Жінка за кермом: як ритейлери вирішують проблему дефіциту водіїв

Жінка за кермом: як ритейлери вирішують проблему дефіциту водіїв

03.09.2024 08:45
  1379
Костянтин Симоненко

Через посилення мобілізації українські мережі змушені шукати шляхи залучення жінок на посади водійок, оскільки наразі ця професія є однією з найбільш дефіцитних.

Не вистачає мінімум третини водіїв

Як пише видання Forbes Україна, загалом на кінець лютого 2024 року в Україні бракувало 20 000 водіїв на внутрішніх обласних маршрутах загального користування або 32% від загальної потреби. У Києві та Запорізькій області бракує вже кожного другого водія. Проблема дефіциту водіїв існує давно, але з прийняттям закону про мобілізацію набула додаткової гостроти. Так, за словами співвласника та гендиректора мережі магазинів Аврора Тараса Панасенко, кадровий голод через мобілізацію чоловіків ритейлер відчуває протягом всієї війни. Але з початку дії нового закону про мобілізацію – 18 травня – кадрова криза ще більше посилилась. В цей день на маршрути не вийшли близько 80% водіїв мережі Аврора. Вони просто відмовлялися виїжджати у рейси, що призвело до збоїв у доставці товару в магазини. Відтак ритейлер робить ставку на залучення жінок, однак темпи – далекі від очікуваних. Поки у компанії працює лише одна водійка, незабаром має вийти на роботу ще одна. Про те, що жінки не дуже поспішають на важку роботу водія, говорять й інші представники галузі. Також бракує вантажників, електрогазозварювальників, слюсарів-ремонтників, інженерів. Жінок з такими спеціальностями майже немає. Рахунок поки що йде буквально на одиниці.

Нові кадрові стратегії

Найбільші успіхи в пошуку водійок та інших фахівців мають компанії, які почали робити це до повномасштабного вторгнення. Натомість фірми, які щойно почали вкладатись в цей напрям – змушені чекати та активно стимулювати жінок переходити в раніше типово чоловічі професії. Навчання жінки до рівня, щоб вона на фурі могла спокійно почуватись на трасі, займає близько року, пояснює Руслан Шостак, співвласник EVA та Varus.

Серед стратегій – вищі зарплати для жінок на аналогічних посадах, перезапуск кампаній з пошуку кандидатів та пропозиція навчання на категорію В або С за рахунок компанії. Але попри суттєво вищу платню та запропоноване навчання жінки не погоджуються. Зараз для жінки в Україні немає проблеми знайти роботу. Тому вона не хоче обирати «важкі» спеціальності, якщо за ті самі гроші можна робити легшу роботу. Так пояснює ситуацію, що склалася, СЕО компанії Логістік Юніон Олександр Семенцов – логістичного оператора найбільшої в Україні продуктової мережі магазинів АТБ. За його словами, жінки могли б замістити лише до 10% типово чоловічих посад у ритейлі.

Тому так само компанія вже запровадила низку ініціатив для залучення жінок, зокрема безкоштовну школу водіння, а тепер всерйоз міркує над тим, щоб зробити зарплати для жінок на тих самих посадах вищими, ніж в чоловіків.


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Мережа AMIC Energy продовжує активно розширюватися: 10 нових АЗК, 3 піцерії Sbarro і ще один ресторан Subway розширили мережу у Польщі

Мережа AMIC Energy продовжує активно розширюватися: 10 нових АЗК, 3 піцерії Sbarro і ще один ресторан Subway розширили мережу у Польщі

Австрійська компанія AMIC Energy, поповнила свою мережу дев’ятьма новими автозаправними комплексами у Польщі. Нещодавно...
time icon  
  150
Усі новини ринку