Борис Марков, АТБ: Як змінився український рітейл в період пандемії

Борис Марков, АТБ: Як змінився український рітейл в період пандемії

21.12.2020 08:15
  3119
rau

Генеральний директор і голова ради директорів корпорації АТБ про реалізовані в 2020 році проекти, динаміку зростання товарообігу, роботу з персоналом та вплив коронакризи на стратегію компанії.

Цей матеріал доступний російською мовою

Мережа АТБ – безумовний лідер українського продуктового рітейлу. Вона управляє найбільшою кількістю магазинів, демонструє найвищі в країні темпи масштабування і стабільно нарощує товарообіг. В цьому році, який пройшов під знаком епідемії коронавірусу, АТБ реалізував низку абсолютно нових діджитал-проектів. У тому числі запустив власний онлайн-магазин. Про те, як компанія перебудувалася в епоху пандемії та як планує розвиватися далі, в інтерв’ю виданню Delo.ua розповів генеральний директор і голова ради директорів корпорації АТБ Борис Марков. RAU публікує ключові тези матеріалу.

Про роботу компанії в період коронакризи та фінансові показники

Рітейл досить динамічна галузь. Успіху в ній досягає лише той, хто вміє стабільно йти на півкроку попереду, випереджаючи мінливий купівельний попит. Інвестиції в розвиток, розширення торгової мережі, інноваційні технології, оптимізацію багатьох бізнес-процесів і енергозберігаючі проекти в більшості своїй окупаються. Більш того, така стратегія дозволила АТБ швидко пристосуватися до нової реальності, навчитися ефективно працювати навіть в умовах жорсткого карантину.

Товарообіг торгової мережі за перше півріччя 2020 року склав 70,7 млрд грн, за підсумками року плануємо вийти на 157,2 млрд грн. Для порівняння, в минулому році товарообіг становив 128 млрд грн, а в 2018-му – 103,6 млрд грн.

Що стосується трендів, то завдяки нашим зусиллям український рітейл вийшов на якісно новий рівень безпеки. Весь персонал магазинів проходить температурний скринінг, обробляються сертифікованими розчинами поверхні в торгових залах, впроваджені діджитал-сервіси, що допомагають уникнути черг, а також почав працювати наш власний продуктовий інтернет-магазин. Тому 2020 рік став роком найбільш відчутних клієнтом змін.

Про реформат магазинів АТБ

Магазини нашої торгової мережі в новій концепції, так звані «чорні» АТБ, будуються з урахуванням найсучасніших вимог. Це стосується як архітектурних особливостей, стандартів енергоефективності, так і рівня комфорту і зручності. Зрозуміло, вони привертають більше нових клієнтів, швидко стають улюбленим місцем для покупок. Це підтверджується зростанням середнього чеку і товарообігу.

За чотири роки з того моменту, як ми почали рестайлінг старого формату магазинів в новий концепт, відкрили вже 388 «чорних» маркетів. Крім того, на стадії впровадження зараз формат АТБ-Експрес (зручний магазин біля дому) і «Арка» – відкрито 4 і 3 магазини відповідно. В цілому в 302-х населених пунктах 24-х областей країни працюють 1174 магазини АТБ.

Про плани масштабування мережі та логістичні потужності

Якщо говорити про плани, то вони залишаються незмінними: рости, розвиватися, відкривати нові магазини, модернізувати вже працюючі та піклуватися про комфорт і безпеку клієнтів, яких ми традиційно вважаємо партнерами по бізнесу. У 2021 році плануємо розширити мережу до 1325 магазинів. Також в пріоритеті залишається нарощення присутності в західному і південному регіонах країни.

У різних регіонах країни сьогодні працюють 10 наших розподільчих центрів. У 2021 році плануємо запуск власного РЦ в Харкові та початок будівництва РЦ в Хмельницькому.

Середній вантажообіг на добу зараз 8143 тонни. Своєчасно доставляти всі ці товари нам допомагає власний вантажний автопарк (сім автоколон – 741 машина). У цьому році він був розширений на 86 вантажних машин. Загальний пробіг наших авто в місяць перевищує 7 млн км.

Про розвиток власних торгових марок

Частка продукції власних торгових марок сьогодні становить 26% від асортименту. Корпорація володіє чотирма власними торговими марками, причому охоплені всі цінові категорії продукції. Преміальний сегмент представлений ТМ De Luxe Foods & Goods Selected, середній плюс – Спецзамовлення АТБ, середній – ТМ Своя лінія, найбільш економний – ТМ Розумний вибір.

Кожна із зазначених марок лідирує в своєму сегменті ринку, відрізняється високою технологічністю виробництва, європейськими вимогами до якості, безпеки та органолептики. Нітрохи не поступаючись за якістю продукції інших брендів, ці товари обходяться клієнтові значно дешевше. В їх вартість не включені надбавки посередників, витрати на рекламу, промо та інше.

Про управління в період кризи і роботу з персоналом

Важливо розуміти, що більше 85% наших адміністративних співробітників свого часу прийшли в АТБ на рядові посади. Вони росли, розвивалися, проходили навчання в наших навчальних центрах і стали професіоналами дуже високого рівня. Крім того, вони добре знайомі з роботою магазину на всіх етапах, тому можуть ефективно і в максимально стислі терміни реагувати на будь-які виклики, будь то пандемія, карантин чи фінансова криза.

Можна говорити про те, що здатність компанії швидко знаходити гідні рішення і робити правильні кроки – наша перевага. Ми готові до будь-якої потенційно форс-мажорної ситуації.

Справитися з відтоком кадрів, в тому числі і з масовим виїздом фахівців за кордон, нам допомагає увага до персоналу. Крім того, що у нас конкурентна зарплата, яка часто набагато вище середньої по регіону, ми прищеплюємо співробітникам розуміння того, що саме в АТБ вони отримують унікальний шанс самореалізуватися, розвиватися, будувати успішну кар’єру у великій команді лідерів галузі.

Про вплив кризи на стратегію компанії

Ми застосовуємо методику п’ятирічного планування з щорічною актуалізацією. Такий підхід до планування був запущений нами в цьому році, і він багато в чому обумовлений ситуацією з коронакризою. Криза також внесла певні корективи в інші стратегічні напрями розвитку. Зокрема, пріоритетними стали діджитал-проекти, які допомагають робити покупки максимально безпечно і просто. Відкрився онлайн-магазин повного циклу, сервіс попереднього замовлення і багато інших інноваційних рішень, що дають клієнту можливість знизити ризики зараження коронавірусом, заощадити час, сили і власні гроші.

У вересні 2020 року в нас відбувся запуск технології Scan & Go за допомогою мобільного додатку Скануй Купуй в 10-ти магазинах мережі. Покупець сам сканує і оплачує обрані товари і лише на виході в спеціальній зоні магазину надає підтвердження про оплату.

Крім того, вже показав свою ефективність запущений в 2019-му році чат-бот АТБ, який спілкується з клієнтами в месенджерах Viber і Telegram. Кількість його користувачів складає більше 26 000 чоловік. Що стосується цілей АТБ, то основна у нас одна ось уже понад чверть століття – забезпечити широкі верстви населення гарантовано свіжими та якісними продуктами за доступною ціною.

За матеріалами: Delo.ua

Читайте також –

Новини FMCG за листопад: «зелений» Сільпо, швидкий АТБ, продовольчий Епіцентр та інші


До останніх новин До популярних новин Підписатись на TG канал

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

Три супермаркети Сільпо увійшли до переліку найкращих магазинів Європи за дизайном (фотоогляд)

До вибору найкращих супермаркетів Європи за версією конкурсу Europe’s Finest Store 2025 потрапили три дизайнерські супермаркети...
time icon  
  3097
Усі новини ринку