинів lifecell зараз працює та скільки було відкрито під час повномасштабного вторгнення?

– Попри повномасштабну військову агресію рф проти України, під брендом lifecell у 2023 році було відкрито 48 нових магазинів у 18 областях України. Точки з’явилися в містах, де раніше не було магазинів бренду – це Арциз, Бобровиця, Бурштин, Вільногірськ, Городня, Городок, Долинська, Єланець, Жовті Води, Іванків, Іршава, Кам’янець-Подільський, Коцюбинське, Лохвиця, Пирятин, Почаїв, Старий Самбір, Чорнобай, Ярмолинці.

І на кінець грудня 2023 року мережа збільшилася до понад 470 магазинів.

– Скільки магазинів зазнали руйнування та яка доля тих, які залишилися на тимчасово окупованій частині України?

– Наприкінці березня 2024 року працювало 99,5% магазинів lifecell по всій країні. Від початку повномасштабного вторгнення зруйновано 19 торговельних точок. З 442 ексклюзивних магазинів lifecell у 236 містах працюють 440 (99,5%) у 234 населених пунктах нашої країни. На тимчасово окупованих територіях магазини під брендом lifecell не працюють.

Проте попри руйнування та виклики великої війни, lifecell зосереджений на підтримці та задоволенні потреб своїх абонентів: розвиває і модернізує свою мережу магазинів, впроваджує інноваційні рішення для покращення взаємодії з клієнтами.

– Чи є магазини близько до лінії фронту? Як там відбувається робота, який асортимент представлено і чи важко з логістикою?

– Під час повномасштабної війни три магазини в регіонах, близьких до бойових дій, було пошкоджено. Проте завдяки зусиллям команди їх вдалося відновити та забезпечити абонентам безперервний доступ до послуг оператора lifecell.

До того ж є магазини, які знаходяться близько до лінії фронту в таких містах, як Херсон, Марганець, Нікополь, Краматорськ та Слов’янськ. Вони працюють в екстреному режимі, але ми забезпечуємо їх достатнім асортиментом товарів завдяки ефективній роботі поштових сервісів, що розв’язують всі логістичні питання. Попри складні умови, ми продовжуємо надавати нашим клієнтам доступ до необхідних продуктів та послуг.

– Розкажіть, які формати магазинів відкриваються під брендом lifecell?

– Формати магазинів lifecell охоплюють різні типи торговельних точок: магазини street retail, формату «відділ», shop in shop, острови та магазини в ТЦ/ТРЦ. Площа варіюється від 5 до 100 кв. м.

У магазинах lifecell представлені товари, пов’язані з GSM, а також певна ІТ-техніка, зокрема смартфони, планшети, роутери, смарт-годинники, кнопкові телефони, карти пам’яті та флеш-накопичувачі, батарейки, техніка категорії «розумний дім» тощо.

– Наразі у пріоритеті відкриття окремих точок чи магазинів у торговельних центрах

– Важливо відкривати нові магазини як у форматі street retail, так і в ТЦ/ТРЦ. Це залежить від специфіки та потреб конкретного міста. Так ми можемо ефективно охоплювати різні сегменти ринку та забезпечувати зручний доступ до нашої продукції та послуг для якомога більшої кількості клієнтів.

– За виторгом вдалося вийти на довоєнні показники?

– За обсягом виторгу нам вдалося повернутися до тих показників. Магазини працювали ефективно завдяки кільком ключовим факторам. По-перше, ми зосередилися на адаптації та оптимізації нашої логістики, що дозволило швидко реагувати на зміни та забезпечувати безперебійне постачання товарів. По-друге, ми активно розширювали мережу наших магазинів, відкривали нові точки продажу в різних регіонах України. По-третє, наш асортимент був адаптований відповідно до потреб клієнтів, що дозволило нам пропонувати актуальні та затребувані продукти. І, нарешті, ми вдосконалили наші внутрішні процеси та підтримку клієнтів. Це підвищило загальну задоволеність абонентів та сприяло зростанню продажів.

– Зима 2022-23 року була непроста. Всі ще раз зрозуміли цінність бути на зв’язку. В компанії lifecell могли передбачити, що таке станеться?

– З початку великої війни команда lifecell активно працювала над тим, щоб втримати зв’язок попри численні обстріли й руйнування. Адже ми чи не щодня бачимо, що ворог хоче позбавити нас світла та зв’язку. Тому ми продовжуємо оновлювати батареї на базових станціях та закуповувати генератори для альтернативного живлення. Коли зникає електроенергія, базові станції переходять на живлення від акумуляторних батарей. Швидкість вичерпання їх заряду залежить від тривалості знеструмлення, локації абонента, кількості активних користувачів та інтенсивності навантаження на мережу. Коли батареї вичерпаються, єдиний спосіб підтримувати роботу базових станцій – це підключення генераторів. Пріоритет для автономного живлення надається комутаторам і вузловим технологічним майданчикам, щоб опорна мережа оператора могла функціонувати.

– Наразі компанія lifecell готова до відключень електроенергії?

– Готовність lifecell до відключень електроенергії нині набагато краща, ніж півтора року тому. Опорна мережа вже обладнана новими батареями, а ключові технологічні майданчики — генераторами. Це означає, що більшість абонентів матимуть доступ до зв’язку під час знеструмлень.    

Протягом 2023 року ми встановили тисячі літієвих батарей на своїх технологічних майданчиках. Нові батареї місткі та витривалі, тому здатні підтримувати роботу базової станції до чотирьох годин за відсутності стаціонарного живлення.

