Наталія Азюковська, Varus: Дефіциту на соціально значущі товари немає

Наталія Азюковська, Varus: Дефіциту на соціально значущі товари немає

27.04.2022 09:00
  1603
Микола Маранчак

Виконавчий директор мережі магазинів Varus роботу з постачальником, втрачені магазини, забезпечення безпеки співробіників і про те, як сьогодні працює онлайн-напрямок компанії.

Із перших днів війни мережа магазинів Varus продовжувала забезпечувати населення продуктами харчування та активно долучилася до допомоги армії, територіальній оборони та цивільним співгромадянам. В інтерв’ю RAU виконавчий директор мережі магазинів Varus Наталія Азюковська розповіла, як саме компанія справляється із викликами війни та до яких рішень вдається, аби продовжувати свою роботу.

– Скільки магазинів працювало на початок війни? Чи вдалося усі з них зберегти до цього часу?

– Загалом Varus нараховує 116 супермаркетів. На 2022 рік були заплановані реконструкції діючих супермаркетів та відкриття нових – як в базових регіонах, так і вихід в нові для нас регіони такі як Харків та Одеса. Війна все змінила. Ми змушені оптимізувати роботу мережі та приймати складні рішення про тимчасове закриття деяких супермаркетів і переорієнтувати логістику та персонал з них на підсилення працюючих точок.

Закрили чотири магазини формату To Go, оскільки такий формат зараз не на часі. Також ми втратили контроль над супермаркетом в Енергодарі, який знаходиться на окупованій території. А зараз, через організовану евакуацію цивільного населення військовою адміністрацією Донецької області тимчасово закрили вісім супермаркетів в Донецькій області. Ми закликали співробітників евакуюватися та допомагаємо їм виїхати. Головне зараз – вберегти життя співробітників і забезпечити їхнє перебування в безпечному місці. Підсумовуючи можу сказати, що зараз працює 101 супермаркет.

– Наскільки вдалося налагодити роботу з постачальниками та виробниками?

– З початком війни більшість постачальників хотіли працювати лише за умов передоплати чи фактичної оплатати за поставки, адже у постачальників була невизначеність подальшою своєю роботою. Комерційний департамент проводив і проводить індивідуальну роботу з пошуку взаємовигідних умов з кожним із них. Відділ логістики, в свою чергу, разом шукали можливості доставити продукцію в супермаркети.

Звісно, постачальники, що опинились в зоні бойових дій або на окупованих територіях, не змогли виконувати поставки. Тому ми почали шукати їм заміну. Комунікації з виробниками про терміни та умови постачання щоденні. Також ми розпочали співпрацю із локальними виробниками, які не можуть поставити товар на всю мережу, проте можуть закрити потреби в товарі в регіоні, так що вже маємо продукцію локальних виробників на наших полицях.

– Як склалася ситуація із імпортом?

– Дуже сильно допомогли зміни по імпортним товарам, запроваджені урядом. Наприклад, товари з переліку першої необхідності – бакалія, консерви, засоби гігієни – розмитнюються швидко, не треба чекати кілька діб. До того Кабмін спростив спосіб маркування імпортних товарів на час воєнного стану. Тепер не треба друкувати та наклеювати такі наліпки на кожну одиницю товару.

Спрощення процедури дозволяє постачати товари від виробника на полиці супермаркетів, не витрачаючи зайвий час і не заморожуючи гроші. Тому імпортні постачальники наповнюють полиці соціально значущими товарами: дефіциту не виникає.

– Що далі буде із роботою з локальними виробниками?

– Зараз до роботи повертаються національні постачальники. Ведемо з ними відкритий діалог про наші можливості, оборотність їх товару в ланцюжку виробник-мережа-клієнт і знаходимо оптимальні для обох сторін варіанти.

– Як в мережі організовано роботу із забезпечення безпеки працівників?

– Роботу супермаркетів координують операційний департамент та департамент безпеки. Гнучко змінюємо графіки у відповідності до комендантської години в населених пунктах, де є наші супермаркети. Запровадили правила поведінки під час повітряних тривог для співробітників супермаркетів – вони допомагають клієнтам евакуюватися до сховищ в разі потреби та діють злагоджено. Ми погодили інструкцію та місця укриттів для співробітників і клієнтів з ДСНС.

Вітринні вікна закрили OSB панелями, щоб вберегти клієнтів від ураження уламками скла внаслідок можливих вибухів. Подумали і про підготовку персоналу. Для всіх працівників Varus доступний онлайн-курс з надання першої медичної допомоги та дій під час надзвичайних ситуацій.

Війна – це стрес. Тому ми забезпечили психологічну підтримку для наших співробітників. З перших днів війни почали проводити онлайн-зустрічі зі співробітниками. Розповідаємо як допомагати собі, близьким, клієнтам у ситуаціях емоційного перенапруги, безсоння, відсутності ресурсу, почуття безвиході, тривоги та страху. Ми регулярно нагадуємо співробітникам у внутрішньому VarusPeopleBot в Viber телефони цілодобової професійної підтримки. Також працює внутрішня гаряча лінія допомоги.

