Збої в глобальних ланцюжках поставок триватимуть в першій половині 2022 року – Bloomberg
Компанії, які страждають від нестачі ключових компонентів і підвищення цін на сировину та енергоресурси, змушені торгуватися за місця на судах, доводячи фрахтові ставки до рекордних значень.
Цей матеріал доступний російською мовою
Збої в глобальних ланцюжках поставок майже гарантовано триватимуть в першій половині 2022 року через Дельта-варіант коронавіруса, пише Bloomberg. «Перевантаження портів і дефіцит контейнерних потужностей здатні продовжитися в IV кварталі і навіть до середини 2022 року», – зазначив президент контейнерної лінії Evergreen Се Хуей-цюань, яка входить в світовий топ-10.
Як пише видання, компанії, які страждають від нестачі ключових компонентів і підвищення цін на сировину та енергоресурси, змушені торгуватися за місця на судах, доводячи фрахтові ставки до рекордних значень. Відзначається, що зараз вартість відправки контейнера з Азії в Європу приблизно в 10 разів вище, ніж в травні 2020 року. Вартість відправки контейнера з Шанхая в Лос-Анджелес виросла більш ніж в шість разів.
Як зазначає агентство, великі рітейлери, як правило, укладають довгострокові контракти з контейнерними лініями. Однак азіатське виробництво спирається на мережі з десятків тисяч дрібних і середніх виробників, які часто організовують доставку через логістичні фірми і експедиторів. Ті в свою чергу щосили намагалися забезпечити замовлення для клієнтів, оскільки судновласники продають їх тим, хто пропонує найвищу ціну.
За словами опитаного Bloomberg аналітика, від 60% до 70% угод з доставки на маршруті Азія-Америка укладаються через спотові або короткострокові угоди. Передбачається, що ця ситуація збережеться до лютого 2022 року.
Відзначається, що існуючу проблему на ринку логістики посилює політика «нульової терпимості» Китаю до коронавірусу і практика закриття роботи контейнерних терміналів при виявленні коронавіруса навіть у одного з працівників.
Нагадаємо, що в серпні цього року Китай частково зупинив роботу найбільшого контейнерного порту країни – комплексу Нінбо-Чжоушань -через штам Дельта. Тоді влада зупинила роботу тільки терміналу Мейшань, однак саме на цей термінал припадає близько 20% контейнерного обороту комплексу.
У березні цього року контейнерні перевезення вже мали кризу через блокування Суецького каналу гігантським контейнеровозом Ever Given. 23 березня судно сіло на мілину в Суецькому каналі, перекривши один з найбільш завантажених морських торговельних шляхів в світі. Оскільки судно заблокувало рух, щодня через канал не могли пройти товари на суму $9,6 млрд. 29 березня його зняли з мілини.
Джерело: НВ
Читайте також –
Дослідження Reuters: що чекають клієнти від логістичних компаній і що стримує розвиток доставки