За рік, якщо порівнювати з травнем 2023 року, ми провели величезну роботу по заміні елементів живлення на наших технологічних майданчиках – станом на травень-2024 кількість базових станцій, обладнаних новими літієвими батареями, збільшилась в шість разів. Ми продовжуємо закуповувати і встановлювати нові літієві батареї і до кінця року плануємо ще в 1,6 разів збільшити кількість обладнаних ними базових станцій.

– Розкажіть про використання штучного інтелекту в компанії.

– У нас є успішні кейси використання штучного інтелекту різними підрозділами компанії. Нині є багато прикладів використання ШІ всередині компанії для більш ефективного виконання робіт, до прикладу, оптимізації мережі, покращення релевантності маркетингових пропозицій, боротьби з шахрайством та забезпеченням кібербезпеки тощо. Також співробітники використовують такі інструменти, як ChatGPT і Microsoft Copilot у роботі для розв’язання своїх повсякденних завдань.

Ще одним прикладом застосування ШІ можна назвати голосовий бот – розумний інструмент ШІ для розширення можливостей телефонного продажу, покращення сервісу та зростання фінансових показників компанії. Його головні функції наразі – це формування автоматичних звітів, перевірка балансу, класифікація намірів, перевірка та зміна тарифу/ціни на послугу, автоматичне виключення клієнтів із бази викликів, озвучування тексту голосом і транскрибування голосу в текст, а також використання аналітичних моделей. А головне, голосовий бот може обробляти до 10 000 дзвінків за годину.

Також ми працюємо над вдосконаленням чат-боту. Він оперативно надає абонентам відповіді про актуальний тариф, баланс на рахунку, доступні до підключення тарифи, перелік тарифів або послуг для замовлення, роумінг, eSIM, програми лояльності, можливі складнощі з підключенням до інтернету тощо.

– Повномасштабне вторгнення суттєво вплинуло на всі компанії. Які виклики постали перед lifecell?

– Завдання мобільного оператора під час війни – робити все можливе, щоб люди в усіх регіонах України та за кордоном залишалися на зв’язку. Тому найбільші виклики пов’язані саме із забезпеченням стабільного зв’язку для українців, що під час повномасштабної війни не завжди залежить лише від наших дій. Таких величезних руйнувань бізнес в Україні не зазнавав ще ніколи. Те, у що ми інвестували роками, створювали та розбудовували, у зонах активних бойових дій може бути розтрощеним за один день або ж просто вкраденим окупантами. Також неабияким викликом від початку повномасштабного вторгнення можна назвати внутрішню міграцію українців на захід країни. Це також змусило нашу команду переглянути плани розвитку мережі та приділити більше уваги цьому регіону.

Так само одним з викликів стала вимушена еміграція українців за кордон. У перші дні сотні тисяч наших абонентів опинились у різних країнах, і всім їм конче потрібен був постійний зв’язок. Для цього також наша команда докладала неабияких зусиль, збільшувала ємність каналів в роумінгу та нараховувала пакети послуг без додаткової плати. 

– Скільки людей з компанії lifecell наразі служать в ЗСУ?

– В lifecell постійно зростає кількість людей, які долучилися до ЗСУ та захищають незалежність нашої держави. Наразі 27 працівників різних підрозділів компанії у війську. Ми як соціально-відповідальна компанія допомагаємо тим підрозділам, в яких служать наші колеги, зберігаємо за цими працівниками робоче місце, виплачуємо їм зарплату та спеціальні бонуси.

Також ми бачимо, що і у наших дилерів не вистачає продавців, адже багато хто долучився до ЗСУ.

– В компанії розробляють плани для працевлаштування ветеранів?

– Наразі наша команда підтримки бізнесу активно адаптує всі внутрішні процеси відповідно до нових викликів, з якими зіштовхнулася країна. Ми продовжуємо наймати ветеранів, залучаючи для цього профільних експертів та використовуючи передовий досвід колег з інших компаній.

Також докладаємо зусиль до успішної інтеграції ветеранів у робочий колектив. У нас вже є кілька випадків повернення мобілізованих працівників до роботи після служби, і ми розробили чіткий алгоритм для їхньої реінтеграції. Прагнемо створити максимально сприятливе середовище для ветеранів, де вони можуть ефективно використовувати свої навички і досвід, набуті під час служби та продовжувати професійний розвиток.

– Розкажіть про благодійні ініціативи для допомоги ЗСУ та населенню країни.

– Загальна сума допомоги lifecell на оборонні та гуманітарні потреби від 24 лютого 2022 року й по сьогодні складає понад 81 млн грн – це внесок компанії на відновлення цифрової інфраструктури United24 й допомога Силам оборони України телеком- та IT-обладнанням на понад 41 млн грн.

Також цивільним і військовим lifecell надав в Україні та роумінгу без додаткової плати мільярди гігабайтів та хвилин для спілкування. Загальну суму цієї допомоги важко порахувати в грошовому еквіваленті. 

Команда lifecell разом із Благодійним фондом Сергія Притули проводить збір «Почуй своїх». Наша мета – купити 100 комплектів рацій для 100 підрозділів Сил оборони України. Нині вже 17 комплектів радіостанцій вирушили до військових на фронт. Сукупна вартість обладнання понад 2 млн грн. У кожному комплекті – автомобільна радіостанція Motorola DM4400, портативна цифрова радіостанція Motorola DP4800 та п’ять портативних цифрових радіостанцій Motorola DP4400. Збір ще триває.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку