Андрій Курський, СЕО Zakaz.ua: Ринок доставки продуктів харчування в Україні досяг $100 млн

Андрій Курський, СЕО Zakaz.ua: Ринок доставки продуктів харчування в Україні досяг $100 млн

15.01.2020 08:15
  818
Виктор Нагорский

Генеральний директор сервісу Zakaz.ua про темпи зростання ринку доставки продуктів в Україні та його обсяги, появу нових гравців і зростання конкуренції в сегменті доставки, а також про плани розвитку сервісу в Україні та за кордоном.

Цей матеріал доступний російською мовою

Сервіс доставки продуктів харчування Zakaz.ua був створений ще в 2010 році, коли онлайн-торгівля на українському ринку тільки набирала обертів. За минулі дев’ять років багато що змінилося. E-commerce зайняв істотну частку в продажах низки категорій товарів, таких як електроніка, одяг і косметика. Однак частка продажів продуктів харчування через інтернет в Україні, як і раніше, не дотягує навіть до 1%. Що стримує більш істотне зростання ринку, який його реальний обсяг і чи слід очікувати буму онлайн-продажів в сегменті FMCG в інтерв’ю RAU розповів СЕО Zakaz.ua Андрій Курський.

– Як розвивається ринок доставки продуктів в Україні? Яку частку займають онлайн-продажі в українському продуктовому роздробі?

– Зараз ринок доставки продуктів в Україні розвивається дуже динамічно. За нашими оцінками, він подвоюється щороку, в тому числі через “ефект низької бази”.

Але поки що менше 0,5% продуктів харчування в Україні реалізується онлайн.

Інтерес покупців до сервісів доставки збільшується щороку і ринку є куди рости. Також впливає розвиток цивілізованого рітейлу: перехід покупця з ринків в магазини різних форматів.

– Які ключові чинники стримують розвиток ринку онлайн-продажів продуктів в Україні?

– Є ще категорія людей, які впевнені, що ніхто не вибере продукти краще, ніж вони самі. Більшість хочуть оцінити товар, перед тим, як купити його. Вони не впевнені в якості продуктів, які для них вибирає сервіс, і вважають, що зможуть знайти кращу пропозицію самостійно в магазині. Але таких людей, які завжди зайняті, особливо у великих містах, стає все більше і більше.

Також є незначні побоювання про повернення товару. Однак найчастіше у клієнтів є можливість повернути товар, в тому числі при замовленні через сервіс Zakaz.ua.

– Як зростає український ринок доставки продуктів з магазинів у грошах?

– Ми оцінюємо ринок доставки продуктів харчування онлайн в Україні в суму до $100 млн в 2019 році. Так як ринок збільшується вдвічі щороку, в минулому році обсяг становив близько $50 млн.

– За останні кілька років в Україні з’явилося багато міжнародних проектів, які займаються доставкою, в тому числі з супермаркетів. Наскільки вони вплинули на показники вашого бізнесу і за рахунок чого збираєтеся утримувати лідерство на ринку?

– Поява нових сервісів доставки ніяк не вплинули на наші показники, так як ми працюємо в різних сегментах. Ми доставляємо досить великі планові замовлення для всієї родини, в середньому одне замовлення важить 29 кг.

Інші схожі сервіси – це, скоріше, термінова доставка готових страв з ресторанів і кафе, де вага і обсяг замовлення значно нижчі. Це відображається на середньому чеку і на часі доставки клієнту.

Зараз ми не бачимо сильних конкурентів в нашому сегменті, і плануємо використовувати більш гнучкі моделі для розвитку бізнесу і збереження лідируючої позиції в подальшому.

– Ви доставляєте продукти з шести торгових мереж: Фуршет, Ашан, Fozzy, МегаМаркет, Novus і Metro. Які з них демонструють кращі показники з онлайн-продажів?

– Згідно з нашими домовленостями з кожним з рітейл-партнерів, ми не готові розкривати їхні показники, так як дуже цінуємо кожного з них, і з великим задоволенням працюємо з усіма партнерами. В цілому трафік на домен zakaz.ua становить близько 1 млн відвідувачів на місяць.

