Дмитро Деревицький, Алло: Економіка Чорної п’ятниці. Що стоїть за акцією та чи знайдуть українцям знижки

Дмитро Деревицький, Алло: Економіка Чорної п’ятниці. Що стоїть за акцією та чи знайдуть українцям знижки

25.11.2021 08:15
  962
Дарія Осіїк

Голова ради директорів ЦК Алло у своїй авторскій колонці для НВ Бізнес розповів про те, як рітейлу підготуватися до Чорної п’ятниці, на що звернути увагу, і наскільки заявлені знижки відповідатимуть дійсним та очікуваним.

Читати російською мовою

Період Чорної п’ятниці — один із найбільш довгоочікуваних для покупців по всьому світу, в тому числі, і в Україні. Минулий сезон побив усі рекорди з продажу, навіть не дивлячись на непростий 2020 рік. Згідно з дослідженнями GfK, в Україні продаж побутової техніки та електроніки перевищив сезон 2019-го на 28%: українці придбали майже мільйон одиниць товарів у цій категорії на понад шість мільярдів гривень. В Алло продаж Чорної п’ятниці перевищує новорічний період вже третій рік поспіль.

Нещодавнє дослідження Gradus Research показало, що 93% українців уже знають про найбільший розпродаж осені, і 44% планують робити покупки у ці дні. А тепер уявіть, що всі ці 44% споживачів прийшли до вас раптово. Чи вистачає у вас продавців? Чи є товар на складі? Чи витримає сайт стрибок трафіку? У онлайн та офлайн-рітейла є десятки важливих питань, про які потрібно подбати до старту розпродажів.

Щоб полегшити навантаження на торгові точки, софт, процес поставок і т. д. такі світові гравці як Amazon, Target, Best Buy і інші мега-рітейлери почали розтягувати знижки на період від тижня до місяця. Таким чином, у клієнта з’являється більше часу, щоб обміркувати та здійснити покупку, а для продавця це ефективний спосіб зняти піковий стрес із п’ятниці та уникнути затримок у доставках. Українські рітейлери теж йдуть таким шляхом.

в Алло Чорна п’ятниця триває тиждень. Задовго до старту ми починаємо активно вдосконалювати всі процеси, і зокрема прокачуємо сайт. У період знижок приріст трафіку різко збільшується: торік він був на 31% вищим у порівнянні з 2019-м, а в п’ятницю 27-го листопада на маркетплейс allo.ua зайшли рекордні 900 000 відвідувачів. Цього року ми очікуємо мільйон на добу.

Щоб забезпечити стабільність роботи сайту, при цьому не витратити на програмне забезпечення та інфраструктуру всі гроші світу, компанії впроваджують гнучку пріоритизацію IT-ресурсів. Що це таке? Оскільки різке навантаження на сайті зростає лише на 10-15 днів на рік, будувати статичну систему під максимальне навантаження — неоптимально і дорого.

Тому розробляється автоматичне масштабування системи (auto scaling) під навантаження: при збільшенні навантаження на сайті (відвідувачі, перегляди, замовлення) – система в автоматичному режимі запитує додаткові ресурси у «хмари» для стійкості сайту та забезпечення належної продуктивності, і повертає їх назад у хмару , коли навантаження зменшується. Для користувача ця система непомітна, у чому її основна перевага: сайт не висне, картки товару підвантажуються коректно, а оплата відбувається безшовно. Але цього недостатньо.

Число онлайн-заявок в e-commerce під час Чорної п’ятниці зростає кардинально – у нас їх приблизно в 4-5 разів більше, ніж у звичайні вихідні. Тому крім сайту, велике навантаження припадає на склад, кол-центр, логістику тощо — це вимагає інвестицій не тільки в програмні процеси, а й передбачає значне розширення штату. На період Чорної п’ятниці ми зазвичай посилюємо та переводимо у режим 24/7 технічну підтримку, а також удвічі збільшуємо кількість працівників складу за рахунок нічної зміни. Навантаження на контакт-центр зростає втричі, тому цього року ми збільшили штат на 15% та розробили графік із максимальною присутністю команди.

На відміну від онлайну, у фізичному роздробі звичайний ажіотаж навряд чи станеться цього року через карантинні обмеження. Тим не менш, тут ми також плануємо посилення і виводимо всі команди продавців у максимальному складі.

Сила рітейлера визначається його здатністю приймати трафік і продавати в пікові навантаження. Тому період Чорної п’ятниці можна назвати якимось стрес-тестом перед сезоном новорічних свят.

Потрібно інвестувати в маркетинг, покращення софту, найм нових співробітників, при цьому зберегти бізнес ефективним з огляду на низьку маржинальність товарів зі знижками. Одна з причин – відкладений попит. Весь місяць клієнти чекають на суперакцію і купують мало. Наприкінці місяця трапляється пік, але через великі знижки маржинальність товару падає, навіть попри великий обсяг продажу. Для нас Чорна п’ятниця – це зміцнення відносин з лояльними клієнтами та залучення нових за рахунок вигідних пропозицій та позитивного досвіду покупки.

У чому особливість Чорної п’ятниці-2021

Зазвичай, під час великих знижок споживачі купують дорогі товари — смартфони, телевізори, побутову техніку. При цьому вони орієнтуються не на відсоток знижки, а на її розмір у грошовому еквіваленті — клієнти вибиратимуть товари з максимальною знижкою у гривнях. Тому, очікувано, зростатимуть продажі категорій із високою вартістю. Але цього року цих товарів вистачить не всім.

Глобальна криза мікрочіпів вносить серйозні корективи до асортименту знижок. Чорна п’ятниця 2021-го пройде в умовах світового дефіциту смартфонів, телевізорів, ноутбуків та інших товарів, які мають великий попит.

У рітейлерів електроніки в Україні зараз рекордно низька оборотність товару через недопостачання: у нас — вдвічі нижча від звичайного року. І незважаючи на ранню закупівлю, багато в чому вирішення ситуації залежить від вендорських поставок до країни: часто Україна не є пріоритетним ринком для постачальників, через що товари постачаються з величезними затримками.

Як і звичайно, буде багато знижок у категоріях одягу, косметики та парфумерії та інших, що мають високу маржинальність, тому знижки на них можуть досягати 80%.

Читайте також –

Алло планує розвиватися як національний маркетплейс


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку