Все велике розпочинається з малого: топ-15 найбільш динамічних мереж мінімаркетів та «магазинів біля дому» України

Все велике розпочинається з малого: топ-15 найбільш динамічних мереж мінімаркетів та «магазинів біля дому» України

28.07.2021 08:30
  4755
Володимир Тиравський

Мінімаркети та «магазини біля дому» за час пандемії коронавірусу стали найпопулярнішим форматом роздрібної торгівлі в Україні: у 2020 році відкрилось понад 450 закладів, навіть під вивісками таких крупних рітейлерів, як Fozzy Group, Auchan, АТБ, Novus та Varus.

Цей матеріал також доступний російською мовою

Пандемія коронавірусу та запровадження карантинів змусили українців зменшити відвідуваність багатолюдних місць і тому вони перестали скуповуватись у гіпермаркетах, а це ще більше посилило популярність мінімаркетів та «магазинів біля дому» (площею до 200-400 кв. м). Як повідомили у дослідницькій компанії GT Partners Ukraine, за підсумками 2020 року, у якому загалом відкрилась рекордна кількість магазинів (912), половину з них склали саме торгівельні об’єкти малого формату. Це на третину більше, аніж у 2019 році. Їх оборот минулого року, за даними Euromonitor International, збільшився на 14% – до 37,3 млрд гривень.

Зазначимо, що мінімаркети та «магазини біля дому» стали найчисельнішою концепцією роздрібної торгівлі в Україні ще чотири роки тому, випередивши супермаркети. До переваг цього формату можна зарахувати більшу ефективність і високу затребуваність в умовах нестачі вільного часу у споживачів, скорочення кількості великих сімей і, відповідно, зменшення масштабних закупівель продуктів, дефіциту якісних орендних площ.

Схоже, що це зрозуміли й власники великих торгівельних мереж, які у 2020 році також почали активно відкривати магазини невеликого формату, зокрема Novus запустив мережу «Мі Маркет», Varus – концепт Varus To Go, Auchan – точки «Ашан Pick Up Point»тощо. RAU пропонує огляд найбільших мереж мінімаркетів та «магазинів біля дому» в Україні.

КОЛО

Мережа КОЛО була заснована у 2017 році, а зараз налічує вже більше 250-ти магазинів у Києві, Київській області та Одесі. За рік мережа поповнилась 117 новими магазинами, увійшовши в топ-10 food-рітейлерів України за кількістю відкритих торгових точок і до топ-5 найбільш крупних мереж «магазинів біля дому» в Україні. Крім того, у вересні 2020 року бренд КОЛО отримав відзнаку від RAU Awards і став переможцем у номінації «Магазин біля дому/міні-маркет року в FMCG». Амбітна мета мережі – відкрити 3500 магазинів по усій Україні, зокрема 120 магазинів у 2021 році. В магазинах КОЛО можна придбати хліб, сир, ковбаси, овочі, фрукти, молокопродукти, алкогольні та безалкогольні напої.

Наш край

Мережа Наш Край працює на українському ринку рітейлу з 2001 року, а з 2004 року розвивається по франчайзингу у двох форматах «магазин біля дому» та «експрес». Протягом цього часу вона розширилась як географічно, так і за кількістю відкритих закладів – 220 у 19-ти регіонах України. У мережі представлені чотири власні торгівельні марки – Наш Край, Пані Фаня, Зерниця та Арія, які включають 345 SKU у food і non-food сегментах. У 2015 році мережа відкрила власний інтернет-магазин продуктів в місті Ковель.

Рукавичка

Мережа Рукавичка була заснована у грудні 2003 року і зараз складається із понад 170 магазинів у Львівській, Івано-Франківській, Закарпатській, Волинській, Рівненській, Хмельницькій та Тернопільській областях. Загальна площа магазинів від 200 до 1000 кв. м. з асортиментом до 9000 позицій. Мережа також розвиває три власні торгівельні марки – Традиція, Кухарочка та То є просто. Крім того, має логістичний центр та власну акредитовану харчову лабораторію, де перевіряється якість свіжого м’яса та птиці з власного м’ясного виробництва.

Делві

Перші магазини під вивіскою «Делві» з’явились у травні 2015 року в місті Дніпро, а уже на початку 2016-го мережа налічувала 45 закладів в містах Дніпро, Кривий Ріг, Павлоград, Кропивницький та Черкаси. У 2017 році компанія перевела свій офіс до Києва та відкрила розподільчий центр у Кривому Розі. У 2020 році кількість магазинів збільшилась до 150-ти, які розташовані у таких містах, як Київ, Полтава, Запоріжжя, Кропивницький, Черкаси, Умань, Дніпро, Кривий Ріг, Павлоград, Кам’янське, Новомосковськ. Асортимент товарів налічує понад 3000 найменувань в різноманітних категоріях.

ЛотОК

Мережа магазинів ЛотОК успішно розвивається з 2011 року. На кінець першого кварталу 2021 року вона налічувала 104 магазини, розташованих в Київській та Хмельницькій областях. Магазини ЛотОК мають всі продукти першої необхідності, зокрема випічку, кулінарію, бакалію, овочі та фрукти, молочну продукцію, напої, товари для дому та безліч інших товарів.

