
Анастасія Шевченко, Global HR Solutions: Виклики на ринку праці. Ефективні стратегії залучення талантів


Гості все більше цінують їжу, а не антураж; щоб утримати персонал, треба розробляти програми кар’єрного зростання; скоро боротьба ресторанів на фуд-корті та стріт-рітейлі посилиться.
Генеральний директор мережі ресторанів японської кухні Сушия в своїй колонці для Liga.net про те, як змінився споживач, що зараз найцінніше для гостя ресторану і що чекає ринок в майбутньому. RAU публікує скорочену версію матеріалу.
Тривалий час якість їжі в ресторанах грала для гостей другорядне значення. Похід в заклад розцінювався, як «вихід у світ», тому в ресторані обов’язково повинен бути багатий антураж. Думаєте, чому в Києві досі так багато закладів з дорогим ремонтом? У них модно ходити. А в усьому світі спостерігаються вже зовсім інші тенденції.
Наприклад, деяким закладам в Японії майже 60 років. І весь цей час в них не проводився капітальний ремонт, не оновлювався інтер’єр та інше. Дивно звучить? Гості приходять в них в першу чергу за їжею. І це головне. Радує, що в Україні з’являється все більше закладів з якісним продуктом. Ця тенденція майбутнього.
Українські ресторатори зіткнулися з новими проблемами. Одна з них – труднощі з пошуком персоналу. Не секрет, що багато молодих людей сприймають роботу офіціантом як тимчасову. Плинність кадрів, як правило, висока. Зараз ресторатори не тільки конкурують між собою, а й з країнами Східної Європи. І перед власниками закладів з’являється складний вибір. Як платити заробітну плату, як у Польщі, й при цьому істотно не підвищувати ціни. Наша мережа розробила програми кар’єрного зростання і, наприклад, офіціант з часом може стати адміністратором або директором ресторану. Таким чином вдається утримати співробітників.
Будівництво власного бренду, гарне обслуговування та якісна їжа допомагають набагато частіше, ніж здається. Останні роки ми зіткнулися із ситуацією, коли на фуд-корті в торгових центрах можуть відкритися відразу кілька закладів схожого формату. Девелопери не погоджують з нами такі питання, тому передбачити це заздалегідь неможливо. Одну й ту ж аудиторію доводиться ділити відразу з декількома конкурентами.
У найближчі кілька років ресторатори змушені будуть реагувати на нові виклики – боротьбу з конкурентами, які демпінгують, брак персоналу та посилення боротьби на фуд-кортах і стріт-рітейлі. І над тим, що робити, потрібно вже думати зараз.
Джерело: Liga.net
Читайте також –
Не перетворитися в мас-маркет: ресторатор Савелій Лібкін про свій бізнес