
Ролики тижня: Moyo, Uklon, Сільпо, Файно Маркет, Comfy


Генеральний директор компанії Intertop Ukraine про трансформацію компанії, технологічні інновації та зміну системи управління.
Цей матеріал доступний російською мовою
Генеральний директор компанії Intertop Ukraine виступив на Форумі бізнес та IT-лідерів, організованому компанією Terrasoft. Під час публічного інтерв’ю на сцені топ-менеджер розповів про трансформацію компанії та технологічні інновації, ключові зміни в бізнес-процесах та системі управління, а також прозорість бізнесу і «зірок» в команді. За мотивами виступу RAU підготувала ключові тези топ-менеджера лідера українського взуттєвого ринку.
– Компанія Intertop Ukraine є №1 на ринку. Як ви вважаєте, чи потрібні лідерам ринку трансформації та як їм вийти із зони комфорту?
– Трансформація потрібна будь-якій компанії, і вона повинна бути постійним процесом в бізнесі. Тому що наш клієнт не стоїть на місці, змінюються межі системи, межі рітейл-галузі. Періодично на зборах із співробітниками я згадую міф про Сізіфа. Сам Сізіф, який постійно штовхає в гору камінь, чомусь вважається більшою мірою негативним персонажем. Хоча насправді він три рази обдурив богів, пішов від смерті й сам зробив вибір: важка праця на свободі замість того, щоб йти в потойбічний світ.
Ми в Intertop постійно штовхаємо камінь вгору, але на відміну від Сізіфа, щомісяця досягаємо результату.
Раніше ми були №1 в торгівлі взуттям, а зараз ми перший гравець сегменту fashion в Україні та Казахстані. Тепер продаємо взуття та одяг не тільки в роздрібних магазинах, але й в інтернеті, а також через омніканальні продажі. Таким чином ми повністю змінили межі системи.
– Ви повністю змінили продукт, впроваджуєте технологічні інновації та зростаєте. Як вдається залучити команду в роботу, яку ви називаєте Сізіфова праця?
– Насправді у нас велика команда, яка вкладає в трансформацію багато сил та енергії. І всі члени команди самі постійно радикально змінюються, причому в усіх областях. Наприклад, в закупівлі: колись у нас було 2000 SKU, а зараз близько 100 000 SKU, і це ще не межа. Також змінюється IT: три роки тому в команді було всього 5 айтішників, а зараз це найбільший і швидко зростаючий підрозділ Intertop. Змінюється маркетинг: ми реалізували унікальний омніканальний досвід і тепер нашого маркетинг-директора запрошують в Google на всесвітню конференцію. Змінюється логістика: раніше ми просто поставляли товар в магазин, а зараз розраховуємо кожну хвилину, щоб з магазину в Києві доставити товар клієнту з Ужгорода. Трансформація завжди зачіпає всю команду і, з моєї точки зору, в цьому процесі вона набагато важливіша за керівника.
– Судячи з названих вами цифр, компанія росте дуже великими темпами. Які амбітні цілі ви ставите перед командою? Яка місія і візія у компанії?
– Наша місія – забезпечити кращий fashion-experience у світі. Що стосується візії, то вона полягає в тому, щоб стати технологічною компанією, яка об’єднує клієнтів, компанії та бізнес-моделі.
– Ви активно розвиваєте IT-напрямок і таким чином переходите з класичного рітейлу в технологічне поле. В таких умовах ви розглядаєте Amazon, Aliexpress і Rozetka як конкурентів чи як партнерів?
– Rozetka, з одного боку, наш конкурент, адже продає схожі з нашими товари. А з іншого – партнер, тому що купує у нас багато товару. А що стосується Amazon, то до цієї компанії я ставлюся з величезною повагою. Якби вони ще платили податки в Україні – було б взагалі супер. А то вони в інших країнах платять, а в Україні ні. Це погано.
– Як в процесі трансформації, яка охоплює всю компанію та її корпоративну культуру, змінюються ключові процеси?
– Вважаю, що культура компанії Intertop за останні півтора роки змінилася радикально і за цей час процеси стали в першу чергу прозорими. У нас кардинально змінилася система управління і куди це нас призведе, я поки не знаю. Однак точно знаю, що та ієрархічна структура управління, яка була загальноприйнятою в нашій країні раніше, насправді недовговічна.
Ми намагаємося впровадити в компанію більше довіри. Так, ключові напрямки розвитку визначаються топ-менеджментом, але шляхи досягнення поставлених цілей визначаються всередині окремих команд.
Буквально декілька днів тому наш комерційний відділ спільно з командою IT-фахівців вивчав процеси в магазині, і вони знайшли в ньому поліпшень на дві сторінки. Таким чином наша «ракета» летить. Ми всі в Intertop космонавти, ми високо цілимося і впроваджуємо інновації постійно.
– Ви згадували про таку цінність компанії, як прозорість. Як ця цінність допомагає бізнесу? Особливо в умовах нашої країни, в якій навіть за офіційними підрахунками від 30% до 50% тіньової економіки.
– Intertop – повністю прозора компанія, яка за минулий рік заплатила 600 млн грн податків. При цьому ми прибуткові й прибутковість зростає. У той же час, на нашому ринку більше 50% компаній працюють в тіні. І я на всіх конференціях закликаю керівників і власників бізнесу працювати прозоро. Коли ви йдете з тіні, то починаєте думати про клієнта і його потреби, шукаєте можливості для поліпшення бізнес-процесів, а не «оптимізації» податкових відрахувань. Звичайно, перехід на гру «в білу» може бути болючим. Спочатку може бути складно, але в підсумку ви тільки виграєте.
– Ви маєте на увазі, що прозорість дає можливість направити свою інтелектуальну експертизу на бізнес-процеси, які дозволять додати цінності як для клієнта, так і для компанії в цілому?
– Компанія – це живий механізм. У кожного бізнесу є стейкхолдери, клієнти, інші компанії та структури, з якими він взаємодіє. Раніше ми орієнтувалися тільки на клієнта, який у нас купує. Але бізнесу важливо враховувати інтереси всіх, з ким він взаємодіє, тому що всі вони – ваші клієнти. У тому числі – держава.
Загалом, коли ви йдете в прозорий бізнес, то можете приділяти увагу всім важливим клієнтським групам і ефективніше з ними взаємодіяти.
– До яких ще позитивних змін призвела трансформація?
– Два роки тому ми були типовим рітейлером і 80% свого бюджету направляли на якісь стандартні канали просування – телевізор, наружка, журнали. Але клієнт стає цифровим і все більше часу проводить в телефоні. Тому зараз у нас велика частина бюджету йде в діджитал. Ми багато інвестуємо в цей напрямок і це дає результати. Наприклад, наш Instagram – це просто космос. Навіть у світових fashion-брендів такого немає.
Загалом, ми всіляко намагаємося бути технологічними і для цього шукаємо цікаві рішення, співпрацюємо з іншими компаніями.
Наприклад, на сайті Intertop.ua в розділі жіноче взуття зараз можна підібрати повний образ за допомогою штучного інтелекту. Це не наша розробка, її нам запропонувала стороння компанія. Але ми побачили в ній можливості й потенціал, домовилися про співпрацю і підключилися всього за шість тижнів.
– Ви згадували про те, що більше довіряєте людям в командах і даєте більше можливостей проявити себе. Мені здається, що при цьому в колективі можуть з’являтися «зірки». На вашу думку, «зірки» в команді допомагають або заважають трансформаційній роботі? І що ви робите з «зірками», підтримуєте або анулюєте?
– Ми їх ретельно шліфуємо і радіємо їх успіхам. При цьому в компанії все частіше з’являються соціальні ліфти, приходять яскраві молоді хлопці, яких ми навчаємо і готові підвищувати.
У свою чергу нові хлопці дуже активно рухають нас самих, привносять в компанію багато нового, ініціюють зміни і розвиток.
У той же час, навіть дуже цінні співробітники не повинні руйнувати – це дуже важливо. У тій системі, яка у нас є, і яку ми будемо будувати в подальшому, однією з найважливіших складових є співпраця. Якщо ж хтось в колективі стає токсичним і руйнує, то нічого доброго не вийде.
Читайте також –
Як в Intertop Ukraine переосмислили digital customer journey