Спад продажів: як змінилася виручка українських кафе і ресторанів – дослідження
Після зняття жорсткого карантину та відновлення повноцінної роботи виручка 54% закладів громадського харчування просіла в порівнянні з відповідним періодом минулого року, у половини з них – спад на 30% і більше.
Цей матеріал доступний російською мовою
Про це свідчить дослідження компанії з автоматизації кафе, ресторанів і магазинів Poster. У Poster проаналізували неперсоналізовані операційні показники близько 550 закладів громадського харчування – клієнтів компанії Poster – з областей України, в яких вже дозволена робота кафе і ресторанів в повноцінному форматі. Більшість респондентів – заклади демократичного і середнього цінових сегментів. Порівнюваний період: 29 червня-5 липня 2020 року і 1-7 липня 2019 року.
Щоб оцінити наскільки великий вплив карантину на динаміку виручки рік до року, в Poster також проаналізували обсяг продажів цих закладів в 2018-2019 роках.
Виявилося, що всього 17% закладів в липні 2019 року в порівнянні з липнем 2018 року зафіксували спад виручки, тільки 6% з них просіли на 30% і більше. У 2020 році в порівнянні з 2019-м ці показники – 54% і 28% відповідно.
В середньому виручка закладів громадського харчування в липні 2019 року в порівнянні з липнем 2018-го зросла на 46%, проти зростання на 3% з 2019 року по 2020-й. Тобто зростання виручки у досліджуваних закладів сповільнилося більш ніж в 15 разів.
«Нам стало цікаво подивитися наскільки сильно карантин вплинув на динаміку виручки: де слід карантину, а де просто щорічний тренд. Ми спеціально відібрали для вибірки цих досліджень ті заклади, які працюють в галузі вже більше трьох років. У ресторанному бізнесі багато новачків закриваються протягом першого року життя. Нам же хотілося оцінити вплив пандемії на найбільш успішні й стабільні заклади, які відкрилися задовго до карантину і встигли налагодити всі внутрішні процеси до кризи», – прокоментував Родіон Єрошек, співзасновник і CEO компанії з автоматизації закладів Poster.
Читайте також –