Zнак фашиZму: як компанії відмовляються від нової Zвастики на своїх лого та що буде далі

Zнак фашиZму: як компанії відмовляються від нової Zвастики на своїх лого та що буде далі

02.04.2022 09:00
  2182
Микола Маранчак

В той час як російські бренди додають символ Z в назви своїх брендів, західні компанії намагаються від нього відмовитися.

29 березня Глава МЗС України Дмитро Кулеба призвав криміналізувати публічне використання літери “Z”, як символа країни-агресора. “Z — це воєнні злочини росії, розбомблені міста, тисячі вбитих українців. Публічну підтримку цього варварства треба заборонити”, — наголосив він. Його почули. Вже 31 березня Латвія заборонила символіку воєнної агресії рф: Z, V та інші позначки, які використовують російські окупанти. Відтепер їх використання на публіці під забороною. Також деякі федеральні землі Німеччини прирівняли демонстрацію літери Z до символу підтримки окупантів. Як використання літери у військовій пропаганді змусило бренди відреагувати на її використання – в матеріалі RAU.

Samsung

Південнокорейська компанія Samsung почала однією з перших відмовлятися від маркування Z у назвах своїх смартфонів. На це звернули увагу NotebookCheck. “Виробник вже відмовився від брендингу з літерою Z на своїх офіційних сайтах для Литви, Латвії та Естонії. Так, смартфон зі складним екраном Galaxy Z Fold3 5G тепер називається Galaxy Fold3 5G, а Galaxy Z Flip3 5G – Galaxy Flip3 5G”, – розповідає видання.

Незабаром компанія може змінити назви смартфонів на своїх сайтах по всій Європі. У самій Samsung офіційних заяв із цього приводу поки що не робили. Літера Z була частиною брендингу однієї з лінійки смартфонів Samsung з моменту їх випуску у 2020 році.

Zurich Insurance

Швейцарська страхова компанія Zurich Insurance прибрала 27 березня свій логотип у вигляді літери Z із соцмереж, щоб не асоціюватися з підтримкою російської армії. “Ми тимчасово відмовляємося використовувати букву Z у соціальних мережах, де вона з’являється окремо і може бути неправильно тлумачена”, – йдеться у заяві компанії, яке цитує Reuters. Компанія працює з клієнтами з понад 200 країн.

Louis Vuitton

Після того, як росія вторглася в Україну, конгломерат LVMH заявив про припинення своєї діяльності в рф, проте бренд Louis Vuitton таки потрапив у скандал. Причиною стала зловісна блискавка на прикрасах з нової колекції більше схожа на букву Z, яка стала символом війни, а також графічне зображення ініціал бренду на прикрасах букв L і V. В новій рекламній кампанії бренду оскароносна акторка Алісія Вікандер позує саме з такою прикрасою. Реакція соцмереж була блискавичною, що призвело до серйозних репутаційних втрат Louis Vuitton. Між тим, люксовий французький бренд вкладав у цю блискавку інший сенс – символ покоління Z.

Zulip

Компанія Zulip, яка виробляє програмне забезпечення для Slack, також звернула увагу на те, що скандальна літера присутня на їх логотипі. «З огляду на те, що російські військові також використовують літери «О» та «V» як свої символи, світова спільнота має зосередитися на засудженні будь-якої пропаганди російського вторгнення, незалежно від того, які символи, зображення чи мова використовуються для цього», – заявив генеральний директор Zulip Тім Ебботт. Поки компанія вирішила не змінювати свій логотип, щоб прибрати асоціації з новоявленою “Zвастикою”.

Символ окупантів мають на своєму логотипі також компанії  Zipcar, Zoomer Media, ZenHub і німецький девелопер Z-Service, проте компанії поки не відреагували на реакцію міжнародної спільноти на цей факт. Скоріше за все, це станеться після того, як до бойкоту символіки окупанта приєднається більшість європейських країн. Так, про такий намір вже заявила також Естонія, тож, скоріше за все, невдовзі на відповідну реакцію все ж варто очікувати.

Тим часом до федеральної служби з інтелектуальної власності рф нещодавно подано заявку на бренд NeZpresso. Графічно він дуже схожий на Nespresso від Nestle. Заявка надійшла від приватної особи Олександра Ізотова. База Роспатента вказує, що за ним числяться й інші бренди. Серед них, Nova Unex – марка побутових товарів.

Є й інші подібні заявки. Вони надходять не лише від приватного сектору. УралВагонЗавод вирішив зареєструвати бренд УралVагонZавод. Є чергова варіація на тему McDonald’s. Заявка подана від ІП Олексія Туренка із Самари. Торговий знак охоплюватиме широкий спектр: від продуктів харчування до пива та послуг громадського харчування.

Читайте також

Hasta la Visa: як бренди прощаються з ринком росії за допомогою логотипів


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку