Головна > Новини > Новини компаній > Андрій Курський, СЕО Zakaz.ua: Ринок доставки продуктів харчування в Україні досяг $100 млн
Андрій Курський, СЕО Zakaz.ua: Ринок доставки продуктів харчування в Україні досяг $100 млн

Андрій Курський, СЕО Zakaz.ua: Ринок доставки продуктів харчування в Україні досяг $100 млн

Генеральний директор сервісу Zakaz.ua про темпи зростання ринку доставки продуктів в Україні та його обсяги, появу нових гравців і зростання конкуренції в сегменті доставки, а також про плани розвитку сервісу в Україні та за кордоном.

Цей матеріал доступний російською мовою

Сервіс доставки продуктів харчування Zakaz.ua був створений ще в 2010 році, коли онлайн-торгівля на українському ринку тільки набирала обертів. За минулі дев’ять років багато що змінилося. E-commerce зайняв істотну частку в продажах низки категорій товарів, таких як електроніка, одяг і косметика. Однак частка продажів продуктів харчування через інтернет в Україні, як і раніше, не дотягує навіть до 1%. Що стримує більш істотне зростання ринку, який його реальний обсяг і чи слід очікувати буму онлайн-продажів в сегменті FMCG в інтерв’ю RAU розповів СЕО Zakaz.ua Андрій Курський.

– Як розвивається ринок доставки продуктів в Україні? Яку частку займають онлайн-продажі в українському продуктовому роздробі?

– Зараз ринок доставки продуктів в Україні розвивається дуже динамічно. За нашими оцінками, він подвоюється щороку, в тому числі через “ефект низької бази”.

Але поки що менше 0,5% продуктів харчування в Україні реалізується онлайн.

Інтерес покупців до сервісів доставки збільшується щороку і ринку є куди рости. Також впливає розвиток цивілізованого рітейлу: перехід покупця з ринків в магазини різних форматів.

– Які ключові чинники стримують розвиток ринку онлайн-продажів продуктів в Україні?

– Є ще категорія людей, які впевнені, що ніхто не вибере продукти краще, ніж вони самі. Більшість хочуть оцінити товар, перед тим, як купити його. Вони не впевнені в якості продуктів, які для них вибирає сервіс, і вважають, що зможуть знайти кращу пропозицію самостійно в магазині. Але таких людей, які завжди зайняті, особливо у великих містах, стає все більше і більше.

Також є незначні побоювання про повернення товару. Однак найчастіше у клієнтів є можливість повернути товар, в тому числі при замовленні через сервіс Zakaz.ua.

– Як зростає український ринок доставки продуктів з магазинів у грошах?

– Ми оцінюємо ринок доставки продуктів харчування онлайн в Україні в суму до $100 млн в 2019 році. Так як ринок збільшується вдвічі щороку, в минулому році обсяг становив близько $50 млн.

– За останні кілька років в Україні з’явилося багато міжнародних проектів, які займаються доставкою, в тому числі з супермаркетів. Наскільки вони вплинули на показники вашого бізнесу і за рахунок чого збираєтеся утримувати лідерство на ринку?

– Поява нових сервісів доставки ніяк не вплинули на наші показники, так як ми працюємо в різних сегментах. Ми доставляємо досить великі планові замовлення для всієї родини, в середньому одне замовлення важить 29 кг.

Інші схожі сервіси – це, скоріше, термінова доставка готових страв з ресторанів і кафе, де вага і обсяг замовлення значно нижчі. Це відображається на середньому чеку і на часі доставки клієнту.

Зараз ми не бачимо сильних конкурентів в нашому сегменті, і плануємо використовувати більш гнучкі моделі для розвитку бізнесу і збереження лідируючої позиції в подальшому.

– Ви доставляєте продукти з шести торгових мереж: Фуршет, Ашан, Fozzy, МегаМаркет, Novus і Metro. Які з них демонструють кращі показники з онлайн-продажів?

– Згідно з нашими домовленостями з кожним з рітейл-партнерів, ми не готові розкривати їхні показники, так як дуже цінуємо кожного з них, і з великим задоволенням працюємо з усіма партнерами. В цілому трафік на домен zakaz.ua становить близько 1 млн відвідувачів на місяць.

– Як відбувається підключення і співпраця з новою мережею супермаркетів? Які питання закриваєте на собі, а які залишаються за рітейлером і що в цій співпраці отримує рітейлер, а що ви?

Оскільки наша операційна модель роботи представляє собою конвеєр, який може обробляти сотні й тисячі замовлень на день, основною умовою є надання площ для розміщення нашого обладнання, касових вузлів і касирів. На нашому боці – всі інші капітальні витрати: холодильники, термоконтейнери, периферійне обладнання і таке інше, а також весь персонал для збірки і доставки замовлень.

У співпраці з нами рітейлер отримує додатковий і вельми значний оборот з онлайн-каналу.

Одним з джерел заробітку є комісія від обороту, який ми зробили для рітейл-партнера.

– Який портрет українського покупця продуктів в онлайні? Чим він керується при прийнятті рішення про замовлення доставки продуктів?

Користувачі сервісу Zakaz.ua – переважно жінки (60%) у віці від 25 до 34 років. У людей, які роблять покупку онлайн, немає часу і бажання ходити по магазинах, їм простіше ознайомитися з товаром на сайті, “покласти в кошик” і чекати доставку в зазначений та зручний час. У кожного нашого клієнта є свій улюблений магазин, і наша мета – дати клієнту максимальний вибір.

Ми розширюємо географію роботи і вже представлені у восьми містах України та Молдові – в Кишиневі.

Співпрацюємо з різними типами рітейл-партнерів, таким чином намагаємося покрити потреби різних клієнтів. Найчастіше доставляємо великі й важкі замовлення із середнім чеком понад 1700 грн.

– Як в процентному співвідношенні зростає кількість замовлень та інші ключові показники у Zakaz.ua в 2019 році? Який план по зростанню стоїть на 2020 рік?

– Ми тримаємо темп зростання не нижче зростання показників всього онлайн-ринку продуктів України. План розвитку на 2020 рік вимірюється тризначними цифрами.

– В останні кілька років ви почали активніше розвиватися в регіонах України. Тепер компанія представлена в Харкові, Дніпрі, Одесі, Львові, Запоріжжі, Вінниці, Житомирі. Які головні відмінності регіональних ринків від столичного? Чи плануєте подальший розвитку в регіонах?

Ми хочемо надавати сервіс високого рівня не тільки у великих містах України, а й в регіонах. На регіональних ринках готові працювати вже з існуючими партнерами, а також із сильними локальними гравцями. Головна відмінність ринків – чек, в регіонах він нижчий, ніж в Києві, але не суттєво. Купівельні вподобання аналогічні по всій Україні.

– В яких країнах за кордоном працює Zakaz.ua і наскільки успішно? Чи плануєте вихід в нові країни в найближчі роки? 

Так, плануємо. Ми працюємо разом з нашими рітейл-партнерами. Вони бачать, як якісно і професійно ми робимо свою роботу і запрошують запустити для них подібний успішний бізнес поза Україною. Саме за таким сценарієм ми рухалися для відкриття в Молдові.

В цілому, як росте ваш бізнес, штат співробітників? Які напрямки розвитку бізнесу є для вас пріоритетними?

– Наш штат зростає дуже швидко, але ми сфокусовані на автоматизації процесів. Ми точно знаємо, що нам потрібно зробити в 2020 році для оптимізації витрат на персонал.

Однією з цілей є запуск мобільного додатку iOS & Android для наших клієнтів, оскільки помітний тренд з використання мобільних пристроїв і зростання трафіку з них на e-commerce майданчиках.

Також бачимо хороші перспективи для збільшення продажів через партнерські програми та роботу з брендами.

Читайте також –

На шляху в регіони: сервіс доставки Glovo розповів про підсумки першого року роботи і плани на майбутнє

Про автора
Виктор Нагорский

Deputy Chief Editor Ukrainian Retail Association

Всі статті від автора