Кращі HR-практики в рітейлі: мережа ювелірних салонів SOVA

Кращі HR-практики в рітейлі: мережа ювелірних салонів SOVA

05.02.2020 08:02
  2767
Микола Маранчак

Директор з персоналу мережі ювелірних магазинів SOVA Олександр Сільченко про мотивацію і розвиток співробітників компанії, і про те, як це впливає на досягнення великих цілей.

Цей текст доступний також російською мовою

В 2019 році індекс eNPS (Індекс лояльності співробітників) всередині ювелірної мережі SOVA виріс з 55% до 69%, а річна плинність кадрів знизилася до 28,5%. Як рітейлеру вдалося домогтися таких показників і на що в компанії роблять ставку в розвитку і мотивації персоналу, RAU розповів директор з персоналу SOVA Олександр Сільченко.

– З якими фінансовими результатами завершили 2019 рік? Чи покращилися вони в порівнянні з попереднім періодом?

– 2019 рік завершили з позитивними емоціями. Ми перевиконали план продажів, успішно виконали всі ключові KPI. Маємо значний приріст порівняно з 2018 роком. Як в абсолютному значенні, так і в ефективності кожного співробітника наших магазинів. Приріст продажів на одного співробітника в минулому році в порівнянні з позаминулим склав 19%.

– Яку роль в досягненні поставлених цілей зіграла команда?

– Кожен зробив свій внесок у результат. Приймалися управлінські рішення, при необхідності – вносилися корективи, які в обов’язковому порядку синхронізувалися між підрозділами. Але яким би ідеальним не був план, структура або модель, їх реалізація залежить від тих, хто безпосередньо спілкується з клієнтом. Без мотивованої професійної команди продавців-консультантів неможливий довгостроковий результат.

– Як проходить у вас навчання співробітників? 

– Ключова мета, до якої ми прагнемо: щоб навчання було безперервним і системним. Використовуємо внутрішнє навчання (своїми силами) і зовнішнє (за допомогою зовнішніх провайдерів); очне і дистанційне (у компанії є власний навчальний портал).

Програму навчання на рік і ресурси на її реалізацію плануємо, виходячи з поставлених цілей і завдань. При цьому ми спочатку закладаємо гнучкий підхід, тому що програми навчання можуть і повинні коригуватися в міру необхідності. Ми оперативно реагуємо на динаміку ринку, результати оцінки знань і навичок наших співробітників.

– З якого періоду починається навчання нових співробітників?

– Кожен новий співробітник, приходячи в компанію, отримує план на період адаптації, який включає в себе інформаційні та навчальні матеріали, а також дистанційні курси. Протягом місяця для співробітників роздрібних магазинів проводиться базовий тренінг з продажу, який включає в себе навчання стандартам обслуговування і етапам продажу.

– Скільки часу і що саме вивчає один працівник за рік?

– Протягом року всі співробітники роздробу проходять не менше двох аудиторних тренінгів. Теми тренінгів визначаються на підставі результатів оцінки за допомогою таємного покупця, оцінки знань і навичок, а також зворотного зв’язку від керівників магазинів і керівника роздрібної мережі. Крім того, ми використовуємо так звані «польові тренінги». Коли бізнес-тренер компанії виїжджає на торгову точку, спостерігає за роботою стилістів-консультантів і відразу на місці допомагає виправляти помилки і відпрацьовувати необхідні навички.

– Якими інструментами матеріальної та нематеріальної мотивації користуєтеся?

– Є три “кити”, на яких тримаються висока лояльність, задоволеність і, як наслідок, ефективність співробітників – відчуття справедливості оплати праці, визнання досягнень і увага до особистості.

Рівень оплати праці наших стилістів-консультантів залежить як від індивідуальних результатів, так і від командних. Є три основні принципи:

  • При виконанні – гідний конкурентний розмір заробітної плати
  • Сверхрезультат – сверхоплата. Стимулюємо домагатися більшого
  • Відсутність очікуваного результату – в будь-якому випадку виплата «гарантованого мінімуму». Це дозволяє нашим співробітникам бути “впевненими в завтрашньому дні”. Звичайно, якщо подібна ситуація повторюється, ми на неї реагуємо: оцінюємо причини, допомагаємо її виправити або приймаємо управлінські рішення.

Також для співробітників наших магазинів проводяться різноманітні корпоративні конкурси – місячні, квартальні та річні. Це дозволяє виділити і нагородити кращих.

– Що це за заходи і як саме вони проходять?

– У 2019 році це були індивідуальні та командні битви, які додали дух конструктивного суперництва. Коли потрібно було не просто виконати план, а зробити це краще конкретного суперника у звітному періоді. Apple iPhone 11 і подарункові сертифікати на подорожі вже знайшли своїх власників.

Привітання з Днем народження, річницею роботи в компанії, різноманітні корпоративні заходи, Медичне страхування та інше – все це в комплексі, безумовно, впливає на лояльність і задоволеність наших співробітників.

У підсумку в 2019 році індекс eNPS (Індекс лояльності співробітників) виріс з 55% до 69%, річна плинність кадрів знизилася до 28,5%, що для українського рітейлу є дуже гідним результатом.

– Чи є принципи, цінності, правила всередині компанії? Які саме і як це проявляється?

– Так, звичайно! У нашій компанії існують задекларовані цінності та корпоративні стандарти. Вони безпосередньо впливають на стиль менеджменту, комунікацію з клієнтами та колегами, прийняття управлінських рішень. Тому, на мій погляд, в нашій компанії найдієвіший інструмент мотивації – це наша корпоративна культура. Де кожен клієнт, кожен співробітник на будь-якій посаді – цінність. Причому це не просто задеклароване гасло, а об’єктивна реальність.

Будь-який прояв невідповідності цим принципом відразу ж викликає неприйняття на будь-якому ієрархічному рівні.  Це, з одного боку, є нашою конкурентною перевагою, але, з іншого – накладає на всіх нас певні вимоги і зобов’язання.

Ми на постійній основі оцінюємо нашу роботу за допомогою таємного покупця. Моментально реагуємо на скаргу або негативний відгук клієнта. Намагаємося визначити причину, системно її виправити для того, щоб схожа ситуація не повторилася.

– Що потрібно для формування в магазині успішної продуктивної команди?

– Перш за все, повинна бути конструктивна здорова атмосфера всередині самої компанії. Ми чітко розуміємо, кого ми хочемо бачити у своїй компанії. Для цього сформовані профілі посад, в т. ч. з урахуванням особистісних якостей. Новим співробітникам обов’язково повинні бути близькі цінності і стандарти компанії.

Величезну роль відіграє професійний і менеджерський рівень керівника магазину. А також постійна, системна робота зі співробітниками і їх мотивацією, про що ми вже проговорили раніше.

– Як плануєте досягати нових успіхів у 2020 році? 

– Будемо продовжувати і покращувати системну роботу з управління та розвитку персоналу, маркетинговому просуванню бренду, а також управлінню асортиментом. А про нові заплановані проекти, що з них вдалося реалізувати, а що ні, давайте поговоримо через рік.

Читайте також –

Огляд Jewelry&Accessories: Золотий Вік, Pandora, SOVA, Люксоптика та інші


To the latest news To popular news Підтримати редакцію

Share this news on social networks


Read also

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

Норвезький інвестиційний фонд для України оголосив про першу інвестиційну ініціативу, спрямовану на індустріальний парк M10 у Львові

20 листопада Інвестиційний фонд для України (Ukraine Investment Fund) — новостворений фонд під управлінням норвезького державного...
time icon   
  13