Близенько

Мережа сучасних продуктових магазинів біля дому Близенько налічує 102 заклади у Львові, кожен з яких пропонує великий асортимент якісної продукції та професійний сервіс. На торгівельних площах розміром від 100 до 250 кв.м, споживачі можуть швидкотаі зручно купувати необхідні продукти харчування та непродовольчі товари. Рітейлер співпрацює з понад 150-ма постачальниками.

Файно Маркет

Свою роботу мережа Файно маркет розпочала у 2011 році, а зараз налічує 100 магазинів, які активно розвиваються у Кіровоградській та Черкаських областях. Нещодавно відкрили два перші магазини у Черкасах. На черзі ще близько тридцяти. У магазинах можна придбати бакалію, м’ясо-молочну продукцію, кондитерські вироби, свіжі овочі та фрукти, алкогольні напої, тютюнову продукцію, побутову хімію, а також випічку власного виробництва. У 2020 році мережа отримала нагороду від міської влади як «Найкращий роботодавець року» та увійшла у п’ятірку найбільших платників податків в цьому регіоні.

Економ+

Мережа Економ+ існує з травня 2003 року і зараз налічує 100 магазинів у Запоріжжі, Запорізькій, Київській, Харківській, Полтавській та Житомирській областях. У закладах пропонують великий асортимент якісних товарів за низькими цінами, багато вигідних акційних пропозицій та приємне обслуговування.

Сім23

Мережа Сім23 працює з 2012 року і налічує 100 магазинів, які відрізняються від звичайних мінімаркетів ти, що пригощають відвідувачів гарячою їжею, напоями власного приготування, свіжими та хрусткими хот-догами на грилі, свіжозмеленою кавою, ситними багетами та бургерами.

Копійка

Торгівельна мережа Копійка була створена у 2001 році в Одесі, а зараз налічує близько 100 магазинів на півдні України – в Одеській, Херсонській та Миколаївській областях, які щоденно відвідують понад 100 000 покупців. Мережа розвиває суб-бренд Santim, де представлені товари високого цінового діапазону, а також власні торгівельні марки: продукція високої якості Multico, алкогольні вироби Unico, товари широкого попиту 0.01, товари першої необхідності «Пані Цінна», продукція, що виробляється на замовлення компанії на європейських заводах AlaMesa та власний імпорт «Самі привезли».

М’ясомаркет

Перший магазин під брендом М’ясомаркет від одного з провідних агрохолдингів України МХП відкрився у вересні 2020 року. Мережа розвивається рекондними темпами – так, І півріччя 2021-го компанія завершила з 70-ма відкритими торговими точками, а до кінця року планує довести їх кількість до 150-ти.

В магазинах М’ясомаркет працюють м’ясні сомельє – фахівці, які проходять спеціальне навчання у створеній на базі холдингу “Школі м’ясних сомельє” на чолі з бренд-шефом МХП Алексом Юсуповим. Сомельє доступною мовою відповідають на всі питання гостей магазину, підказують, яке м’ясо під яку страву взяти, розповідають про походження м’ясної продукції, діляться рецептами та допомагають клієнтам з вибором. За бажанням покупця, вони можуть безкоштовно замаринувати м’ясо безпосередньо у магазині.

Точка

Мережа Точка з’явилась у 2012 році, й зараз складається із понад 65-ти «магазинів біля дому» в Одесі, Одеській та Миколаївській області. Цього року заплановане відкриття першого торгівельного об’єкту у Херсоні.

Свій маркет

Свій Маркет – це західноукраїнська мережа у Львівській області, яка нараховує 46 магазинів. Вони знаходяться близько до житлових кварталів або безпосередньо в житлових будинках, де можна придбати харчові продукти та непродовольчі товари, м’ясну та кондитерську продукцію власного виробництва, а також хлібобулочні вироби з власної пекарні.

Апельмон

Апельмон – це запорізька мережа зручно розташованих продуктових магазинів формату «біля дому», орієнтованих на швидке придбання якісних продуктів за доступними цінами. Перший магазин було відкрито у 2004 році, зараз їх загальна кількість становить 44.

Велике пузо

Мережа «Велике пузо» складається із 44-х магазинів, розташованих у Дніпропетровській області. Основний напрямок асортиментної політики – продукти харчування та товари повсякденного користування. Товарний асортимент нараховує понад 3000 одиниць товару.

Читайте також –

Гарний ґазда: огляд регіональних торгових мереж заходу України


До останніх новин До популярних новин Підтримати редакцію

Раз на тиждень

ми будемо відправляти Вам 

найцікавіші новини тижня


Поділіться цією новиною в соціальних мережах


Читайте також

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Кейс лідерства: як LG вже декілька років утримує позицію одного з лідерів на ринку електроніки та побутової техніки в Україні

Це підтверджує її статус переможця в головній бізнес-премії країни «Вибір року», яка визначає найкращі бізнеси у своїй...
time icon  
  116
Усі новини ринку