– Чи вдалося зберегти всю команду, чи з якимось відсотком співробітників довелося тимчасово розлучитися?

– Головна мета Varus щодо персоналу – максимально зберегти робочі місця та забезпечити дохід працівникам. Як війна позначилася на нашій мережі? Були скорочені графіки роботи магазинів через комендантську годину та бойові дії в деяких регіонах присутності. Зменшився товарообіг та змінилася його структура (сильно зросла частка соціально значущих товарів).

Близько 20% наших співробітників за своєю ініціативою виїхали за межі країни чи західні регіони, і не можуть виконувати свої обов’язки. Більшість із них пішли у відпустки без збереження зарплати, хтось звільнився.

Ми перерозподілили завантаження в магазинах на співробітників, що залишилися. Змінили графіки роботи, щоб привести їх у відповідність до актуальних графіків магазинів. Співробітники офісу, у яких зменшилося завантаження за основними функціями, також працюють у магазинах. Наразі надаємо підтримку співробітникам зі східних регіонів, які евакуюються. Компанія допомагає знайти житло, частково сплачує його. Ми забезпечуємо цих співробітників роботою у магазинах Дніпра та Києва.

– Чи працює онлайн-напрямок і за яким принципом?

– Власна планова онлайн доставка від Varus та самовивіз онлайн замовлень наразі працює в Дніпрі. Планова доставка безкоштовна для клієнтів з Дніпра за умови замовлення на сайті go.varus.ua на суму від 299 грн. Клієнт при замовленні складає до кошика необхідні товари, та обирає тип доставки “Планова” у бажані часи. В зазначений час кур’єр доставляє замовлення за адресою клієнта.

В найближчий час відновимо планову доставку в Києві. Також у клієнтів є можливість замовити доставку з Varus через наших партнерів Glovo в Запоріжжі, Кривому Розі, Дніпрі та Києві. Середній чек онлайн-замовлень по Дніпру виріс на 30%, хоча кількість замовлень впала. Але ми продовжуємо розвивати цей напрямок.

Онлайн-доставка потрібна клієнтам. В умовах комендантської години, коли клієнтам треба встигнути зробити поточні справи за день, та не витрачати свій час на відвідування супермаркетів, замовлення товарів через інтернет задовольняє цю потребу.

– Поділіться досвідом волонтерської діяльності вашої мережі.

– З перших днів війни ми організували гуманітарний штаб Varus. Його завдання – збирати заявки на допомогу військових, волонтерів, шпиталів. Вже надано допомогу на понад 10 млн грн.

Ми допомагали з постачанням продуктів для мешканців Києва, що переховувались від обстрілів у метро в найгарячіші дні. Допомогли продуктами, водою, засобами гігієни Шостому військовому шпиталю у Дніпрі. Постачали продукти ТрО Дніпра та інших регіонів, та за їхнього сприяння надсилали продуктову допомогу Харкову, Херсону та іншим містам в облозі. Передали продукти харчування для мешканців звільненої Бучі.

На підтримку армії передали 2,5 млн грн фонду “Повернись живим”. Ще 161 000 грн надійшли від клієнтів, які можуть переказувати свої бонуси фонду. Не забули і про найвразливу категорію – самотніх стареньких.

Надали продукти харчування фонду “Жителюб” для людей похилого віку в Києві і з 29 березня за сприяння Мінсоцполітики запустили проект «Це вам від щирого серця». Так ми залучили до спільної допомоги наших клієнтів. На сайті https://go.varus.ua/dobro/ кожен охочий може їх «підвісити». Для цього треба обрати набір продуктів, який хочете подарувати, та місто доставки. Після цього Varus його збирає та відвантажує, а міські служби соціального захисту доставляють набір тим, кому потрібна допомога. Вартість наборів – 250 та 500 грн на вибір клієнта. Вже передали перші пакунти на потреби підопічних представництв соціального захисту в Дніпрі. На черзі інші міста.

Піклувались про безпритульних тварин – притулкам зоозахисної організації «Вірність» в Дніпрі передали 400 кг корму. Головне – Varus був і залишається соціально відповідальною компанією, особливо в такі нелегкі для країни часи.

Читайте також –

Наталія Азюковська, Varus: В пріоритеті — доставка товару в усі магазини

 


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Олександр Черніцький, Mandarin Plaza Group: Чому доречно відкривати Ocean Mall навіть під час повномасштабної війни (+презентація 360)

Олександр Черніцький, Mandarin Plaza Group: Чому доречно відкривати Ocean Mall навіть під час повномасштабної війни (+презентація 360)

Олександр Черніцький, голова правління Mandarin Plaza Group, девелопера та оператора найбільших українських ТРЦ — зокрема,...
time icon  
  35
Усі новини ринку