Борис Марков, АТБ: Як змінився український рітейл в період пандемії

Борис Марков, АТБ: Як змінився український рітейл в період пандемії

21.12.2020 08:15
  2798
rau

Генеральний директор і голова ради директорів корпорації АТБ про реалізовані в 2020 році проекти, динаміку зростання товарообігу, роботу з персоналом та вплив коронакризи на стратегію компанії.

Цей матеріал доступний російською мовою

Мережа АТБ – безумовний лідер українського продуктового рітейлу. Вона управляє найбільшою кількістю магазинів, демонструє найвищі в країні темпи масштабування і стабільно нарощує товарообіг. В цьому році, який пройшов під знаком епідемії коронавірусу, АТБ реалізував низку абсолютно нових діджитал-проектів. У тому числі запустив власний онлайн-магазин. Про те, як компанія перебудувалася в епоху пандемії та як планує розвиватися далі, в інтерв’ю виданню Delo.ua розповів генеральний директор і голова ради директорів корпорації АТБ Борис Марков. RAU публікує ключові тези матеріалу.

Про роботу компанії в період коронакризи та фінансові показники

Рітейл досить динамічна галузь. Успіху в ній досягає лише той, хто вміє стабільно йти на півкроку попереду, випереджаючи мінливий купівельний попит. Інвестиції в розвиток, розширення торгової мережі, інноваційні технології, оптимізацію багатьох бізнес-процесів і енергозберігаючі проекти в більшості своїй окупаються. Більш того, така стратегія дозволила АТБ швидко пристосуватися до нової реальності, навчитися ефективно працювати навіть в умовах жорсткого карантину.

Товарообіг торгової мережі за перше півріччя 2020 року склав 70,7 млрд грн, за підсумками року плануємо вийти на 157,2 млрд грн. Для порівняння, в минулому році товарообіг становив 128 млрд грн, а в 2018-му – 103,6 млрд грн.

Що стосується трендів, то завдяки нашим зусиллям український рітейл вийшов на якісно новий рівень безпеки. Весь персонал магазинів проходить температурний скринінг, обробляються сертифікованими розчинами поверхні в торгових залах, впроваджені діджитал-сервіси, що допомагають уникнути черг, а також почав працювати наш власний продуктовий інтернет-магазин. Тому 2020 рік став роком найбільш відчутних клієнтом змін.

Про реформат магазинів АТБ

Магазини нашої торгової мережі в новій концепції, так звані «чорні» АТБ, будуються з урахуванням найсучасніших вимог. Це стосується як архітектурних особливостей, стандартів енергоефективності, так і рівня комфорту і зручності. Зрозуміло, вони привертають більше нових клієнтів, швидко стають улюбленим місцем для покупок. Це підтверджується зростанням середнього чеку і товарообігу.

За чотири роки з того моменту, як ми почали рестайлінг старого формату магазинів в новий концепт, відкрили вже 388 «чорних» маркетів. Крім того, на стадії впровадження зараз формат АТБ-Експрес (зручний магазин біля дому) і «Арка» – відкрито 4 і 3 магазини відповідно. В цілому в 302-х населених пунктах 24-х областей країни працюють 1174 магазини АТБ.

Про плани масштабування мережі та логістичні потужності

Якщо говорити про плани, то вони залишаються незмінними: рости, розвиватися, відкривати нові магазини, модернізувати вже працюючі та піклуватися про комфорт і безпеку клієнтів, яких ми традиційно вважаємо партнерами по бізнесу. У 2021 році плануємо розширити мережу до 1325 магазинів. Також в пріоритеті залишається нарощення присутності в західному і південному регіонах країни.

У різних регіонах країни сьогодні працюють 10 наших розподільчих центрів. У 2021 році плануємо запуск власного РЦ в Харкові та початок будівництва РЦ в Хмельницькому.

Середній вантажообіг на добу зараз 8143 тонни. Своєчасно доставляти всі ці товари нам допомагає власний вантажний автопарк (сім автоколон – 741 машина). У цьому році він був розширений на 86 вантажних машин. Загальний пробіг наших авто в місяць перевищує 7 млн км.

Про розвиток власних торгових марок

Частка продукції власних торгових марок сьогодні становить 26% від асортименту. Корпорація володіє чотирма власними торговими марками, причому охоплені всі цінові категорії продукції. Преміальний сегмент представлений ТМ De Luxe Foods & Goods Selected, середній плюс – Спецзамовлення АТБ, середній – ТМ Своя лінія, найбільш економний – ТМ Розумний вибір.

Кожна із зазначених марок лідирує в своєму сегменті ринку, відрізняється високою технологічністю виробництва, європейськими вимогами до якості, безпеки та органолептики. Нітрохи не поступаючись за якістю продукції інших брендів, ці товари обходяться клієнтові значно дешевше. В їх вартість не включені надбавки посередників, витрати на рекламу, промо та інше.

Про управління в період кризи і роботу з персоналом

Важливо розуміти, що більше 85% наших адміністративних співробітників свого часу прийшли в АТБ на рядові посади. Вони росли, розвивалися, проходили навчання в наших навчальних центрах і стали професіоналами дуже високого рівня. Крім того, вони добре знайомі з роботою магазину на всіх етапах, тому можуть ефективно і в максимально стислі терміни реагувати на будь-які виклики, будь то пандемія, карантин чи фінансова криза.

Можна говорити про те, що здатність компанії швидко знаходити гідні рішення і робити правильні кроки – наша перевага. Ми готові до будь-якої потенційно форс-мажорної ситуації.

Справитися з відтоком кадрів, в тому числі і з масовим виїздом фахівців за кордон, нам допомагає увага до персоналу. Крім того, що у нас конкурентна зарплата, яка часто набагато вище середньої по регіону, ми прищеплюємо співробітникам розуміння того, що саме в АТБ вони отримують унікальний шанс самореалізуватися, розвиватися, будувати успішну кар’єру у великій команді лідерів галузі.

Про вплив кризи на стратегію компанії

Ми застосовуємо методику п’ятирічного планування з щорічною актуалізацією. Такий підхід до планування був запущений нами в цьому році, і він багато в чому обумовлений ситуацією з коронакризою. Криза також внесла певні корективи в інші стратегічні напрями розвитку. Зокрема, пріоритетними стали діджитал-проекти, які допомагають робити покупки максимально безпечно і просто. Відкрився онлайн-магазин повного циклу, сервіс попереднього замовлення і багато інших інноваційних рішень, що дають клієнту можливість знизити ризики зараження коронавірусом, заощадити час, сили і власні гроші.

У вересні 2020 року в нас відбувся запуск технології Scan & Go за допомогою мобільного додатку Скануй Купуй в 10-ти магазинах мережі. Покупець сам сканує і оплачує обрані товари і лише на виході в спеціальній зоні магазину надає підтвердження про оплату.

Крім того, вже показав свою ефективність запущений в 2019-му році чат-бот АТБ, який спілкується з клієнтами в месенджерах Viber і Telegram. Кількість його користувачів складає більше 26 000 чоловік. Що стосується цілей АТБ, то основна у нас одна ось уже понад чверть століття – забезпечити широкі верстви населення гарантовано свіжими та якісними продуктами за доступною ціною.

За матеріалами: Delo.ua

Читайте також –

Новини FMCG за листопад: «зелений» Сільпо, швидкий АТБ, продовольчий Епіцентр та інші


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Юрій Кудлик, Епіцентр: Нові сервіси в Епіцентр Help-Bot з’являються за декілька днів чи навіть годин від початку розробки

Юрій Кудлик, Епіцентр: Нові сервіси в Епіцентр Help-Bot з’являються за декілька днів чи навіть годин від початку розробки

Директор департаменту онлайн-продажів та клієнтського сервісу компанії Епіцентр Юрій Кудлик про нові технології, які...
time icon  
  10
Усі новини ринку