Олександр Машкін, Papashon: Півроку живемо в стресі – постійно потрібно рятувати ситуацію

Олександр Машкін, Papashon: Півроку живемо в стресі – постійно потрібно рятувати ситуацію

09.11.2020 08:30
  3228
rau

Засновник мережі розважальних комплексів Papashon і парків дитячих розваг Papashon Kids Олександр Машкін розповідає про те, як пандемія мало не вбила бізнес, про відхід покупців з ТРЦ і нові принципи роботи, та робить прогноз, коли закінчиться карантин.

Цей текст доступний також російською мовою

Ідея створення парку розваг у Олександра виникла в 2007 році. А в 2008–му був створений перший Papashon – сімейне кафе з дитячою розважальною зоною. Через 12 років компанія перетворилася на мережу розважальних комплексів, що працюють у Києві, Одесі та Львові. У 2020 році Papashon Kids був відзначений нагородою RAU Awards, як кращий дитячий розважальний центр в ТРЦ. Які складові успіху мережі, як виживала компанія в умовах карантину і чи готова до нових викликів, в інтерв’ю RAU розповів засновник компанії Олександр Машкін.

– У чому відмінність парків Papashon Kids від інших парків на ринку?

– У наших парках площею від 2500 кв. м ми зібрали все, що потрібно для активного відпочинку дітей, які обожнюють лазити, бігати і стрибати: багатоповерхові довгі лабіринти, безліч видів горок, смуги перешкод, стільники, тюбінги, батути, поролонові ями, ніндзя-парки, райдужні мережі, спеціальні розважальні зони для самих маленьких – 4KIDS, автодроми, а також ексклюзивні розваги: кінетична стіна і інтерактивні столи. Також регулярно проходять розважальні та освітні заходи, є окремі кімнати для проведення свят, інтерактивне кафе.

Ми отримуємо багато запитів по франшизі PapashonKids, тому запустили проект двох форматів парків по франшизі – міні (до 1000 кв. м) і стандарт (наш звичний формат від 2500 кв. м). У цей складний час немає права на помилки і експерименти, тому багато девелоперів готові самостійно інвестувати в успішні бізнеси.

– Нещодавно Papashon Kids був відзначений нагородою RAU Awards 2020 як найкращий дитячий розважальний центр в ТРЦ. Що для вас означає ця нагорода?

– Це велика відповідальність. Ти повинен постійно доводити своє лідерство, як в сервісі, так і в кількості розваг, інновацій. Відмінний стимул йти далі.

– Коли і де з’явилася ваша компанія і чому у неї така назву?

– Починалося все в 2007 році як сімейний бізнес, і коли придумували назву, розглядали багато варіантів. Зупинилися на Papashon, тому що в основі є «папа»: а це розвага, радість і сімейність.

– Чому перший центр за межами Одеси ви вирішили відкрити у Львові, а не в столиці?

– Ми спочатку планували обов’язково бути присутніми у Львові, Одесі, Києві, а послідовність виходу була не принциповою. Так співпало, що на той момент саме у Львові була хороша локація і ми вдарили по руках.

– Які результати роботи показав розважальний центр в River Mall за неповний рік? Наскільки виправдалися очікування?

– Говорити про рік в цілому – складно. До початку карантину – це одне, після – інше життя та інші плани. До моменту, коли почався карантин, ми навіть ще не вийшли на рівень максимального завантаження. Але в принципі ТРЦ River Mall виправдав наші очікування.

– Чим був обумовлений вибір більярду та боулінгу як “супутників” дитячих розважальних центрів?

– Перший Papashon відкривався у форматі “боулінг – кафе – дитяче містечко”. Спочатку боулінг був якорем бізнесу. Була синергія розваг і цільової групи. Ми з цього починали. Вже набагато пізніше зробили відгалуження Papashon Kids.

– Хто ваші основні конкуренти на ринку?

– Papashon Kids кардинально відрізняється від інших дитячих розважальних центрів: в інноваціях, в кількості і якості розваг, навіть в рівні інвестицій. Ми вирішили створити свої “блакитні океани” і працювати в них. Вважаємо, що в цій ніші конкурентів у нас немає.

– Як оцінюєте перспективи ринку розваг для дітей в ТРЦ України?

– При сучасних тенденціях розвитку онлайн-торгівлі роль розваг в торгових центрах буде все вище. Розваги – якір ТРЦ і місце утримання відвідувачів. В останні роки спостерігається чітка тенденція зміщення цілей відвідування ТРЦ у бік відпочинку та розваги. ТРЦ перетворюються більше на місця дозвілля та покупок. Де слово “дозвілля” стоїть на першому місці.

Дивіться як в Америці, якщо людині треба щось купити, у неї в пріоритеті Amazon. Тому, моя думка, в майбутньому ТРЦ (без хорошої розважальної складової) будуть користуватися меншим попитом. Тому роль якісних операторів розваг буде ключовою для ТРЦ.

– Що найбільше подобається дітям і від чого в захваті дорослі? Які нові розваги ви плануєте впроваджувати?

– Дітям подобається в основному активний відпочинок. Ми спочатку відмовилися від доповненої реальності. У нас на один центр – 15-16 різних розваг. Батькам подобається, що діти активно проводять час, а вони можуть сидіти за столом, пити каву і при цьому спостерігати за своєю дитиною. Для батьків з маленькими дітьми є спеціальні розважальні зони 4Kids, де все продумано спеціально для малюків і більш старші діти туди зайти не можуть. При бажанні можна взяти персональну няню.

– Одна з ваших фішок – інтерактивні столи. Хтось копіює цей досвід?

