В очікуванні шторму: як компанія WOG працює в нових реаліях і готується до кризи
Директор департаменту закупівель WOG Денис П’ятигорець розповів, як компанія адаптувалася до змін та будує партнерські відносини.
Цей матеріал доступний російською мовою
На порталі Evo.Business була опублікована текстова версія відеоінтерв’ю Дениса П’ятигорця, директора департаменту закупівель WOG, який розповів про адаптування компанії до змін в період кризи в рамках спецпроекту Zakupki.Відверто. RAU представляє основні тези цієї бесіди.
Про карантин та економічну кризу
Ми не дуже болісно переживаємо цей карантин, бо були готові. Керівництво приходить до нас, і спілкується на рівних, все розповідає, тому нам не доводиться здогадуватися, що відбувається в інших департаментах.
Сама епідемія — це верхівка айсбергу. За карантином Україну наздожене економічна криза. Бізнеси розуміють, що треба переглядати бюджети розвитку та інші витрати. Але наша компанія пішла на сміливий крок, залишивши всі програми розвитку. Економічна криза це одночасно і велика проблема, і вікно можливостей. Від того, як компанія зреагує, залежатиме її майбутнє. Криза навчила економити, а також змінювати підходи та точку зору на ситуацію.
Про допомогу партнерам
У WOG переглянули контракти з компаніями, які не могли вчасно поставляти товари, та прибрали штрафні санкції. Для нових постачальників діє правило: якщо компанія невелика і не має фінансової подушки, їй надають 100% передоплату. Так вони не будуть заручниками коливання валютного курсу. Так само намагаються допомогти всім іншим партнерам. Частину ризиків, як велика компанія, WOG бере на себе.
Якщо компанії-постачальники розваляться, товари, що в них купували, подорожчають. Люди, які працювали в цих компаніях, втратять роботу і не їздитимуть на заправки. Тому в компанії дозволили бізнесам, які не могли працювати в карантин, виставляти товар на її заправках.
Зараз починають встановлювати пункти видачі Нова пошта. Люди зможуть заїхати на заправку, купити поїсти, заправити машину, забрати посилку і поїхати додому.
Про роботу закупівельника
У закупівельника повинні бути базові знання в кожній галузі. Вони допоможуть орієнтуватися в ситуації, яка постійно змінюється, і знаходити правильні рішення. В кризу закупівельники мають кооперуватися з колегами з інших бізнесів.
WOG робить пули закупівель, коли щось потрібно придбати за кордоном. Наприклад, потрібна кількість займає лише третину контейнера. Так везти дорого, тому компанія об’єднується з іншими підприємствами та разом купують два контейнера. Виходить на 30% дешевше.
Так закуповують запчастини, електрообладнання, будівельні матеріали, миючі засоби. Компанії в пулі з різних галузей, тому ні в кого не виникає думки, що інший може на цьому заробити більше. Коли це відкидається, то виходить нормальна співпраця і всі у виграші.
З таким підходом ринок буде приведений до нормального стану, а закупівельники дізнаються, що таке Market Power (здатність фірми вигідно підвищувати ринкову ціну товару або послуги над граничними витратами — прим. ред.). Вони мають розуміти, що їх колеги — це потенційні партнери, з якими не потрібно влаштовувати змагання.
Джерело: Evo.Business
Читайте також –
На час карантину: WOG виділить бізнесу площі на АЗК під торгівлю