Мода онлайн: 61% всіх інтернет-продажів у світі припадає на одяг і взуття

Мода онлайн: 61% всіх інтернет-продажів у світі припадає на одяг і взуття

17.02.2021 04:00
  1192
rau

Пандемія і тотальне закриття магазинів по всьому світу стало різким стимулом до розвитку інтернет-торгівлі. Причому найбільше виграла від цього злету індустрія fashion, що зуміла потіснити в обсязі продажів традиційного лідера електронної комерції – техніку і гаджети.

Читати російською

СЕО платформи HUBBER Максим Бєляк проаналізував останні тенденції fashion-індустрії в e-commerce: Як змінився онлайн-ринок одягу та взуття за останній рік, які категорії виросли, і що робити постачальникам, щоб зростати в продажах.

Вісім показників, які характеризують глобальний ринок e-commerce:

  • До 2040 року 95% всіх покупок здійснюватимуться онлайн. Про це говорить міжнародна біржа Nasdaq, яка торгує акціями великих технологічних компаній. Якщо постачальник одягу/взуття вважає, що його товари будуть продаватися тільки офлайн, тому що покупцям важлива примірка, цей показник – серйозний привід задуматися про онлайн.
  • Вже зараз кожен четвертий житель планети купує онлайн. Це дані німецької компанії Statista, що спеціалізується на аналітиці даних.
  • 15.5% роздрібних продажів в світі припадає на e-commerce (Statista). Показник усереднений, адже статистика однієї країни відрізняється від статистики іншої. У Китаї, наприклад, на e-commerce припадає близько 40% продажів, в Україні – 4,5% (дехто каже, що 6-7%). Якщо порівняти в грошах, то китайський ринок e-commerce – близько $650 млрд, США – $ 370-380 млрд, Україна – $4,5 млрд. Це, до речі, одна з причин, чому зараз розвиваються зовнішні напрямки і українські постачальники виходять з товарами на іноземні маркетплейси.
  • Мілленіали і покоління Х щотижня витрачають шість годин виключно на онлайн-покупки. Це інформація за даними міжнародної аудиторської компанії KPMG.
  • Зараз в світі існує 24 000 000 інтернет-магазинів і маркетплейсів (DigitalCommerce360). Це означає, що сучасний покупець завжди стоїть перед вибором – в якому магазині зробити покупку. Зараз покупці дуже обізнані – вони відвідують десятки сайтів, перевіряють ціни, читають відгуки та дивляться відеоогляди. Тому виграє той постачальник, який не чекає і представлений на багатьох торгових майданчиках, щоб зловити свого покупця.
  • 48% всіх онлайн-покупців йдуть на маркетплейси (за даними компанії Wunderman Thompson Commerce, що вивчає світовий онлайн-ринок), які мають великий асортимент і таким чином покривають всю купівельну потребу.
  • На ринку США близько 1 300 000 компаній, які торгують товарами, і тільки у 300 000 є інтернет-магазини. Решта продають на маркетплейсах. Така ж картина в процентному співвідношенні буде і в Україні через 10-15 років. Якщо виробник одягу/ взуття, стоїть перед вибором: свій магазин або вихід на маркетплейси, краще вибрати обидва варіанти. Не варто зациклюватися тільки на своїй вітрині.
  • 61% всіх товарних онлайн-транзакцій в світі – це одяг і взуття (За даними американської компанії Nielsen, яка займається аналізом індустрії товарів повсякденного попиту).

Онлайн-ринок одягу та взуття: що відбувається в Україні

Платформа HUBBER порівняла продажі постачальників одягу і взуття на маркетплейсах за 2020-й і 2019 роки, щоб зрозуміти, як пандемія вплинула на e-commerce.

Результат аналізу по 12-ти категоріям:

По всіх категоріях продажі зросли, оскільки виріс споживчий попит. Можна заперечити, що у одягу та взуття великий відсоток скасувань (повернень), більший, ніж у інших категорій. Це так. Але з точки зору товарообігу і кількості замовлень – це хороші показники. Також варто відзначити, що багато підприємців, які запускають маркетплейси, хочуть спеціалізуватися саме на одязі і взутті, а не бути мультітоварними. Вони бачать в цьому перспективу.

Статистика за темпами e-commerce в одязі та взутті в грошах:

Проблеми онлайн-ринку одягу і взуття

Зростання категорії очевидне, але багато постачальників, все одно, стикаються з проблемами. Максим Біляк виділяє чотири основні проблеми, з якими стикаються постачальники одягу/взуття в онлайн-продажах:

  • Довгий термін на пошук маркетплейсів, готових розмістити товари. Сюди входить і підписання договорів з кожним контрагентом, і оновлення прайсів, і проведення звірок по комісійним виплатам і т. д.;
  • Відсутність власної вітрини і єдиної точки докладання зусиль. Далеко не всі мають свій інтернет-магазин;
  • Обмежені можливості для реклами продукції;
  • Відсутність контролю за ходом рекламних кампаній на стороні партнерів.

Вирішувати ці проблеми можна по-різному, підходи у кожного бізнесу свої. Я виділяю такі рішення:

  1. Створювати свою онлайн-вітрину і “прокачувати” бренд. Це довге і складне рішення, яке потребує постійної операційної та технічної підтримки. Але воно того, безперечн, варто.
  2. Вихід на один-два топ-маркетплейса. Тут обмежений ринок і внутрішня конкуренція всередині конкретного маркетплейса з іншими брендами одягу. З цього добре починати.
  3. Налагодження роботи з великою кількістю онлайн партнерів – ви створюєте B2B-відділ і починаєте поступово вибудовувати взаємини з різними вітринами. Це велика операційна робота, яка вимагає документообігу та комунікації з партнерами. Насправді чудове рішення в довгостроковій перспективі.
  4. Шукати варіанти для пакетного виходу на сотні майданчиків одночасно. Це майже ідеальний варіант, але залишається питання про те, хто буде закривати операційну обробку замовлень.

Ми порівняли ці шляхи вирішення за сімома основними показниками:

  • Наявність єдиної точки для реклами;
  • Операційні витрати на роботу з каналом;
  • Наявність конкурентів;
  • Швидкість початку роботи з каналом;
  • Можливості за охопленням;
  • Зміна бізнес-процесів в цілому;
  • Відповідальність за обробку замовлень.

Спираючись на дані, постачальник може проаналізувати свої ризики і зрозуміти, з чого слід починати.

У чому головний концепт? Раніше багато виробників і постачальники жили в моделі, що вони приходять в магазин, віддають товари оптом на склад і отримують гроші. Модель, безумовно, хороша, і вона ще довго буде працювати, але потрібно розуміти, що ця модель зараз різко трансформується – кінцеві покупці масово йдуть на маркетплейси. І постачальнику, як бізнесу, потрібно підлаштуватися, і йти на маркетплейси разом з ними. Класичні вітрини вже програли конкуренцію.

За даними на  минулий грудень в Україні майже 25 000-30 000 інтернет-магазинів. Частина з них працюють вже як маркетплейси, частина працюють по дропшіппінг-моделі. Всі вони – потенційні партнери.

Завдання постачальника – налагодити з цими магазинами контакт і продавати одяг не тільки на Rozetka, Lamoda, Kasta, своєму власному сайті, а й на сотнях інших (нехай невеликих) вітринах, які готові приводити клієнтів уже сьогодні.

Читайте також –

Цифрова трансформація рітейлу: ретроспектива і прогнози розвитку на 2021 рік


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Усі новини ринку