– Як відбувається підключення і співпраця з новою мережею супермаркетів? Які питання закриваєте на собі, а які залишаються за рітейлером і що в цій співпраці отримує рітейлер, а що ви?

Оскільки наша операційна модель роботи представляє собою конвеєр, який може обробляти сотні й тисячі замовлень на день, основною умовою є надання площ для розміщення нашого обладнання, касових вузлів і касирів. На нашому боці – всі інші капітальні витрати: холодильники, термоконтейнери, периферійне обладнання і таке інше, а також весь персонал для збірки і доставки замовлень.

У співпраці з нами рітейлер отримує додатковий і вельми значний оборот з онлайн-каналу.

Одним з джерел заробітку є комісія від обороту, який ми зробили для рітейл-партнера.

– Який портрет українського покупця продуктів в онлайні? Чим він керується при прийнятті рішення про замовлення доставки продуктів?

Користувачі сервісу Zakaz.ua – переважно жінки (60%) у віці від 25 до 34 років. У людей, які роблять покупку онлайн, немає часу і бажання ходити по магазинах, їм простіше ознайомитися з товаром на сайті, “покласти в кошик” і чекати доставку в зазначений та зручний час. У кожного нашого клієнта є свій улюблений магазин, і наша мета – дати клієнту максимальний вибір.

Ми розширюємо географію роботи і вже представлені у восьми містах України та Молдові – в Кишиневі.

Співпрацюємо з різними типами рітейл-партнерів, таким чином намагаємося покрити потреби різних клієнтів. Найчастіше доставляємо великі й важкі замовлення із середнім чеком понад 1700 грн.

– Як в процентному співвідношенні зростає кількість замовлень та інші ключові показники у Zakaz.ua в 2019 році? Який план по зростанню стоїть на 2020 рік?

– Ми тримаємо темп зростання не нижче зростання показників всього онлайн-ринку продуктів України. План розвитку на 2020 рік вимірюється тризначними цифрами.

– В останні кілька років ви почали активніше розвиватися в регіонах України. Тепер компанія представлена в Харкові, Дніпрі, Одесі, Львові, Запоріжжі, Вінниці, Житомирі. Які головні відмінності регіональних ринків від столичного? Чи плануєте подальший розвитку в регіонах?

Ми хочемо надавати сервіс високого рівня не тільки у великих містах України, а й в регіонах. На регіональних ринках готові працювати вже з існуючими партнерами, а також із сильними локальними гравцями. Головна відмінність ринків – чек, в регіонах він нижчий, ніж в Києві, але не суттєво. Купівельні вподобання аналогічні по всій Україні.

– В яких країнах за кордоном працює Zakaz.ua і наскільки успішно? Чи плануєте вихід в нові країни в найближчі роки? 

Так, плануємо. Ми працюємо разом з нашими рітейл-партнерами. Вони бачать, як якісно і професійно ми робимо свою роботу і запрошують запустити для них подібний успішний бізнес поза Україною. Саме за таким сценарієм ми рухалися для відкриття в Молдові.

В цілому, як росте ваш бізнес, штат співробітників? Які напрямки розвитку бізнесу є для вас пріоритетними?

– Наш штат зростає дуже швидко, але ми сфокусовані на автоматизації процесів. Ми точно знаємо, що нам потрібно зробити в 2020 році для оптимізації витрат на персонал.

Однією з цілей є запуск мобільного додатку iOS & Android для наших клієнтів, оскільки помітний тренд з використання мобільних пристроїв і зростання трафіку з них на e-commerce майданчиках.

Також бачимо хороші перспективи для збільшення продажів через партнерські програми та роботу з брендами.

Читайте також –

На шляху в регіони: сервіс доставки Glovo розповів про підсумки першого року роботи і плани на майбутнє


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Участь у програмі “Національний Кешбек” візьмуть мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, а також власні торгові марки Retail Group

Участь у програмі “Національний Кешбек” візьмуть мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, а також власні торгові марки Retail Group

Торговельні мережі Велмарт, Велика Кишеня та ВК Експрес, що входять до холдингу Retail Group, повідомили про свою участь у...
time icon  
  150
Усі новини ринку