– Ніхто не копіює. Інтерактивні столи для нас – ще один елемент розваг. На них встановлено 10-12 ігор, виробники щороку їх оновлюють. З них можна законектитися і показати друзям, наприклад, свої фотографії з подорожі і тут же роздрукувати.

– Карантин істотно вдарив по багатьом бізнесам і поміняв поведінку споживачів. Як ви пережили час, коли всі розважальні комплекси і ТРЦ були закриті?

– Ніхто ніколи в житті, незалежно від віку учасників цього «заходу», з таким викликом не стикався. За час незалежної України ми пережили три фінансові кризи, пов’язані з девальвацією валюти – 1998-й, 2008-й 2014-15 роки. Як працювати на падаючому ринку, ми вже натренувалися. І навіть у 2015 році, коли був пік кризи, ми будували новий розважальний центр. Коли оголосили карантин, я прогнозував, що це буде максимум один місяць. Природно, я не розумів, як довго це триватиме. Трохи пізніше вже давав прогноз, що якщо карантин триватиме до кінця червня, то мережа в поточному складі не виживе. Ми відкрилися в липні, а у Львові дитячий парк розваг відкрився у вересні. І ми “вижили” в повному складі.

Фінансово було дуже важко, оборотні кошти швидко закінчилися. У нас їх і так не багато було, тільки в грудні закінчили розраховуватися з постачальниками за будівництво нашого комплексу в ТРЦ River Mall. Всі обігові кошти, які встигли зібрати за січень-лютий 2020-го, витратили на «закриття дірок», сплату податків і т. д.

Я вдячний всім своїм партнерам, за розуміння ситуації і спільне рішення “влити” власні додаткові кошти для підтримки мережі. Самому теж довелося продавати особисті активи, щоб внести свій внесок у підтримку комплексів “на плаву”.

Після карантину, коли парки відкрилися знову, вирішили, що ті об’єкти, які самі не виживуть, потрібно або закрити, або перевозити в інше більш вигідне місце. Зараз ми в повному складі, всі об’єкти вижили, але півроку живемо в стресі – постійно потрібно щось розрулювати, рятувати ситуацію.

– Як вирішували питання з персоналом в період карантину?

– Всі співробітники йшли у відпустки за свій рахунок. Ми оформляли допомогу держави на 70% мінімальної зарплати. Тим, хто не зміг її отримати з якихось причин – виплачували самі. Найголовніше – нам вдалося зберегти більшу частину персоналу. І я вдячний цим співробітникам за терпіння і віру в Papashon.

У Львові наш дитячий розважальний центр простояв півроку. Ми відкрилися тільки у вересні. Перезапуск виявився складнішим, ніж відкриття нового парку, тому що все йде важко, повільно. І потрібно розуміти, що коронавірус ніхто не відміняв, є страх людей. І це позначається на відвідуваності.

– Як нові вимоги до безпеки змінили роботу центру?

– Ми виконуємо всі вимоги МОЗ з безпеки: проводимо температурний скринінг гостей на вході, контроль масочного режиму, інформуємо гостей про вимоги до безпеки. Обробляємо всі атракціони сертифікованим дезінфікуючим засобом кожні дві години, частина атракціонів працюють з обмеженнями. У комплексах встановлені дозатори з дезінфікуючими засобами для гостей. Персонал кожну дві години змінює медичні маски, проводиться температурний скринінг гостей і персоналу. У зоні кафе зменшили кількість посадочних місць на 50%,

Але треба розуміти, що в такому варіанті бізнес збитковий. Чим довше це буде відбуватися, тим більше буде руйнувань, закриттів і безробіття.

Ми всі в одному човні. Єдиний спосіб вижити – розумна зважена політика, як з боку держави, так і орендарів, і орендодавців.

Я хочу окремо сказати спасибі ТРЦ, з якими ми постійно в контакті і успішно домовляємося про вихід зі складної ситуації. В принципі з усіма у нас є спільне розуміння ситуації, ми постійно спілкуємося. Коронавірус не закінчується і доводиться знову домовлятися.

– Як після послаблення карантину змінилася поведінка клієнтів?

– Я вдячний всім клієнтам. Досить мудро поводяться, і навіть якщо є якісь зауваження, то говорять їх по-дружньому, і ми всіляко йдемо їм назустріч, особливо якщо їх поради стосуються безпеки.

У липні, перший місяць після відкриття, у нас було максимум 30% відвідуваності від липня минулого року. У серпні-вересні дійшли до 50%. У жовтні спрацювали трохи краще десь 60% від минулого року. Поки мережа ще працює в мінус. Наше завдання – хоча б не докладати і працювати в нуль. За моїми прогнозами, така ситуація триватиме до кінця березня 2021 року. До осені 2021-го думаю будемо ставитися до Covid-19, як до сезонного грипу. Але до того нас буде лихоманити.

Проте дітям важливо стрибати, бігати – випускати енергію. Їм не можна сказати: “Так в 2020 році через короновірус ти сидиш вдома”. Влітку ще була якась альтернатива – парки, пляжі. Зараз коли холодно, дитина повинна бути все одно активною. Активна дитина – здорова дитина. Тому тут батьки повинні зважено підходити до цього питання. А ми зі свого боку забезпечимо максимальну безпеку відвідувачів.

– Які в цілому плани з розвитку бізнесу: в яких містах хотіли б відкритися, на що зробити акцент?

– У нас були грандіозні плани з розвитку бізнесу в березні 2020 року. Ми одночасно вели переговори з трьома-чотирма торговими центрами. З коронавірусом все сильно змінилося. Зараз робити прогноз – справа невдячна: занадто багато зовнішніх факторів. Тому пропоную повернутися до розмови про плани 31 березня 2021 року.

Читайте також

Новини дитячих магазинів: Smile Park, Lego, Bembi, Shket&Faina Moda та інші


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку