Денис Горовий, Prom.ua: Продажі зараз на 20% вищі, ніж до повномасштабної війни

Денис Горовий, Prom.ua: Продажі зараз на 20% вищі, ніж до повномасштабної війни

12.05.2023 08:30
  1178
Дарія Осіїк

За рік війни продажі на маркетплейсі Prom.ua зросли на 20%, а чистий прибуток – учетверо. Як це вдалося, СЕО Prom.ua Денис Горовий розповів в інтерв’ю Ліга. Бізнес. RAU пропонує головні тези цього матеріалу.

Війна змусила українців бути більш вимогливими перед придбанням товарів та шукати, де дешевше. Як наслідок, більше споживачів почали шукати товари в інтернеті. Prom.ua – один із найбільших маркетплейсів в Україні – відчув цей тренд. За рік великої війни продажі на платформі зросли на 20%, а чистий прибуток компанії зріс учетверо – до 225,2 млн грн. 

Про частку Prom.ua в групі компаній EVO Group

Prom.ua – один із найбільших онлайн-маркетплейсів в Україні, частина бізнесу української продуктової компанії EVO. Аудиторія маркетплейсу – 5 млн покупців, які здійснювали на ньому принаймні одну покупку. Найбільше користувачів (близько 30-40%) – у Києві та Київській області. 

EVO Group, до якого входить Prom.ua, заснований Миколою Палієнком, Денисом Горовим і Тарасом Мурашком увійшов до складу української компанії Rozetka восени 2018 року. Rozetka викупила 54% частку південноафриканського фонду Naspers, а пакет акцій співвласників трансформувався у частку в об’єднаній компанії. Зараз частка Prom.ua у загальному прибутковому пакеті EVO Group складає близько 60%.

Про зміни українського ринку електронної комерції після початку великої війни

Було кілька таких етапів змін на ринку. Спершу майже все було на нулі. Згодом невеличкі підприємці почали розміщувати пропозиції на маркетплейсах й почали відновлюватись набагато швидше, ніж великі компанії. Ця тенденція зберігається досі.

Зараз ринок електронної комерції України – це здебільшого великі гравці: OLX, Rozetka, Aliexpress – останній зараз знову відновлюється.

Про вплив війни на користувачів маркетплейсу 

Якщо говорити про абсолютні значення, найбільше знизилась кількість замовлень з Харкова та області. Ще півтора року тому це був третій чи четвертий за величиною для нас регіон, а зараз його частка десь у кінці. Натомість Львів та інші міста західної частини країни спершу різко зросли, однак вже влітку розподіл повернувся до більш-менш звичного. 

Та й, зрозуміло, окуповані території – мужні підприємці потроху надсилають звідти, тільки-но їх звільняють ЗСУ. Так, наприклад, зараз відбувається з Херсонщиною. Ми надаємо їм бонуси, щоб могли відправляти без комісії. 

Про підхід до формування комісії з продавців під час війни

Вона складається із двох компонентів: підписка, тобто річна плата, яку платить користувач, щоб мати свю сторінку на Prom та змогу там продавати; другий – комісія від продажів на маркетплейсі. 

За останній рік ми дозволили компаніям, які не готові продовжувати річну підписку, перейти у так званий режим заморожування. Тобто ми зберігали всю їхню інформацію, але замовити у покупця не було можливості, оскільки компанія не працювала. Це суттєво вплинуло на наші доходи – втратили десь 30-40% того, що було рік тому, тож поступово відмовляємось від цього режиму. Зберігаємо його лише для компаній, які знаходяться в регіоні з активними бойовими діями, або якщо їхній співробітник чи керівник – у ЗСУ, наприклад. 

А якщо говорити про модель комісійну – тут ми перейшли на єдину ставку, яка залежить від категорії (5-15%). Раніше компанія могла самостійно визначати, яку комісію вона готова платити. Зараз, якщо компанія виконує наші умови щодо якості обслуговування, в неї з’являється можливість знизити чи підвищити ставки, або отримувати більше замовлень чи трохи менше, але платити меншу комісію. 

Про кількість клієнтів та частку нових покупців

Клієнтами ми вважаємо і покупців, і продавців. Частка покупців, які вперше зробили в нас покупку, зросла на 6%. Але якщо говорити про динаміку останніх місяців, кількість тих, хто приходить вперше (тих, хто реєструється), більша, ніж рік-півтора тому. Отже, якась тенденція до того, що підприємці активізуються, безумовно, є. 

Зараз середньомісячні показники реєстрацій складають понад 1500. Зрозуміло, що не всі з них починають активно працювати.

Про показники продажів та середній чек

Продажі зараз десь на 20% вищі, ніж до великої війни. Середній чек, якщо порівнювати рік до року, то зріс на третину і зараз становить близько 1000 грн. Здебільшого через так звані товари панічного попиту: генератори, туристичне спорядження, товари військового призначення – категорії з високим середнім чеком, тож це вплинуло на загальний товарообіг на майданчику.

Про товари, які користувалися найбільшим попитом у 2022 році 

Це перш за все одяг, техніка, електроніка, товари для дому, дитячі товари, зоотовари – тобто традиційні категорії. Додались товари військового призначення, так звані товари панічного попиту, як взимку – генератори, туристичні спальники, павербанки, ліхтарі. 

Джерело – Ліга. Бізнес


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку