Вікторія Луценко, Ашан: До 2025 року плануємо відкрити 250 магазинів

Вікторія Луценко, Ашан: До 2025 року плануємо відкрити 250 магазинів

11.01.2022 08:15
  4811
Дарія Осіїк

СЕО Ашан Україна про розвиток мережі, плани на майбутнє та особливості українського рітейлу.

Читати російською мовою

Ашан давно не відкривав великих фізичних магазинів. Компанія була зосереджена на стабілізації процесів після подвоєння підприємства (придбання мережі Караван), а також розвитку фіджитал-напрямку — запуск електронної комерції, створення унікального концепту фіджитального магазину. Зараз Ашан запускає кілька магазинів на місяць. Це новий формат для мережі – Pick up Point – невеликі торгові точки біля будинку.

Останні чотири роки мережею керує Вікторія Луценко. До цього вона працювала в угорському та деякий час у французькому представництві компанії. В інтерв’ю для НВ Вікторія розповіла про плани мережі щодо розвитку в Україні. RAU пропонує ознайомитись з головними тезами матеріалу.

Про особливості українського ринку

Україна дуже розвинена у digital-інструментах. Люди буквально схоплюють та вивчають усе нове. А бізнес швидко підлаштовується під своїх клієнтів. Мені це близько, тому що я і українка, і угорка. Ці дві країни для мене однаково рідні, але лише повернувшись до України, я відчула внутрішній баланс. Я почуваюся комфортно і в Україні, і в Угорщині.

Про причину створення формату Pick up Point та результати його роботи

Ми хочемо бути ближчими до свого клієнта: на відстані витягнутої руки, кількох кроків. Коли ми говоримо про «близькість», ми маємо на увазі не тільки фізичну відстань, а й «близькість» людську. Наш слоган: З тобою у кожному моменті.

До того ж, це була та ніша, в якій нас ще не було. І я зрозуміла, що ми далекі від клієнтів територіально. Це час на дорогу. А час означає гроші. І покупець в Україні це також зрозумів. Плюс карантин вніс свої корективи, тепер ми рідше маємо можливість саме з’їздити за покупками. Тому Ашан сам став ближчим до клієнта. Також клієнти можуть замовити товари онлайн, а ми доставимо їх у Pick up Point, недалеко від їхнього будинку. Тобто, поєднуючи фізичний магазин та онлайн-інструменти, ми не втрачаємо в асортименті навіть на маленькій площі. Більшість Pick up Point ми відкрили в житлових комплексах. Наші клієнти там — молоді сім’ї, які проживають багато важливих та щасливих моментів: переїзд у нову квартиру, народження дітей, появу домашніх тварин. І ми з ними у кожному такому моменті, адже Ашан теж сімейний бізнес.

Наш найважливіший KPI для формату Pick up Point – це 250-300 клієнтів на день. І ми показуємо цей результат.

Про плани щодо розвитку інших форматів Ашан та про відкриття нових магазинів

У нас три напрямки: наші «магазини майбутнього» — де ми можемо показати всю різноманітність нашого фізичного асортименту, супермаркети «Мій Ашан» та Pick up Point. Ми можемо освоювати будь-які формати.

Нещодавно ми запустили новий магазин на Лівому березі столиці біля метро Дарниця. Ми впроваджуємо там традиційні діджитальні сервіси. Обов’язково буде доставка із сайту. Оскільки магазин — у пішій доступності для великого житлового масиву, ми відкриваємо там піцерію, приготування суші та вок, буде свіжа випічка стандартів Ашан. Нещодавно ми запустили унікальний магазин формату scan and go. Покупець через нашу програму завантажує ключ, відкриває магазин, робить покупки і самостійно розплачується на касі самообслуговування.

Якщо говорити про регіональну експансію, то ми вже підписали контракт у Львові, де у другій половині наступного року ми відкриємо наш четвертий магазин. У нашому фокусі п’ятірка великих регіонів: ми серйозно працюємо над Дніпром та Харковом, не забуваємо про Одесу, де маємо землю. А взагалі ми готові розглядати можливості в різних містах України, оскільки бачимо, що ринок зростатиме. Ми прийняли стратегічне рішення розвиватися разом із ринком. У 2022 році плануємо відкрити ще п’ять нових супермаркетів та 50 Pick up Point.

Про «магазини майбутнього»

Вони мають бути зручними. Люди йдуть до магазину за покупками, і не хочуть витрачати там багато часу. Ми дамо покупцеві вибір: скласти свій маршрут за щоденним списком продуктів, щотижневим, святковим. Клієнт вирішуватиме, а ми створимо умови, за яких це стане можливим.

Також у нашому пріоритеті залишатиметься прийом клієнтів. І третій напрямок – усі можливості діджитал. Вони також допомагатимуть спрощувати покупки.

Порівняння європейських супермаркетів та українських

Український клієнт більш «розпещений» зручними рішеннями. Єдине, на що слід звертати увагу, що Київ — це не вся Україна. Тому рітейл має працювати на перспективу і в інших регіонах.

Про можливий вихід Lidl в Україну та конкуренцію з новим гравцем

Звичайно, всьому ринку рітейлу доведеться підготуватися до появи нового гравця. Не думаю, що Lidl стане конкурентом Ашану. В нас різні ніші. Lidl вплине насамперед на ті компанії, які в Україні працюють за схожими концептами. Але конкуренція це добре для клієнта. Адже зрештою кожен із гравців ринку бореться саме за увагу клієнта. І тут у нас грандіозні плани.

Читайте також –

Не час для гігантів: чому Ашан, Fozzy, Varus шукають нове життя в мінімаркетах


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку